Svigermor......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ej Hun lyder for crazy. Du er oppe imod stærke kræfter kan jeg høre. Puhhh stakkels dig

Hun dræner mig så meget mere end hun er en postive indflydelse. 

hun er en okay farmor, så jeg vilde aldrig cutte forholdet til vores børn, jeg vil bare nu gerne slippe for at se hende og høre på hende  i 16 år om muligt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Altså hvis jeres kalender hænger frit frem og hun lige så det og spørge om det var en god brunch og hvem i havde spist med kan for mig lige så godt være hyggesnak. 

Mht. vægt så må du fortælle hende at du ikke bryder dig om det - men dit svar til hende er ret fjendtlig. 

Det er svært ud fra de to eksempler at vurdere om du ligger for meget i det eller hun reelt blander sig for meget. 

Men synes det er så barnligt at voksne mennesker ikke kommunikere men vælger at droppe kontakten for en periode. 

Min svigermor blander sig også i meget (hun gøre det kun for at være sød) derfor kan jeg leve med det. Når det bliver for meget siger min kæreste det til hende. 

Hun er sød, omsorgsfuld, hjælpsom, elsker os og vores børn og så blander hun sig lidt for meget men det kan vi godt leve med fordi hun er skøn alligevel. 

Anmeld Citér

20. september 2018

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Altså hvis jeres kalender hænger frit frem og hun lige så det og spørge om det var en god brunch og hvem i havde spist med kan for mig lige så godt være hyggesnak. 

Mht. vægt så må du fortælle hende at du ikke bryder dig om det - men dit svar til hende er ret fjendtlig. 

Det er svært ud fra de to eksempler at vurdere om du ligger for meget i det eller hun reelt blander sig for meget. 

Men synes det er så barnligt at voksne mennesker ikke kommunikere men vælger at droppe kontakten for en periode. 

Min svigermor blander sig også i meget (hun gøre det kun for at være sød) derfor kan jeg leve med det. Når det bliver for meget siger min kæreste det til hende. 

Hun er sød, omsorgsfuld, hjælpsom, elsker os og vores børn og så blander hun sig lidt for meget men det kan vi godt leve med fordi hun er skøn alligevel. 

Nej, det er ikke normalt når der står brunch kl 10.00 at hun skal fanme skrive det ind i SIN kalender, så når vi kommer på besøge spørge hvem det var med og Hbordan det var! - 

Om hun fuldstændig fik sin vilje gennem gik hun hvert eneste aftale - Hvad betyder Gyn? Den 13 marts? - Hvorfor Elias 1 år? Osv osv osv - hun skriver det IND i sin kalender så hun altid ved hvor vi er osv! På ingen måde normalt!

hun roder i vores soveværelse skuffer

vedrøende min krop det er MEGA PRIVATE for mig og hun skal ikke kommentere på noget måde -

Hun kommentere alt alt andet haven osv. Den er ikke pæn Hvorfor er ukrudt der?! - da er jeg mere fordi vi ikke har lavet det endnu - Men min krop nej fanme ingen der skal kommentere den uden min læge.

Anmeld Citér

20. september 2018

idontknow

Anonym skriver:

Nej, det er ikke normalt når der står brunch kl 10.00 at hun skal fanme skrive det ind i SIN kalender, så når vi kommer på besøge spørge hvem det var med og Hbordan det var! - 

Om hun fuldstændig fik sin vilje gennem gik hun hvert eneste aftale - Hvad betyder Gyn? Den 13 marts? - Hvorfor Elias 1 år? Osv osv osv - hun skriver det IND i sin kalender så hun altid ved hvor vi er osv! På ingen måde normalt!

hun roder i vores soveværelse skuffer

vedrøende min krop det er MEGA PRIVATE for mig og hun skal ikke kommentere på noget måde -

Hun kommentere alt alt andet haven osv. Den er ikke pæn Hvorfor er ukrudt der?! - da er jeg mere fordi vi ikke har lavet det endnu - Men min krop nej fanme ingen der skal kommentere den uden min læge.

Altså det med din krop, så må du sige du ikke bryder dig om det, jeg får også tit afvide, du har da tabt dig eller der er vidst kommet lidt ekstra kilo på. 

Det er ikke noget de mener i ond mening overhovedet, det er blot for at skabe en samtale. 

At hun skriver alt ned i hendes kalender hvad i laver, lyder meget til hun måske ikke føler i snakker så meget med hende, det er selvfølgelig en mærkelig ting, men på den måde kan hun måske føle sig lidt mere involveret i jeres liv og spørge ind til det. 

At hun roder i skuffer osv er ikke okay, og det må i forklare hende. Selvom man er familie, kan man godt have sit egne ting privat. 

Anmeld Citér

20. september 2018

Anonym trådstarter

idontknow skriver:

Altså det med din krop, så må du sige du ikke bryder dig om det, jeg får også tit afvide, du har da tabt dig eller der er vidst kommet lidt ekstra kilo på. 

Det er ikke noget de mener i ond mening overhovedet, det er blot for at skabe en samtale. 

At hun skriver alt ned i hendes kalender hvad i laver, lyder meget til hun måske ikke føler i snakker så meget med hende, det er selvfølgelig en mærkelig ting, men på den måde kan hun måske føle sig lidt mere involveret i jeres liv og spørge ind til det. 

At hun roder i skuffer osv er ikke okay, og det må i forklare hende. Selvom man er familie, kan man godt have sit egne ting privat. 

Nej, hun er helt med - Hun er utrolig drænende det første hun spørger når vi kommer er hvad lavede i sidste weekend, osv. - hun SKAL vide alt 

Det er fint at spørge nogle gange, men vi bliver afhørte  - 

det er på ingen måde normalt at tage en kalender ned, tage sin egen op - og skriver efter hvad vi laver - 

Det er det mærkeligste i verden - Hun skal ikke vide alt hun har sit liv vi har vores og vi informere hende om alt! Vi har aldrig taget på spontan rejser eller noget som helst, som begrunder det utrolig mærkelig opførelse og vi laver hellere ikke meget - En weekend for os er at vi er hjemme og hygger efter en hård arbejdsuge.

Det har vi sagt - men jeg kan se hun har rodet, det er så sygt - 

persoligt går min mor aldrig i min mands og min soveværelse uden der var en grund, men svigermor scanner lige rummet hvergang hun er her 

det er bare på ingen måde normalt adfærd af en 60 årig - 

Hun vilde vide hvor stor hendes søns penis var det sad hun og fiskede efter 

Anmeld Citér

20. september 2018

Kløver

Har læst tråden og stemmer i kor om at det selvfølgelig ikke er okay. Hun skal ikke gå og rode i jeres ting osv. Men jeg tænker faktisk om hun altid har været sådan, du siger det er blevet værre, jeg sad med tanken om, om hun kunne have noget begyndende demens/alzheimers ? 

En bekendt reagerede faktisk lidt i samme stil, årene op til hendes alzheimers diagnose. Prøvede at holde styr på børnenes færden, og skrev alt muligt ned, rodede også i ting og stillede underlige spørgsmål, til sidst undrede de sig over hun ofte begyndte at have meget krøllet tøj på som kunne være beskidt eller lugte. Hun kunne finde på at lægge det beskidte tøj ind i skabet og ikke være klar over det, og til sidst også rent men vådt tøj. Jeg kan selvfølgelig ikke vide om der kan være noget på spil hos din svigermor, det er jo meget svært at gætte sig til udfra så lidt viden. Men puha jeg forstår godt hvis du er nået et punkt hvor tålmodighed ikke er på et stort sted 

Anmeld Citér

20. september 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg køber ikke argumentet om at bare fordi man har sin kalender hængende fremme, så er gæster bare velkomne til at læse den. Det synes jeg faktisk ikke man bør, hvis man ellers har lidt pli.

Det er vel det samme hvis folk har en opslagstavle med forskellige vigtig information, breve eller andet. Dem skal man vel heller ikke gå og læse bare fordi man kan.

Og hun lyder ærlig talt kugleskør. Men hvad faen kan man stille og hvis man gerne vil bevare et godt forhold mellem hende og børnene og hun i øvrigt vil skide på hvad man siger.

Anmeld Citér

20. september 2018

Anonym trådstarter

Kløver skriver:

Har læst tråden og stemmer i kor om at det selvfølgelig ikke er okay. Hun skal ikke gå og rode i jeres ting osv. Men jeg tænker faktisk om hun altid har været sådan, du siger det er blevet værre, jeg sad med tanken om, om hun kunne have noget begyndende demens/alzheimers ? 

En bekendt reagerede faktisk lidt i samme stil, årene op til hendes alzheimers diagnose. Prøvede at holde styr på børnenes færden, og skrev alt muligt ned, rodede også i ting og stillede underlige spørgsmål, til sidst undrede de sig over hun ofte begyndte at have meget krøllet tøj på som kunne være beskidt eller lugte. Hun kunne finde på at lægge det beskidte tøj ind i skabet og ikke være klar over det, og til sidst også rent men vådt tøj. Jeg kan selvfølgelig ikke vide om der kan være noget på spil hos din svigermor, det er jo meget svært at gætte sig til udfra så lidt viden. Men puha jeg forstår godt hvis du er nået et punkt hvor tålmodighed ikke er på et stort sted 

Jeg er sygeplejske og Arbejder med demente - og du har ret i alt det du siger vedrøendnde hvad der sker -

Men nej det er det ikke - Væree mener jeg hun ligesom har Let GO og spørge de mærkeligste ting og mener hun må spørge om vores sex liv er normalt efter fødselen fordi jeg revnede ved fødselen som jeg tror alle kvinder gøre? 

Anmeld Citér

20. september 2018

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Jeg køber ikke argumentet om at bare fordi man har sin kalender hængende fremme, så er gæster bare velkomne til at læse den. Det synes jeg faktisk ikke man bør, hvis man ellers har lidt pli.

Det er vel det samme hvis folk har en opslagstavle med forskellige vigtig information, breve eller andet. Dem skal man vel heller ikke gå og læse bare fordi man kan.

Og hun lyder ærlig talt kugleskør. Men hvad faen kan man stille og hvis man gerne vil bevare et godt forhold mellem hende og børnene og hun i øvrigt vil skide på hvad man siger.

Tak! Jeg synes det vildt mærkeligt at der er nogle der mener det er okay, at rode i andres kalender da ja hænger fremme, men ja gæster er der et par timer om  ugen mens vi bor der, og det er fedt at ha den tæt på lige at skrive noget.

- vilde aldrig aldrig tage en kalender ned uden at spørge og om det var en billedet kalender -

Det er også ulovligt at læse andres breve selvom de ligger fremme i en kurvert.....

Anmeld Citér

20. september 2018

Anonym

Ved hvordan du har det , min svigermor snager os i alt med mig og i vore økonomiske sager hvis min børn har noget nyt tøj på. Siger hun altid det har da været en dyr en, er den ny og har du købt den.... Eller hvis jeg har købt noget til mig selv. Jeg gemmer alt nyt fremover og mine børn får det slidte tøj på når vi er der for jeg gider simpelthen ikke hører på hende.. .

Så jeg ved virkelig hvordan du har det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.