tilsyns pædagog i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.536 visninger
58 svar
70 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. februar 2019

Anonym trådstarter

Hjælp jeg er så ked af det, hentede min søn i dagplejen idag og så hans dagplejemor fortalte at nu havde hun ringede efter en pædagog der skulle se hvad der var galt med min søn fordi han skriger  hver gang hun går sin vej, drengede har gået der en måned men nu vil hun have nogle udefra til at se hvad der er galt fordi hun ikke kunne dreje den, jeg blev simpelthen så ked af det og følte faktisk det var et angreb imod mig  fortæl mig nogle beroligende ord har nogen prøvet det før 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2019

esioul

Anonym skriver:

Hjælp jeg er så ked af det, hentede min søn i dagplejen idag og så hans dagplejemor fortalte at nu havde hun ringede efter en pædagog der skulle se hvad der var galt med min søn fordi han skriger  hver gang hun går sin vej, drengede har gået der en måned men nu vil hun have nogle udefra til at se hvad der er galt fordi hun ikke kunne dreje den, jeg blev simpelthen så ked af det og følte faktisk det var et angreb imod mig  fortæl mig nogle beroligende ord har nogen prøvet det før 

Jeg tror dagplejeren har brug for redskaber til at tackle dit barn og derfor har de en pædagog tilknyttet. Du skal tænke på det er for dit barn og dagplejerens bedste. 

Anmeld Citér

19. februar 2019

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Jeg tror dagplejeren har brug for redskaber til at tackle dit barn og derfor har de en pædagog tilknyttet. Du skal tænke på det er for dit barn og dagplejerens bedste. 

Okay jeg blev bare så ked af det aner ikke hvorfor  

Anmeld Citér

19. februar 2019

God-mor

Anonym skriver:

Min søn var utrolig ked af det de første måneder, efter han startede i vuggestuen. Det er ikke unormalt at nogle børn reagerer kraftigt når de starter i institution. Det er stadig nyt og ukendt for din søn, og jeg er sikker på at dagplejeren bare har brug for at vende det med en ude fra. En uddannet pædagog. 

Anmeld Citér

19. februar 2019

esioul

Anonym skriver:

Okay jeg blev bare så ked af det aner ikke hvorfor  

Det er da heller ikke rart. Men tænker det er godt at dagplejeren får hjælp, end at det ender med at gå udover dit barns trivsel, hvis han er ked af det meget af dagen.

Anmeld Citér

19. februar 2019

serinasmor

Anonym skriver:

Hun har muligvis forklaret det forkert  

Det er helt almindeligt at dagplejer får pædagogen på besøg, så de kan få gode råd og vejledning i svære situationer. 

Det har intet med dig at gøre. 

Det er bare synd for din dreng (og også de andre børn) at han bliver så ked af det, hver gang dagplejer går ud af legeværelset for fx at skifte ble på en af de andre. 

Og det giver god mening at hun søger tips og tricks hos pædagogen

Anmeld Citér

19. februar 2019

serinasmor

PS

Har din dreng noget han er særligt glad for. 

En sut

en bamse

en dyne

en trøje der dufter af mor

en bil

et eller andet

min dreng havde også virkelig svært ved dagplejestart. 

Han var mega glad for sin dyne (men den er lidt stor at kravle rundt med) 
Vi lavede et hjemmelavet sovedyr/soveklud af et tørklæde jeg havde brugt meget under barslen. Herudover fik han frokost som mindede om det han fik herhjemme - og det hjalp  

Men forskellige børn har forskellige behov - især i starten  

Anmeld Citér

19. februar 2019

Soonmom

Er hun ny dagpleje? - det er da meget normalt at nogen børn har separationsangst og når han ikke har gået der længere tid

Jeg synes det lyder lidt overdrevet at skulle have dagplejepædagogen ud for det? - så ville jeg stille spørgsmål om hendes kompetencer? - har hun uddannelse? 

Anmeld Citér

19. februar 2019

serinasmor

Soonmom skriver:

Er hun ny dagpleje? - det er da meget normalt at nogen børn har separationsangst og når han ikke har gået der længere tid

Jeg synes det lyder lidt overdrevet at skulle have dagplejepædagogen ud for det? - så ville jeg stille spørgsmål om hendes kompetencer? - har hun uddannelse? 

Det er helt normalt at spørge pædagogen - især når det står på i længere tid. 

Her i kommunen har de et meget tæt samarbejde og børn og dagplejer ser pædagogen mindst 1 gang om måneden. 

Det er helt almindeligt at få faglig sparring - uanset uddannelse og baggrund. 

Og herudover så er der intet krav om at dagplejere skal have en bestemt uddannelse - men det er jo derfor der er tilknyttet en pædagog de kan få sparring hos.

OG jeg tror måske ikke det er ment sådan som ts har modtaget det

Anmeld Citér

19. februar 2019

Anonym

Rolig er sikker på din dagplejemor bare genre vil kunne hjælp din søn beste muligt og det må alså hele ikke værre sjovt at havde et barn der skriger hvergang hun går fra ham og det er da 100% bedre hun be om hjælp nu end om et halv år 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.