Jeg kan godt se jeg fremstår som en led kælling, og det er synd for min mand (og barn åbenbart), at skulle bo med mig.
For det første, så til dem, der skriver, at det er klart, at mit barn aldrig bliver tryg, når hun er der så lidt. Det er indenfor det sidste halve år, at det er blevet sådan. Før det var hun der 6-9 timer om dagen, 5 dage om ugen. Det handler ligeledes heller ikke om, at hun ikke er tilpas der. Hun er nu meget glad, når hun er der, men hun sætter også en facade op og viser ikke tegn på at være ked af det på noget tidspunkt - før hun kommer hjem. Dette er også dagplejernes holdning. Derudover har dagplejemoderen fortalt, at vores datter har fået meget mere overskud, når hun er der efter hun holder mere fri.
Mange skriver også, at min mand nok ikke gider have en kedelig kone, der går hjemme eller bære det hele økonomisk og jeg bør spørge ham hvad han ønsker og vil. Jeg har talt med ham om det utallige gange og jeg har forsøgt at grave dybere ned, men ærligt så har han sjældent en dybere mening med noget, og sådan har det altid været. Hans svar er: det kunne da være fedt hvis du gik hjemme, men det har vi ikke penge til.
Derudover så synes jeg det lyder rigtig dejligt med jer, som kan reflektere med jeres partner om opdragelse og opvækst. Der har min mand nu heller ikke mange lag. Han siger noget om en ting, og så er det videre. Gider ikke bruge mere tid på at snakke om det, nu når der er fundet en løsning eller når det alligevel ikke er noget, der kan ændres. Det at tale om følelser og hvad der vækker noget i os og bekymrer os, er en by i Rusland. Jeg kan fortælle nok så meget, og så ikke få noget den anden vej. Tror vitterligt ikke der er mange tanker og bekymringer hos ham, hvilket jo også er en god egenskab på flere områder.
Grunden til jeg netop trækker “detsigerforskning”-kortet er fordi min mand går op i det! Ligegyldigt emnet, så bliver jeg tit mødt med “hvem siger det”, “hvor ved du det fra” osv.
og shit hvor lyder min mand nederen i ovenstående, men han har også nogle rigtig gode sider!!
Desuden så synes jeg godt nok ikke der bliver svaret særlig støttende fra mange af jer. Jeg skriver explicit, at jeg udmærket godt er klar over, at det er mig, som har ændret mig, og det er mig, der er en anden!
Tak til de konstruktive beskeder. Kan i øvrigt godt se, at det her ikke lige var forummet til sådan en problemstilling.