ErDuHerIkkeSnart skriver:
Men der er jo en grund til, at det ikke er nemt at få vikardækning. Det er jo ikke en naturlov, at området er så underprioriteret, det er fordi vi som samfund har valgt det.
Og som pædagog har du vel netop blik for, hvilket kæmpe pres det ligger på forældre, når man mellem linjerne siger: “Hvis du vil dit barn det bedste, henter du tidligt”, velvidende at ikke alle forældre kan honorere dette (og måske netop derfor, har valgt en løsning som vuggestuen).
Af samme grund er jeg meget enig med TS i, at det er voldsomt upassende. Men det er ikke pædagogerne skyld. Det er er politisk og ledelsesmæssigt problem - som det ikke er forældre og børn der skal løse.
Nu synes jeg ikke det var et problem at dække ind, hvis alle mand var på arbejde. Men nu er det jo ikke en computer vi arbejder med, men levende væsener og derfor er det essentielt, at der er voksne til at sikre de tryghed, omsorg og de bedste udviklingsbetingelser for dem. Såvel som på alle andre arbejdspladser, så bliver folk syge og er der en smittekilde i institutionen, så lægger folk sig en gang imellem på stribe og så er det simpelthen ikke muligt, at skaffe vikarer nok.
Så synes jeg da HELT bestemt, at det er okay at spørge forældrene om de har MULIGHED for, at afhente tidligere. Der står jo ingen og siger at TS skal og det står hende frit for, at sige nej. Det er der ingen der vil stille spørgsmålstegn ved eller rynke på næsen af.
Som forældre vil jeg da også langt hellere blive spurgt, så jeg kan sige ja, hvis jeg har mulighed og derved sikre den bedste dag for mit eget såvel som de resterende børns.
Anmeld
Citér