Behovet for anonymitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2019

Anonym

lineog4 skriver:

Skal jeg være ærlig - nej jeg kan ikke huske brugernavnet på den der skriver. - jeg kan genkende din historie (ikke den med nytår men den med veninden), men jeg har ingen ide om, hvad dit brugernavn er. Så skrev du fx om at købe hus i nærheden af marker, så ville jeg ikke ane, at det var den samme person, og jeg ville ikke tjekke op på, hvad du tidligere havde skrevet.

Så jo det handler om, hvad man kan huske - jeg personligt husker ikke brugernavne, jeg tjekker ikke brugernavne og ser ingen mening i at forbinde to forskellige historier - og ville heller ikke, for det her er sådan en lille Brain break som fx at lægge en kabale, og når jeg om lidt logger ud, så har jeg glemt, hvad jeg læste indtil næste gang jeg åbner. Så er der selvfølgelig nogle gange historier som lagrer sig, hvis en har skrevet om at miste deres barn, sygt barn, syg mand du ved i den dur. De andre historier hænger ikke ved, før jeg igen bliver mindet om dem.

Hov og du var så en anden anonym - her viser det virkelig hvor forvirrende anonymitet kan være, for jeg glemmer at anonym ikke er den samme person. Så nej jeg husker ikke din historie, for jeg aner ikke hvem du er, men jeg husker en anden anonyms historie.

Okay, måske du så ikke lige husker historier eller kobler dem sammen, det er jo dejligt. Men desværre er der nogle der gør, hvilket jeg finder dybt provokerende og egentlig også frækt. Og nej, det var ikke mig der skrev det med nytår. 

Men jeg har bare stødt på flere indlæg hvor det er sket og jeg har anonymt men også ikke anonymt forsvaret vedkommende. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Okay, måske du så ikke lige husker historier eller kobler dem sammen, det er jo dejligt. Men desværre er der nogle der gør, hvilket jeg finder dybt provokerende og egentlig også frækt. Og nej, det var ikke mig der skrev det med nytår. 

Men jeg har bare stødt på flere indlæg hvor det er sket og jeg har anonymt men også ikke anonymt forsvaret vedkommende. 

Men hvorfor er det så problematisk? De fleste ting folk foretager sig er jo baseret i en kontekst og på noget historie og er meget sjældent helt isolerede situationer. Når man skriver herinde er man jo ret anonym selv med brugernavn og så er det vel et godt sted at få et mere nuanceret svar af nogle mennesker der ikke kender en og ikke er farvet af andet end den mængde af oplag man har lavet.

Nå det så er sagt skal folk selvfølgelig skrive pænt til hinanden. Jeg kan godt huske de omtalte tråde og de stak lidt af på nogen punkter. 

Anmeld Citér

30. marts 2019

Anonym

IenFart skriver:

Men hvorfor er det så problematisk? De fleste ting folk foretager sig er jo baseret i en kontekst og på noget historie og er meget sjældent helt isolerede situationer. Når man skriver herinde er man jo ret anonym selv med brugernavn og så er det vel et godt sted at få et mere nuanceret svar af nogle mennesker der ikke kender en og ikke er farvet af andet end den mængde af oplag man har lavet.

Nå det så er sagt skal folk selvfølgelig skrive pænt til hinanden. Jeg kan godt huske de omtalte tråde og de stak lidt af på nogen punkter. 

Jeg har ikke oplevet det personligt, men har været vidne til det flere gange og jeg synes det er problematisk, fordi der ikke bliver fokuseret på det, TS reelt set spørger om, men der bliver også lavet en research på TSs tidligere indlæg(især hvis det er debatter der er slået op umiddelbart tæt på hinanden). Jeg ved jeg selv ville være udsat for det samme, hvis ikke jeg havde kunne bruge anonymitetsfunktionen. 

Men min hensigt er ikke at skabe debat om, hvorvidt det er din eller min mening der er mest rigtig, netop fordi vi oplever situationer forskelligt anonym eller ej. 

Jeg ved også godt at nogle kan være mere grove i filen, når de anvender anonymfunktionen. Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg synes altid jeg holder en pæn tone og konstruktivt svarer tilbage, uanset hvad det drejer sig om. Det betyder ikke så meget for mig om der bliver oprettet eller svaret på debatter af anonyme eller ikke anonymt, men at der bliver skrevet i en god tone, uden at nedgøre eller give negativ feedback. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.