IenFart skriver:
Den bliver i hvert fald ikke ændret af at vi bare bøjer nakken og tilpasser os. Det er jo lige præcis det samme der sker når kommunerne i stigende grad vil bruge frivillig arbejdskraft på plejehjem og alle mulige andre steder. Der bliver spekuleret i folks gode vilje og det er ikke ok.
Det er det offentliges forbandede pligt at sikre nok medarbejdere til at opgaven kan løses, også når det spidser til. Det er IKKE forældrenes opgave at få enderne til at mødes.
Og jeg er oprigtig trist over at du ikke kan se det er uprofessionelt af pædagogerne. Men det gider jeg ikke argumentere yderligere for. Det kommer der vist ikke noget ud af.
Men jeg forstår godt at pædagogerne forsøger det. De er jo bare kanonføden som er sendt i kamp og prøver at brandslukke. Problemet skal løses højere oppe i kæden.
Og man kan tydeligt høre, at du ikke er pædagog. For så havde du vidst, hvor meget vi ikke bare bukkede nakken og accepterede tingenes tilstand. Men det ændre ikke på, at vi har et kæmpe ansvar som vi, efter bedste evne og med de ressourcer der nu er, forsøger at løse.
Det ændrer heller ikke på, at jeg mener alle institutioner ville kunne komme i en situation, hvor det hele brænder sammen, uanset ressourcer, hvis der er mange sygemeldinger.
Det ærgrer mig, at du ikke kan se længere end til din egen næsetip, når pædagogerne spørger til MULIGHEDER.
Anmeld
Citér