Anonym skriver:
Men i bund og grund handler det jo ikke om hvem eller hvad du kan huske.
Hvis det eksempelvis har været en debat om et bestemt emne, som du har deltaget i, er det jo klart at du kan huske indlægget i nogle dage. Muligvis også brugernavnet der oprettede debatten.
Hvis samme navn opretter en ny debat kort efter, går du måske ind og kigger på vedkommendes profil og relaterer til gamle emner. Dette har jeg oplevet før og jeg synes det er drøn irriterende, eftersom jeg ikke ønsker at blive stemplet på baggrund af hvad jeg har skrevet i tidligere tråde/debatter.
Vi er ekstremt hurtige til at dømme folk, ikke kun her, men også i den virkelig verden. Kommer der en ny ind på jobbet, tager det vel et sted mellem 10-15 sekunder og vi har allerede “dømt” vedkommende. Det er absurd hurtigt og ikke unormalt, det ved jeg.
Men nogle gange er vi ikke “åbne” nok, som i andre lande fx.
Lige præcis.. Det handler ikke om, hvem folk kan huske nu.. Det handler, som du siger, om, at man skriver noget i den ene debat, og når man så opretter et nyt emne, så hiver folk tidligere debatter frem..
Bare for at bryde min anonymitet nu, så kan jeg komme med et eksempel, så folk bedre forstår det.. Jeg har før skrevet om min kærestes veninde, som jeg havde/har rigtig store problemer med.. Det har jeg skrevet nogle debatter om, da det under graviditeten påvirkede mig enormt meget, og jeg gik helt ned med flaget over hendes adfærd (har så nu fundet ud af, at det var noget begyndende efterfødselsreaktion, der også gjorde, at jeg blev så påvirket)..
Da jeg så spørger folk senere, om mit barn kan holde til en nytårsaften med en flok personer efter en heftig jul, der begynder folk at hive mine tidligere debatter om kærestens venner med ind i det her spørgsmål.. Altså ja det var de samme personer, der ville være til festen, men det havde overhovedet ikke noget med dem at gøre, hvilket jeg også flere gange skrev i tråden.. Alligevel blev folk med at skrive om de her tidligere debatter, stemple mig ud fra dem og pludselig skrive, at jeg var uegnet som mor, når jeg ville udsætte mit barn for alt det her drama, og jeg var en dårlig kæreste, fordi jeg ikke stolede på min kæreste osv.. Så et uskyldigt spørgsmål omkring børn og hvad de kan holde til, blev pludselig til personlige angreb og begyndte at handle om noget helt andet, end jeg faktisk spurgte om, selvom jeg flere gange prøvede at få folk tilbage på sporet.. Og det endte med, at jeg måtte få hjælp fra en moderator, og tråden vist nok blev lukket/låst, fordi folk blev så ubehagelige