Hente barn tidligt pga underbemanding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.467 visninger
44 svar
101 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. januar 2019

Anonym trådstarter

Jeg er hjemme og blev i morges spurgt om jeg pga underbemanding sfa sygdom kunne hente mit barn inden kl 12 fra vuggestue. Det kom bag på mig og jeg sagde ja da jeg er hjemme og ikk vil sige nej til at hente mit barn.. men... er det ikk lidt upassende? Det er en større institution med faste vikarer, og jeg betaler for  fuldtidspasning, som alle de andre forældre. Ved ikke helt hvordan jeg skal håndtere situationen. Har andre prøvet lignende? Hvad ville i gøre? Jeg vil jo heller ikk gøre mig uvenner med de ellers rigtig søde pædagoger..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2019

Soonmom

Altså jeg ville hente for pædagogernes skyld. MEN jeg ville samtidig gå til lederen, for det er lederen der vælger om der må hyres vikarer (der kan selvfølgelig være at der ikke var nogen der kunne).
Men jeg ville stadig forhøre mig ved lederen, ikke en egentlig klage over at jeg skulle hente, men en klage over at der ikke er bemanding nok til at klare den.

Jeg har i øvrigt aldrig prøvet at bede forældre hente pga personale mangel, men mange gange været presset fordi der ikke har været råd til vikarer

Anmeld Citér

7. januar 2019

AlwaysAno

Jeg har også prøvet at blive bedt om at hente tidligere fordi de ved jeg læser hjemmefra. Jeg synes det er SÅ upassende.. jeg er dog så konfliktsky at jeg ikke siger noget men bare gør det..

Anmeld Citér

7. januar 2019

Anonym trådstarter

Ja jeg tænker også at jeg må smide en bemærkning/spørge lederen om det er sådan man normalt gør det hos dem. Jeg har aldrig prøvet det før i hendes gamle vuggestue hvor jeg var hjemme inden fødsel. Nu har jeg lige født og virkelig brug for et par timer hjemme med baby og handle ind og en lille lur inden jeg alligevel henter hende tidligt omkring kl 14 som jeg plejer.. håber det er en engangs-ting.

Anmeld Citér

7. januar 2019

Anonym

Jo det er upassende af dem når tilbudet ikke kommer fra dig.

Jeg går hjemme (uden at læse, sygdom eller lign.) jeg har sagt til personalet at hvis det kniber, så holder jeg gerne en extra fridag med mit barn. Denne uge er barnet ikke 100% fit og hoster lidt ovenpå en længere forkølelse. Samtidigt er der indkøring af fem nye børn. Så vi nupper lige en uge længere ferie, så er det lettere for pædagoerne og for mit barn i næste uge. 

Hvis det var første gang ville jeg ikke gøre mere ved det. Det kan jo være at de virkelig var i knibe. Men det skal nødigt blive en vane. 

Anmeld Citér

7. januar 2019

Anonym

Jeg synes det er uprofessionelt. Det er ikke nødvendigvis et spørgsmål om der er råd til en vikar, men lige så meget et spørgsmål om lederen prioriterer vikarer lavere end et større overskud på kontoen når året når sin ende. 

Du behøver slet ikke starte en konflikt. Men når de beder dig hente tidligt, er det helt i orden at du søger svar på hvorfor de er underbemandet og om det er noget du skal forvente gentager sig. 

Jeg ser det sådan her; på den ene side er det kun godt de fortæller dig det - for så har du muligheden for at komme før forventet. Omvendt; hvad hvis du IKKE kunne hente tidligt? 

Anmeld Citér

7. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jo det er upassende af dem når tilbudet ikke kommer fra dig.

Jeg går hjemme (uden at læse, sygdom eller lign.) jeg har sagt til personalet at hvis det kniber, så holder jeg gerne en extra fridag med mit barn. Denne uge er barnet ikke 100% fit og hoster lidt ovenpå en længere forkølelse. Samtidigt er der indkøring af fem nye børn. Så vi nupper lige en uge længere ferie, så er det lettere for pædagoerne og for mit barn i næste uge. 

Hvis det var første gang ville jeg ikke gøre mere ved det. Det kan jo være at de virkelig var i knibe. Men det skal nødigt blive en vane. 

Hej. Må jeg spørge dig, hvorfor dit barn går i vuggestue, når du går derhjemme?  

Anmeld Citér

7. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hvis du læser længere oppe, kan du se, at hun lige har født 

Anmeld Citér

7. januar 2019

Kærlighedskartoflen

Profilbillede for Kærlighedskartoflen

Jeg kan ikke se problemet. De spørger dig, men tvinger dig ikke 

Jeg er selv uddannet pædagog og har arbejdet i vuggestue i flere år. Det er ikke altid nemt, at få vikarer ind, når der mangler. 

Jeg kan ikke se det uprofessionelle i at spørge. Så kan de forældre der har overskud/mulighed for det, hente deres barn tidligere og så er der mere kvalitet og nærvær til de resterende børn. 

Anmeld Citér

7. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Det må du da gerne. Det er Børnehave. Startet som 3 årig. Det drejer sig om 2,5-3 timer dagligt, (9 eller 9:30-12) for at have mulighed for at se andre børn end bare søskende. - og for at jeg har mulighed for at dyrke noget sport.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.