BAE skriver:
Jeg tror nogen er blevet bedre til at kunne invitere fremmede ind, men der vil nok altid være nogen der ikke ville turde det.
Ja, man skal blive ved, men man skal også søge flere steder. Hvis man bor i lejlighed/boligkomplex eller andet, så sæt en seddel op.
Der er rigtig mange ældre der sidder alene, især hvis de er enker/enkemænd, og deres børn bor langt væk eller har en travl hverdag.
Jeg har lige mistet min sidste bedste, min mor er død, så jeg er ikke bleg for at en dag måske håbe at jeg finder/møder en dame, der kan ende med at blive reservemor/bedste, bare en der vil være en del af mit liv og mine fremtidsbørn(uden at tage min mors titel/plads)
Jeg er ked at af høre, at du har mistet din mor. Og jeg kan godt forstå, at du håber, at du en dag kan finde en, der vil være reservemor/bedste - netop uden at tage din mors plads.
Jeg tror, vi skal opsøge fællesskabet.
Jeg har en muslimsk bekendt, som jeg et par gange har været til fødseldag hos. Hun er praktiserende, men "helt almindelig", og jeg kunne godt tænke mig at lære hende endnu bedre at kende.
Hvis jeg blev reservebedste - så kunne jeg sagtens finde på at fravælge en hyggedag med veninder, hvis "barnebarnet" var sygt. Jeg forstår ikke den der nøjeregnende tankegang med, at man skal have løn for det.
På samme måde som jeg gerne vil passe mine niecer eller nevøer.
Jeg tror, vi skal række ud efter vores medmennesker.