serinasmor skriver:
Jeg kan høre på dig at du er pædagog
eller under uddannelse til at blive det. Det kan jeg fordi at du taler ud fra en idealverden som desværre ikke er den virkelighed som er ude på den anden side af muren.
For jo der er masser af uddannede pædagoger som på ingen måde har de værdier som jeg sætter pris på og som er meget "oppe i hovedet" og har en masse teorier men på ingen måde kobler det i praksis. Der er masser af pædagoger som udviser tydelig kassetænkning og i-bås-sætning. Der er masser af uddannede pædagoger som slet ikke bør være pædagoger men er det alligevel.
Der er også masser af institutioner, hvor de på hjemmeside og i hele kommunikationen med forældre slår sig op på at have gode værdier - men hvor praksis bare slet ikke er med.
Og det sidste har du desværre misforstået - dagplejer kan lige dele gå til pædagogen og til kolleger - men kollegerne kan jo ikke komme og se hvad der sker i situationen (for de er jo hjemme hos dem selv) Den eneste der kan komme og observere situationen er jo netop pædagogen
Jeg vil håbe at du (når du engang er færdig med din uddannelse) når du står med et barn som er død-ked-af-det hver gang du går ud af lokalet og ALT du har prøvet og kan komme i tanke om ikke virker - også finder på at kontakte din leder eller den som det i den institution er meningen at man går til.
Og du er hvad? - en uuddannet dagpleje?
Ja der findes dårlige pædagoger, ligeså vel som der findes dårlige vvs'ser, revisor, direktøre osv.
Man kan gå mange veje som pædagoger og det er vidt forskelligt hvilke værdier man har som pædagog, så blot fordi du ser værdier som rigtige er det ikke sikkert at andre har samme holdning.
Jeg ved godt at dagpleje kan gå til dagplejepædagog, men i ts situationen tyder det på. Manglende viden og kompetencer og i den situation ville man som regl trække på egen viden og erfaring eller vende det med sine kollegaer (de andre dagplejer) som også i mange tilfælde har kendskab til barnet, og observere barnet i legestue/på legepladser og når de er hjemme ved hinanden, så de ser da barnet oftere og derfor ikke er en vildt fremmede der kommer ind i barnets verden (det giver nemlig ikke nødvendigvis det rette billede af barnet).
Jeg har stået med børn med separationsangst, da jeg arbejder med de små børn, det er en helt normal del af deres udvikling nogen børn har vanskeligheder ved det og de skal self hjælpes på en eller anden måde. Men EN månede er altså ikke lang tid, det kan både være at barnet endnu ikke er helt indkørt eller den periode barnet er i
Anmeld
Citér