Hente barn tidligt pga underbemanding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

I min optik er det faktisk ikke underordnet. Dit barn har brug for DIG som forælder. Selvfølgelig er det godt at se andre mennesker, men det kan klares med legestue, legeaftaler, you name it. Og et barn under 2 år har ikke et særligt stort social behov, som en forældre ikke kan dække sammen med legestuer. Når du går derhjemme, så har du jo muligheden for at være den, der putter, trøster, aktiverer, leger osv - hvorfor afgive det vigtige arbejde frivilligt til nogen med meget mindre tid til dit elskede barn? Du siger han keder sig, men tænker du ikke, at du alligevel godt kan dække det behov? 

Inden du begynder ar lege kloge Åge og bedrevidende omkring mit barns behov så prøv og sæt dig ind i andre mennesker først. 

Du aner ikke hvad grunden til min ledighed var, du har ingen ide om hvilket barn jeg har og du aner ikke hvem jeg er. 

Jeg var hjemne grundet depression og alvorlig stress. Hvad er vigtigst. Et barn der kommer i institution når mor kan samle energi og overskud og have en god mor når barnet kommer hjem. Eller et barn der tvinges sammen med en mor med kort lunte fordi overskuddet og energi niveauet ikke er der!? 

Derudover lider jeg af social angst. Så lege aftaler, mødregrupper og pis og papir har jeg aldrig kunne deltage i. 

Så igen. Lad være at antyd jeg er en dårlig mor og leg bedrevidende når du ikke kender folks baggrund!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Inden du begynder ar lege kloge Åge og bedrevidende omkring mit barns behov så prøv og sæt dig ind i andre mennesker først. 

Du aner ikke hvad grunden til min ledighed var, du har ingen ide om hvilket barn jeg har og du aner ikke hvem jeg er. 

Jeg var hjemne grundet depression og alvorlig stress. Hvad er vigtigst. Et barn der kommer i institution når mor kan samle energi og overskud og have en god mor når barnet kommer hjem. Eller et barn der tvinges sammen med en mor med kort lunte fordi overskuddet og energi niveauet ikke er der!? 

Derudover lider jeg af social angst. Så lege aftaler, mødregrupper og pis og papir har jeg aldrig kunne deltage i. 

Så igen. Lad være at antyd jeg er en dårlig mor og leg bedrevidende når du ikke kender folks baggrund!! 

Kære du. Det er bestemt ikke min mening at støde dig og være bedrevidende. Du nævnte intet af dette i dit oprindelige indlæg, men begrundede det i stedet med din søns behov for aktiviteter osv., så det var (naturligvis) det, jeg gik ud fra. Jeg tror, du er en god mor, der gør alt hvad du kan for din knægt. God bedring med dig!  

Anmeld Citér

7. januar 2019

Anonym

IenFart skriver:

Ja, lad os da endelig få noget mere skyld med skyld på....

Hvis vi i forvejen føler skyld over den måde, vi lever med vores børn på, så er der vel noget galt med måden vi har indrettet os på? 

Anmeld Citér

7. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Kære du. Det er bestemt ikke min mening at støde dig og være bedrevidende. Du nævnte intet af dette i dit oprindelige indlæg, men begrundede det i stedet med din søns behov for aktiviteter osv., så det var (naturligvis) det, jeg gik ud fra. Jeg tror, du er en god mor, der gør alt hvad du kan for din knægt. God bedring med dig!  

Det burde ikke være nødvendigt at man skal udpensle sine personlige problemer for at redegøre for hvorfor ens barn er i daginstitution fordi man er hjemmegående. Man bør selv kunne tænke “det er jo nok en grund der kan ligge dybere end meget andet.” 

Min søn er meget social og har altid været det. Han elsker sin institution og spørger selv i weekenderne hvornår han skal afsted igen. Jeg kan ikke aktiverer ham på samme måde som han bliver i institution og derfor keder han sig hurtigt hjemme. Han vil lege med jævnaldrende. Og det var faktisk hvad jeg skrev i første indlæg. 

Tak, men jeg er rask i dag og tilbage på arbejdsmarkedet efter 5 lange år med sygdom.  God aften til dig 

Anmeld Citér

7. januar 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Hvis vi i forvejen føler skyld over den måde, vi lever med vores børn på, så er der vel noget galt med måden vi har indrettet os på? 

Rigtig mange mennesker indretter sig på den måde som kan lade sig gøre selvom det måske ikke nødvendigvis er den optimale.

Som den anonyme selv skriver ovenfor, så er der ingen grund til at antage at barnet er sendt afsted bare for at man selv kan fede den derhjemme.

Anmeld Citér

7. januar 2019

Anonym

Loa skriver:

Hold kæft en gang ....

Det er sgu da ikke den enkelte forældres skyld at regeringen har valgt at der skal være de nomeringer i VS og BH der er. 

Og så prøv at accepter at det ikke er alle der ønsker at gå hjemme i feks 18 måneder. Nogle mennesker vil faktisk gerne karriere, eller kan lide at arbejde, eller har brug for andre input end spyt og bleer i 1,5 år. Men det skal vel ikke være ens betydende med at de så ikke må/burde få børn!

Du kommer til at blande skyld og ansvar sammen og derved lægger du ord i munden på mig. Det er IKKE forældres skyld, at vores regering stikker ang. normeringer. Selvfølgelig ikke. Det er regeringens (og andre partiers) skyld. Men det ér forældres ansvar, at gøre deres ypperste for at deres børn har det godt. Deri ligger forældreforpligtelsen. Og det er da sindssygt hårdt og svært nogle gange, men det er vilkårene.

Jeg tvinger ikke alle til at gå hjemme i 18 måneder. Naturligvis ikke. Men jeg synes ærlig talt det er skidt, hvis vi bilder os ind, at børn ikke har brug for os i længere tid end vi er komfortable med. That's the name of the game. Så må det hele gå op i spyt og bleer, som du siger. Du kan ikke få i pose og sæk, hvis man vil have et barn. 

Anmeld Citér

7. januar 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Om det er uprofessionelt eller ej er jeg egentlig bedøvende ligeglad med. Jeg ville sætte pris på at få at vide hvordan dagen ser ud så jeg kan finde ud af om jeg har mulighed for at hente tidligt hvis de allerede om morgenen ved at der stort set ikke er nogen kendte ansigter i institutionen  og måske er der nogle få nye vikarer. Jeg har selv været på arbejde hvor vi var alt for få og hvor der var lidt for mange nye ansigter - det synes jeg ikke man kan byde så små børn. 

At der så er forældre som ikke kan lide at sige nej - tja..det er jo voksne der er tale om. Så kan man jo altid sige 'det ved jeg ikke lige nu' og så finde ud af med sig selv hvad man vil gå med til og hvad man vil lade sit barn gå med til. 

Jeg har i øvrigt kun oplevet det en gang i de nu 7 år jeg har institutionsbørn. Jeg har ikke oplevet det som pædagog - så jeg tænker ikke det er noget som sker hver anden dag, så må man ligesom vide at når det sker, så er den også helt gal og har man så lyst til at lade sit barn være der? 

Anmeld Citér

7. januar 2019

Mille123

IenFart skriver:

Den bliver i hvert fald ikke ændret af at vi bare bøjer nakken og tilpasser os. Det er jo lige præcis det samme der sker når kommunerne i stigende grad vil bruge frivillig arbejdskraft på plejehjem og alle mulige andre steder. Der bliver spekuleret i folks gode vilje og det er ikke ok.

Det er det offentliges forbandede pligt at sikre nok medarbejdere til at opgaven kan løses, også når det spidser til. Det er IKKE forældrenes opgave at få enderne til at mødes.

Og jeg er oprigtig trist over at du ikke kan se det er uprofessionelt af pædagogerne. Men det gider jeg ikke argumentere yderligere for. Det kommer der vist ikke noget ud af.

Men jeg forstår godt at pædagogerne forsøger det. De er jo bare kanonføden som er sendt i kamp og prøver at brandslukke. Problemet skal løses højere oppe i kæden.

Jeg er så enig med dig. En hver skarp leder vil jo netop bruge den mulighed før de henter vikarer ind, da der er penge at spare. Vi som forældre bidrager indirekte til nedskæringer ved at acceptere at hente børnene før tid. Har selv en søs, der er pædagog, og hold da op nogle dage de har, blandt andet, hvor der kun er en pædagog til alt for mange børn sidst eller først på dagen. Problemet er at forældrene (inkl mig selv) ikke får råbt højt over for politikerne, og så længe vi accepterer tilstandene og henter ungerne før tid (af god vilje men i sidste ende en bjørnetjeneste) så fortsætter møllen. 

Anmeld Citér

7. januar 2019

migxher

Nej jeg synes ikke det er frækt eller uprofessionelt hvis det er en enkelt gang/mega sjællent. Jeg vil hellere have tilbudet og hente mit barn tidligere så alle kan få en bedre dag, end at pædagogerne bare holder mund, og at mit eller andre børn får en lorte dag fordi der er alt for få hænder eller kun ukendte ansigter i form af vikar. Alle institutioner eller arbejdspladser kan komme der ud hvor alle er lagt ned på stribe af sygdom, og så er det da fair at bede om hjælp men nu har jeg også stor tillid til mine ungers institution, og jeg har endnu ikke oplevet at de på nogen måde har udnyttet at jeg er studerende og derved har mange timer uden mødepligt. Jeg nyder at være studerende så jeg netop er super fleksibel i forhold til deres behov. 

Anmeld Citér

8. januar 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mille123 skriver:

Jeg er så enig med dig. En hver skarp leder vil jo netop bruge den mulighed før de henter vikarer ind, da der er penge at spare. Vi som forældre bidrager indirekte til nedskæringer ved at acceptere at hente børnene før tid. Har selv en søs, der er pædagog, og hold da op nogle dage de har, blandt andet, hvor der kun er en pædagog til alt for mange børn sidst eller først på dagen. Problemet er at forældrene (inkl mig selv) ikke får råbt højt over for politikerne, og så længe vi accepterer tilstandene og henter ungerne før tid (af god vilje men i sidste ende en bjørnetjeneste) så fortsætter møllen. 

Jamen hvorfor ikke råbe højt og hente børnene? Hvorfor skal det ene udelukke det andet? 

Hvis jeg havde mulighed for at hente og vidste at vilkårene er alt for ringe - så ville jeg da hente. Mit barn skal da ikke drages ind i en kamp om vilkårene. Det må ske på anden vis - ikke ved at nægte at hente. Hvordan er det et opråb til politikerne? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.