Syg søn-Hvad med arbejdet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Tommelise skriver:

Jeg forstår så heller ikke, hvorfor det er så fremmed en tanke for nogen, at man kan få et "bedste/barnebarn" forhold uden at være i familie rent biologisk.

Der sidder en del, som er kede af, at de aldrig har fået børn, da fertilitetsbehandling jo ikke fandtes tidligere. 

For mig handler det om at tænke lidt kreativt og utraditionelt. Det betyder ikke, at det altid kan lade sig gøre.

Jeg forstår det heller ikke. 
Gad vide om det handler om frygt eller det med at invitere et fremmed menneske ind i huset? 

Jeg er bonussøster til to drenge(Det er den yngste der har sagt at jeg er søsteren) hvor deres familie inviterede mig ind i deres hjem, og de er min familie her efter 5 år. 

Det er sååå skønt at møde nye mennesker, få et eller flere nye familiemedlemmer, bare have andre i ens barn/børns liv. Det er jo også skønt måske at møde folk fra en anden kultur og børnene lære noget. 

Og ja som du siger, der er mange der ikke får børn, og ældre der ikke ser deres børn og børnebørn eller at de bor for langt væk. 

Jeg ved godt at det ikke kan være let, men det er om at spørge. 
Se om der scenearrangementer i nærheden, i kirke, eller andet. Det er SÅ hyggeligt og man kan møde mange forskellige mennesker. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2018

Tommelise

BAE skriver:

Gad vide om det handler om frygt eller det med at invitere et fremmed menneske ind i huset? 

Jeg er bonussøster til to drenge(Det er den yngste der har sagt at jeg er søsteren) hvor deres familie inviterede mig ind i deres hjem, og de er min familie her efter 5 år. 

Det er sååå skønt at møde nye mennesker, få et eller flere nye familiemedlemmer, bare have andre i ens barn/børns liv. Det er jo også skønt måske at møde folk fra en anden kultur og børnene lære noget. 

Og ja som du siger, der er mange der ikke får børn, og ældre der ikke ser deres børn og børnebørn eller at de bor for langt væk. 

Se om der scenearrangementer i nærheden, i kirke, eller andet. Det er SÅ hyggeligt og man kan møde mange forskellige mennesker. 

Jeg tror også, det handler lidt om berøringsangst. 

Kan vi - tør vi - invitere andre mennesker ind i vores liv ?

Jeg er helt enig med dig i, at det ikke er let, men at man kan forsøge - og som du skriver, så kan det være gennem kirken eller alle mulige andre steder. 

Jeg kan så afsløre, at jeg ikke selv har børn. Jeg har en kæreste, der har tre børn, og dermed har jeg jo en chance for engang at blive bonusbedstemor.

Men hvis nu det ikke holder mellem mig og min kæreste - så kunne jeg godt forestille mig at blive reservebedstemor. 

Anmeld Citér

15. november 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Tommelise skriver:

Jeg tror også, det handler lidt om berøringsangst. 

Kan vi - tør vi - invitere andre mennesker ind i vores liv ?

Jeg er helt enig med dig i, at det ikke er let, men at man kan forsøge - og som du skriver, så kan det være gennem kirken eller alle mulige andre steder. 

Jeg kan så afsløre, at jeg ikke selv har børn. Jeg har en kæreste, der har tre børn, og dermed har jeg jo en chance for engang at blive bonusbedstemor.

Men hvis nu det ikke holder mellem mig og min kæreste - så kunne jeg godt forestille mig at blive reservebedstemor. 

Jeg tror nogen er blevet bedre til at kunne invitere fremmede ind, men der vil nok altid være nogen der ikke ville turde det. 

Ja, man skal blive ved, men man skal også søge flere steder. Hvis man bor i lejlighed/boligkomplex eller andet, så sæt en seddel op. 

Der er rigtig mange ældre der sidder alene, især hvis de er enker/enkemænd, og deres børn bor langt væk eller har en travl hverdag. 

Jeg har lige mistet min sidste bedste, min mor er død, så jeg er ikke bleg for at en dag måske håbe at jeg finder/møder en dame, der kan ende med at blive reservemor/bedste, bare en der vil være en del af mit liv og mine fremtidsbørn(uden at tage min mors titel/plads) 

Anmeld Citér

15. november 2018

Tommelise

BAE skriver:

Jeg tror nogen er blevet bedre til at kunne invitere fremmede ind, men der vil nok altid være nogen der ikke ville turde det. 

Ja, man skal blive ved, men man skal også søge flere steder. Hvis man bor i lejlighed/boligkomplex eller andet, så sæt en seddel op. 

Der er rigtig mange ældre der sidder alene, især hvis de er enker/enkemænd, og deres børn bor langt væk eller har en travl hverdag. 

Jeg har lige mistet min sidste bedste, min mor er død, så jeg er ikke bleg for at en dag måske håbe at jeg finder/møder en dame, der kan ende med at blive reservemor/bedste, bare en der vil være en del af mit liv og mine fremtidsbørn(uden at tage min mors titel/plads) 

Jeg er ked at af høre, at du har mistet din mor. Og jeg kan godt forstå, at du håber, at du en dag kan finde en, der vil være reservemor/bedste - netop uden at tage din mors plads.

Jeg tror, vi skal opsøge fællesskabet. 

Jeg har en muslimsk bekendt, som jeg et par gange har været til fødseldag hos. Hun er praktiserende, men "helt almindelig", og jeg kunne godt tænke mig at lære hende endnu bedre at kende. 

Hvis jeg blev reservebedste - så kunne jeg sagtens finde på at fravælge en hyggedag med veninder, hvis "barnebarnet" var sygt. Jeg forstår ikke den der nøjeregnende tankegang med, at man skal have løn for det.

På samme måde som jeg gerne vil passe mine niecer eller nevøer.

Jeg tror, vi skal række ud efter vores medmennesker. 

Anmeld Citér

15. november 2018

Tommelise

Abracadabra skriver:

Prøv at spørge dem. Jeg tror umiddelbart ikke, at der er mange, der har lyst til at aflyse en hyggelig dag med deres venner og veninder til fordel for at passe en febril halvanden årig med sprøjtende diarré. 

Tja - hvis jeg selv var reservebedste, så kunne jeg sagtens finde på at fravælge en hyggedag, hvis mit "barnebarn" fejlede noget.

Anmeld Citér

15. november 2018

Loa

BAE skriver:

Jeg synes saftsuseme der er forskel på at møde nye mennesker og på at møde en fremmed, som du relativt hurtigt skal stole så meget på at du vil overlade dit lille barn til, din endda syge lille barn til. Det ville jeg dældylme ikke gøre til andre end familie. Måske til nød hvis vi var i en situation hvor vi havde en au pair boende. Men det andet, nej ville jeg simpelthen ikke byde mit barn. Så må job simpelthen være job!

Anmeld Citér

15. november 2018

Tommelise

Loa skriver:

Jeg synes saftsuseme der er forskel på at møde nye mennesker og på at møde en fremmed, som du relativt hurtigt skal stole så meget på at du vil overlade dit lille barn til, din endda syge lille barn til. Det ville jeg dældylme ikke gøre til andre end familie. Måske til nød hvis vi var i en situation hvor vi havde en au pair boende. Men det andet, nej ville jeg simpelthen ikke byde mit barn. Så må job simpelthen være job!

Der er jo ingen, der siger, at det er en fremmed, som man hurtigt skal stole på.

Man kan give sig god til - det handler om at tage ansvar.

Anmeld Citér

15. november 2018

Loa

Tommelise skriver:

Der er jo ingen, der siger, at det er en fremmed, som man hurtigt skal stole på.

Så du ville samtidig med du fik børn begynde ar lære et nyt arbejdsløst menneske at kende, i tilfælde af dit barn en dag blev sygt, så det kunne blive passet af en anden end mor og far.

Tvivler på ret mange tænker sådan.

Sjovt nok har mine syge børn sådan set kun lyst til deres mor, ikke engang deres far, så skulle jeg lade dem være hos en næsten fremmed...

Anmeld Citér

15. november 2018

Loa

Tommelise skriver:

Og tage ansvar for hvad? Dit job eller det barn du har sat i verden?

Anmeld Citér

15. november 2018

Tommelise

Loa skriver:

Så du ville samtidig med du fik børn begynde ar lære et nyt arbejdsløst menneske at kende, i tilfælde af dit barn en dag blev sygt, så det kunne blive passet af en anden end mor og far.

Tvivler på ret mange tænker sådan.

Sjovt nok har mine syge børn sådan set kun lyst til deres mor, ikke engang deres far, så skulle jeg lade dem være hos en næsten fremmed...

Hvem er det lige, der siger, at man skal lære et nyt arbejdsløst mennesket at kende, når man får børn ?

Jeg tror så, der er rigtig mange børn, der bliver passet af andre end far og mor - det kan være bedstemor eller moster.

Fair nok at du kun vil lade dit barn passe af far eller mor, men så skal du lade være med at snyde din arbejdsgiver og melde dig selv syg.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.