Lje skriver:
Det er jo ret meget det, jeg skriver. Man kan godt forsøge men jeg tvivler på, der sidder horder af ældre damer, som blot venter på en henvendelse. Men dejligt hvis der er.
Jeg understøttede blot mit postulat om, at der ikke sidder ældre klar, ved at underbygge med det saglige læsestof, jeg kunne.
Jeg skriver heller ikke, de får penge for det. Men tilskud til aktiviteter. Stor forskel. Og jo netop et forsøg på at gøre det "attraktivt" forstået på den måde, at reserve bedsten ikke skal have (så mange) potentielle udgifter.
Vh.
Nu er der jo altså en verden uden for København.
Det skal ikke være organiseret, og der skal ikke gives tilskud til aktiviteter.
Det skal være på privat initiativ, så tror jeg, der er mange flere, end du regner med. Jeg bor nok også i en del af landet, hvor man er lidt mere vant til at tage ansvar for hinanden.
Jeg arbejder på kontoret på et center, hvor der kommer mange ældre. Mange af dem har selvfølgelig selv børnebørn, men der er altså også mange, der sjældent ser dem, fordi de bor langt væk. De fleste er utrolig glade for at komme på centret og lægger ikke skjul på, at det sociale er en meget vigtig del.
Rundt om sidder der utrolig mange ensomme ældre, som måske ville være glade for, at der er nogen, der har brug for dem.