Behovet for anonymitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.946 visninger
62 svar
107 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. marts 2019

Anonym trådstarter

Jeg vælger så lige at oprette en ny tråd med samme emne fordi man netop ikke kan svare anonymt i den anden. 

Jeg svarer stortest altid anonymt og ofte springer jeg over hvis muligheden ikke er der. 

Det gør jeg fordi jeg synes der er en tendens til at gå efter manden i stedet for efter bolden. 

Så jeg holder mig altid anonymt så vidt muligt så jeg ikke kodes sammen med mit brugernavn. For jeg vil ikke risikerer at mine meninger og holdninger (jeg er ofte meget modsat end stort set alle herinde) skal være skyld i at jeg ikke får hjælp hvis jeg en dag søger råd og vejledning. 

Hvis muligheden blev fjernet ville jeg forlade forummet.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg vælger så lige at oprette en ny tråd med samme emne fordi man netop ikke kan svare anonymt i den anden. 

Jeg svarer stortest altid anonymt og ofte springer jeg over hvis muligheden ikke er der. 

Det gør jeg fordi jeg synes der er en tendens til at gå efter manden i stedet for efter bolden. 

Så jeg holder mig altid anonymt så vidt muligt så jeg ikke kodes sammen med mit brugernavn. For jeg vil ikke risikerer at mine meninger og holdninger (jeg er ofte meget modsat end stort set alle herinde) skal være skyld i at jeg ikke får hjælp hvis jeg en dag søger råd og vejledning. 

Hvis muligheden blev fjernet ville jeg forlade forummet.  

Jeg forstår det til dels, hvis det omhandler kontroversielle emner - men i tråde om, hvornår barnet smed bleen, hvilke erfaringer du har med kør-selv-ferie til Sverige eller hjælp til et drengenavn, der passer til Søren, forstår jeg det virkelig, virkelig ikke. 

Anmeld Citér

26. marts 2019

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg forstår det til dels, hvis det omhandler kontroversielle emner - men i tråde om, hvornår barnet smed bleen, hvilke erfaringer du har med kør-selv-ferie til Sverige eller hjælp til et drengenavn, der passer til Søren, forstår jeg det virkelig, virkelig ikke. 

Næh det kan du have ret i. Jeg gør det faktisk selv. Men har ikke noget svar på hvorfor. Det er nok bare blevet en vane når man benytter sig meget af den. 

Anmeld Citér

26. marts 2019

Mo9ca:)

Anonym skriver:

Næh det kan du have ret i. Jeg gør det faktisk selv. Men har ikke noget svar på hvorfor. Det er nok bare blevet en vane når man benytter sig meget af den. 

Og sjovt du skriver det, for lige netop den vane tænker jeg der er mange der har. 

Mvh. Monica

Anmeld Citér

26. marts 2019

grinny

Jeg er aldrig anonym og tror faktisk aldrig jeg har været det 

Jeg står ved mine meninger og holdninger så derfor ser jeg ingen grund til at være det 

Anmeld Citér

26. marts 2019

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Jeg er aldrig anonym og tror faktisk aldrig jeg har været det 

Jeg står ved mine meninger og holdninger så derfor ser jeg ingen grund til at være det 

Bare fordi man er anonym betyder det ikke at man ikke står ved hverken holdninger eller meninger. Det hverken kan eller skal sammenkobles. 

Dwt handler ganske enkelt om at mange går efter manden i stedet for bolden herinde og som en anden skriver i det andet opslag. Så tjekker mange ens profil pg husker og kæder sammen til senere brug. 

Anmeld Citér

27. marts 2019

Sprit25

Jeg har længe opponeret mod anonymknappen. 

Jeg synes den ødelægger debatten, da det faktisk ofte er de anonyme, der bliver grove! Stå nu ved at, man vil købe en højseng brugt 

Anmeld Citér

27. marts 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Bare fordi man er anonym betyder det ikke at man ikke står ved hverken holdninger eller meninger. Det hverken kan eller skal sammenkobles. 

Dwt handler ganske enkelt om at mange går efter manden i stedet for bolden herinde og som en anden skriver i det andet opslag. Så tjekker mange ens profil pg husker og kæder sammen til senere brug. 

Selvfølgelig handler det om, at du og andre ikke står ved jeres holdninger!! Hva Søren skulle det ellers handle om? 

Jeg udfordrer dig: i næste debat om mam-sutter vs. Natursutter eller hvad-skal-du-spise-i-aften så prøv at underskrive dig med dit helt anonyme brugernavn. Så kan du øve dig lidt i at stå ved dine holdninger. På et mikroplan. 

Anmeld Citér

27. marts 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Selvfølgelig handler det om, at du og andre ikke står ved jeres holdninger!! Hva Søren skulle det ellers handle om? 

Jeg udfordrer dig: i næste debat om mam-sutter vs. Natursutter eller hvad-skal-du-spise-i-aften så prøv at underskrive dig med dit helt anonyme brugernavn. Så kan du øve dig lidt i at stå ved dine holdninger. På et mikroplan. 

Dwt har stadig intet med det at gøre. Og har faktisk forklaret det. Og dette er jo netop bare er klassisk eksempel på folk herinde der går direkte efter manden i stedet for efter bolden. 

Anmeld Citér

27. marts 2019

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg har længe opponeret mod anonymknappen. 

Jeg synes den ødelægger debatten, da det faktisk ofte er de anonyme, der bliver grove! Stå nu ved at, man vil købe en højseng brugt 

Synes jeg så slet ikke er tilfældet. Jeg ser de samme 5-6 navne i debatter som angriber de samme mennesker igen og igen herinde som henviser til gamle debatter osv. 

Men det er da fair at du er imod den. Jeg synes den er genial. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.