tilsyns pædagog i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2019

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Hun har muligvis forklaret det forkert  

Det er helt almindeligt at dagplejer får pædagogen på besøg, så de kan få gode råd og vejledning i svære situationer. 

Det har intet med dig at gøre. 

Det er bare synd for din dreng (og også de andre børn) at han bliver så ked af det, hver gang dagplejer går ud af legeværelset for fx at skifte ble på en af de andre. 

Og det giver god mening at hun søger tips og tricks hos pædagogen

Jeg forstår hvad du mener har også bare tendens til at overreagere på tingene, er bange for det er mig der gør noget forkert - spurgte os bare lige ud om han overhoved er glad? Og det siger hun at han er når hun er der.  

Men jeg tror det værste og jeg vil selvfølgelig gerne have han trives og at hun ikke er frustreret  fordi jeg kender det herhjemme fra kan ikke engang gå lidt væk fra ham før han rækker ud efter mig og skriger og skriger

jeg har bare svært ved at se hvad der kan gøres 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2019

Anonym trådstarter

AlwaysAno skriver:

Jeg synes det er så fint at få en udefra til at komme og se situationen og hvordan han reagerer så dp mor kan få nogle tips til at bedre situationen. Tænker i også kunne have gavn af det derhjemme hvor jeg kan høre problemet også er. 

Den pædagogiske supervisor vil også bedre kunne vurdere om hans reaktion er normal, eller der er noget andet på spil. En usikker tilknytning eller lignende som gør ham mere angst i de situationer hvor i går fra ham.

Hvad mener du med andet på spil ?

Anmeld Citér

19. februar 2019

Lje

Hun har aldrig oplevet det så slemt før siger hun - men det  ligemeget nu kommer den pædagog og ser på ham 

Du skal lige hive nej-hatten væk fra øjnene. Den blokerer udsynet. 

Der kommer ikke en pædagog og "ser på ham" (din søn). Der kommer en pædagogisk konsulent og ser på samspil mellem DP og din søn. Og DPs praksis og reaktion i den situation, hvor din søn bliver ked af det. 

Det er helt normalt. Og godt at DP efterspørger hjælp og vejledning. For det lyder til at være hårdt og synd for din søn, det som foregår nu. 

Der kommer også nogle gange en pædagogisk konsulent i en vuggestue. Det kan være, pædagogerne har brug for sparring udefra til at løse problemer med fx støjniveau, mangel på struktur eller andet. Og så er der altså mulighed for hjælp fra en, der kan se det hele lidt udefra. 

Det er ikke en evaluering af hverken din søn eller dig eller dine forældreevner. Samarbejd og ta' imod hjælpen/samtalen, hvis du bliver tilbudt det. 

Vh. 

Anmeld Citér

19. februar 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hun har aldrig oplevet det så slemt før siger hun - men det  ligemeget nu kommer den pædagog og ser på ham 

Men det er jo meget godt så. Pædagogen kan jo hjælpe med at finde ud af hvad det kan skyldes. 

Eller fortælle dp at det er en normal reaktion (hvis det er det) og hvad hun kan gøre. 

Uanset er der ikke noget galt i at hun bruger pædagogen til at sparre med. Det ville jeg se som noget positivt. 

Anmeld Citér

19. februar 2019

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg forstår hvad du mener har også bare tendens til at overreagere på tingene, er bange for det er mig der gør noget forkert - spurgte os bare lige ud om han overhoved er glad? Og det siger hun at han er når hun er der.  

Men jeg tror det værste og jeg vil selvfølgelig gerne have han trives og at hun ikke er frustreret  fordi jeg kender det herhjemme fra kan ikke engang gå lidt væk fra ham før han rækker ud efter mig og skriger og skriger

jeg har bare svært ved at se hvad der kan gøres 

når han er glad, når hun er der, så vil jeg ikke være så bekymret  

Nogle børn reagerer bare mere i den sepereationsfase. 

Jeg synes det er superfint at hun lige vender situationen med pædagogen Det er godt for alle parter lige at få lidt faglige øjne på også. 

Når du ved at du godt kan reagere lidt voldsomt og overtænke situationer, så ville jeg fortælle det til dagplejemor at du har den tendens. Så kan hun måske hjælpe dig ved at begrunde sine valg og ikke bare nævne hurtigt i forbifarten at hun har kontaktet pædagogen. 

Og igen - pædagogen er til for faglig sparring og uddannede/erfarne "briller" sådan at I er sikre på at børnene udvikler sig som de skal. OG at der bliver gjort de nødvendige ekstra tiltag som fx ekstra sprogtræning- HVIS de er nødvendige.  
Men der er ingen grund til bekymring fordi pædagogen lige er på besøg eller bliver spurgt om råd eller lignende.

Anmeld Citér

19. februar 2019

Soonmom

serinasmor skriver:

Det er helt normalt at spørge pædagogen - især når det står på i længere tid. 

Her i kommunen har de et meget tæt samarbejde og børn og dagplejer ser pædagogen mindst 1 gang om måneden. 

Det er helt almindeligt at få faglig sparring - uanset uddannelse og baggrund. 

Og herudover så er der intet krav om at dagplejere skal have en bestemt uddannelse - men det er jo derfor der er tilknyttet en pædagog de kan få sparring hos.

OG jeg tror måske ikke det er ment sådan som ts har modtaget det

Men en månede er jo ikke længere tid?

Og nej jeg ved udmærket godt at der intet krav er til uddannelse, men det burde der og det burde man da også kigge på når man vælger en dp. Uddannelse og erfaring 

Anmeld Citér

19. februar 2019

Soonmom

Mor og meget mere skriver:

Det kan da aldrig være til nogen skade, at DP søger sparring og vejledning. 

Det siger jeg heller ikke, men forstår ikke hvad dp mener at problemet er, det er jo en helt alm del af børns udvikling og barnet er lige startet, derfor synes jeg det er mærkeligt at hun har behov for at vende det med dp pædagog 

Anmeld Citér

19. februar 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Det siger jeg heller ikke, men forstår ikke hvad dp mener at problemet er, det er jo en helt alm del af børns udvikling og barnet er lige startet, derfor synes jeg det er mærkeligt at hun har behov for at vende det med dp pædagog 

Vil i ikke være søde at lade vær med at diskutere det her det gør mig bare mere nervøs 

Anmeld Citér

19. februar 2019

Soonmom

Anonym skriver:

Vil i ikke være søde at lade vær med at diskutere det her det gør mig bare mere nervøs 

Det har intet med dig at gøre, men at jeg mener at dp mor handler som om at hun er meget uerfaren og ikke har indblik i børns udvikling 

Anmeld Citér

19. februar 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Det har intet med dig at gøre, men at jeg mener at dp mor handler som om at hun er meget uerfaren og ikke har indblik i børns udvikling 

Okay undskyld 

Jeg tænker os lidt det samme

men hun mener heller ikke de kan have løs afføring ved tandfrembrud.  

Hun er lidt speciel 

men jeg vil heller ikke bare forhaste og flytte min søn det vil os være synd når han har det svært  nok i forvejen.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.