tilsyns pædagog i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Rolig er sikker på din dagplejemor bare genre vil kunne hjælp din søn beste muligt og det må alså hele ikke værre sjovt at havde et barn der skriger hvergang hun går fra ham og det er da 100% bedre hun be om hjælp nu end om et halv år 

Kan bare ikke se hvad hjælp der er at hente han har seprations angst jeg kan heller ikke gå min vej fra ham herhjemme uden han skriger op ikke engang hans far dur og det har jeg  fortalt hende 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Kan bare ikke se hvad hjælp der er at hente han har seprations angst jeg kan heller ikke gå min vej fra ham herhjemme uden han skriger op ikke engang hans far dur og det har jeg  fortalt hende 

Måske kan pædagogen se, at der er mulighed for at hjælpe - det kommer jo under ingen omstændigheder til at skade dit barn, måske tværtimod. Hvis det kan medvirke til, at din søn græder lidt mindre, hvad er det så, du frygter? Hvad er det værste, der kan ske? 

Anmeld Citér

19. februar 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Soonmom skriver:

Er hun ny dagpleje? - det er da meget normalt at nogen børn har separationsangst og når han ikke har gået der længere tid

Jeg synes det lyder lidt overdrevet at skulle have dagplejepædagogen ud for det? - så ville jeg stille spørgsmål om hendes kompetencer? - har hun uddannelse? 

Det kan da aldrig være til nogen skade, at DP søger sparring og vejledning. 

Anmeld Citér

19. februar 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hjælp jeg er så ked af det, hentede min søn i dagplejen idag og så hans dagplejemor fortalte at nu havde hun ringede efter en pædagog der skulle se hvad der var galt med min søn fordi han skriger  hver gang hun går sin vej, drengede har gået der en måned men nu vil hun have nogle udefra til at se hvad der er galt fordi hun ikke kunne dreje den, jeg blev simpelthen så ked af det og følte faktisk det var et angreb imod mig  fortæl mig nogle beroligende ord har nogen prøvet det før 

Min dreng blev også ked af det når dp mor bare rejste sig. Hun fortalte det som noget positivt - at han er ved at knytte sig til hende og sådan ser jeg det også. 

Prøv at spørge hende om ikke det bare kan være det?

Anmeld Citér

19. februar 2019

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Min dreng blev også ked af det når dp mor bare rejste sig. Hun fortalte det som noget positivt - at han er ved at knytte sig til hende og sådan ser jeg det også. 

Prøv at spørge hende om ikke det bare kan være det?

Hun har aldrig oplevet det så slemt før siger hun - men det  ligemeget nu kommer den pædagog og ser på ham 

Anmeld Citér

19. februar 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hun har aldrig oplevet det så slemt før siger hun - men det  ligemeget nu kommer den pædagog og ser på ham 

Så er det vel også godt at hun reagere så hurtigt? Jeg tænker hun har prøvet med børn der græder når hun går, men du skal tænke på at hun også har andre børn der, der også har brug for at hun er der(ja jeg ved godt at han kun har været der i en måned) men måske viser det sig at det er bedre at han kommer i vuggestue, hvor at den voksne ikke hele tiden går, og at der er en pædagog der kan koncenterer sig om ham, hvis det er så slemt(siger ikke det er) 

Men jeg ville da hellere at der blev gjort noget hurtigt, end at mit barn skreg hver dag i dagpleje, og at det gik ud over de andre børn også.. 

Prøv nu og se før du finde alle dæmonerne frem.
Dagplejeren har INGEN hun kan snakke med om hvad der sker i hverdagen(da de ikke se hendes hverdag) så hun rækker en hånd ud og siger; Hvad synes du? 

Anmeld Citér

19. februar 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Så er det vel også godt at hun reagere så hurtigt? Jeg tænker hun har prøvet med børn der græder når hun går, men du skal tænke på at hun også har andre børn der, der også har brug for at hun er der(ja jeg ved godt at han kun har været der i en måned) men måske viser det sig at det er bedre at han kommer i vuggestue, hvor at den voksne ikke hele tiden går, og at der er en pædagog der kan koncenterer sig om ham, hvis det er så slemt(siger ikke det er) 

Men jeg ville da hellere at der blev gjort noget hurtigt, end at mit barn skreg hver dag i dagpleje, og at det gik ud over de andre børn også.. 

Prøv nu og se før du finde alle dæmonerne frem.
Dagplejeren har INGEN hun kan snakke med om hvad der sker i hverdagen(da de ikke se hendes hverdag) så hun rækker en hånd ud og siger; Hvad synes du? 

Jeg ser hvad du mener, jeg synes også det er enormt træls at tage afsted på arbejde hverdag og vide han ikke trives derudover har han problemer med sine ører der er væske i dem og sover kun 20 min af gangen 

Anmeld Citér

19. februar 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg ser hvad du mener, jeg synes også det er enormt træls at tage afsted på arbejde hverdag og vide han ikke trives derudover har han problemer med sine ører der er væske i dem og sover kun 20 min af gangen 

Forstår dig godt. 
Så jeg synes at du ikke skal lægge så meget mere i det, end at dagplejeren lige får en anden til at se på hvordan det er. 

Det er heller ikke let hvis han kun sover 20 minutter af gangen. 
Men prøv at snak med din dagplejemor i morgen, fortæl hende hvilke følelser du fik efter den besked, jeg er ret sikker på at hun ikke sagt det for at være ond eller sig noget om dig, men det er ikke let som forælder, og at en dagpleje måske siger sådan noget,(Som at der skal ekstra hjælp ind, fordi han græder ofte), for det er jo ens børn og at tro at der er noget galt, er ikke sjovt. 
Men hvis du har en god dagplejer, vil hun lytte og sikkert forstå dine følelse, og at næste gang hun kommer med en meddelse at den bliver sagt på en anden måde, så du ikke føler dig ramt 

Anmeld Citér

19. februar 2019

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Måske kan pædagogen se, at der er mulighed for at hjælpe - det kommer jo under ingen omstændigheder til at skade dit barn, måske tværtimod. Hvis det kan medvirke til, at din søn græder lidt mindre, hvad er det så, du frygter? Hvad er det værste, der kan ske? 

Jeg er bare god til at gå i panik tænk hvis det fordi det mig der gøre noget forkert ? Eller der er noget andet bag det hele hun ikke fortæller

ja jeg ved det er langt ude 

Anmeld Citér

19. februar 2019

AlwaysAno

Jeg synes det er så fint at få en udefra til at komme og se situationen og hvordan han reagerer så dp mor kan få nogle tips til at bedre situationen. Tænker i også kunne have gavn af det derhjemme hvor jeg kan høre problemet også er. 

Den pædagogiske supervisor vil også bedre kunne vurdere om hans reaktion er normal, eller der er noget andet på spil. En usikker tilknytning eller lignende som gør ham mere angst i de situationer hvor i går fra ham.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.