Tidligere tnbc (med ny profil)
300515 skriver:
Nu er der godt nok meget snak om reservebedsteforældre. 1. Det er virkelig ikke let at finde og hvis man endelig finder en, er der mange der på forhånd melder ud at de ikke ønsker at passe syge børn. Det ses gentagne gange på diverse facebooksider. 2. Hvis forældrene er enlige, uden netværk der kan hjælpe og/eller presset på tid, så er det nok ikke let at skulle ud og investere tid og overskud til at få en “ny” familie. 3. Hvis der er bedsteforældre eller andet familie inde over, kan det måske nok være svært at få tid til alle i familien - skal man så prioritere at få ny familie? 4. Hvis der er bedsteforældre i forvejen, bør man tage hensyn til dem og finde ud af hvordan de har det med at dele bedsteforældrerollen med en fremmed. Og ville de nye bedsteforældre bryde sig om at dele rollen med de rigtige?
En reservebedste/bedsteforældre er jo hvis du IKKE har bedste i live eller i nærheden til at hjælpe, ikke hvis du har to sæt bedster der er på 100%.
Ligesom pointen ved at det hedder en reserve eller bedste.
Det kan også tænke at de ikke gider, hvis det er alt forældrene vil bruge dem til, at passe syge børn.
Jeg vil ikke bare gå hen og sige; Nå jeg mangler en bedste, hvad siger du?
Jeg har mødt min bonusfamilie, fordi jeg meldte mig som frivillig i en kirke.
Og i den kirke er der RIGTIG mange forskellige mennesker, og de er SÅ søde og hjælper da hinanden på kryds og tværs. De er venner/familie.
Ja, jeg siger ikke at der står en bedste på hjørnet og venter. Jeg siger heller ikke at det er let, og jeg siger heller ikke at de altid vil hjælpe, men man kan ikke sætte sig ned og være negativ; Der er da ingen der gider at aflyse en aftale med veninderne for at passe en unge der sidder hver halve time.
Nej, det er ikke alle der er så heldig at finde nogen der vil hjælpe en, når man ikke er biologisk, men det er bare så synd at se så negativt på det, fordi det ikke er lykkedes. (selvom at det er super nederen, hvis man gerne vil det. )
Anmeld
Citér