Svigermor......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.636 visninger
55 svar
50 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. september 2018

Anonym trådstarter

Ah altså 

De svigermødre!

min svigermor har altid været for meget  

Ordet grænser forstår hun ikke, og siger man noget som helst til hende er hun totalt uforstående -

Oprigtigt kan hun sige: Du har taget på i vægt har du ikke?

Mig: Det skal du ikke blande dig i

Svigermor: Blande mig i hvad?!

Mig: Kommentere min vægt

Svigermor: Det har jeg aldrig gjort.

Hun gøre mig psykisk syge dette spil hun spiller - Samt  føler hun sig berettiget at kommentere alt om min familie, men jeg skal holde mig fra hendes 

Hun har den vane, når hun kommer at tage vores kalender der hænger på væggen tagen den ned, notere alt vi skal, så når vi besøger hende sige: Så var brunch gode?

Mig: Hvilken brunch? Svigermor: Du havde skrevet brunch på kalenderen men ikke med hvem?!

- nu hænger den fast på kontoret KUN pga. Hende 

omg - har i sådan nogle svigermødre? 

Hun driver mig oprigtigt til vanvid! - Lige nu har hun pisset mig rigtigt af med en kommentar, så jeg har ikke set hende i nogle uger.

Hvordan overlever i?

og jer dramatiske kvinder der laver det vildeste konklustion hold jer væk   Eller SPØRGE før i kommer med det vildeste konklustioner jeg har det i mit liv!!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nej heldigvis jeg har en yderst sød og rar svigermor der er mega taknemmelig for sine sønner og svigerdøtre ❤️ Hun er alene og har et gammelt hus og stor grund som hun har svært ved selv at holde, så vi hjælper hende tit med alt det hun ikke selv kan, og hun er lige lykkelig hver gang   det er dejligt! Så kører man gerne 2 timer i hver retning bare for at lave hendes plæneklipper, køre affald på lossepladsen eller flytte et par tunge sække  

sidebemærkning, jeg tror ikke “alle dem der laver de vildeste konklusioner” gør det bevidst. Så jeg tror det er svært sådan at bede folk lade være.  jeg har set det stå i flere tråde nu, og jeg føler det faktisk sådan lidt fjendtligt på forhånd når jeg læser det. Bare en tanke  

Anmeld Citér

20. september 2018

Tommelise

Har jeres kommunikation altid været dårlig ?

Jeg synes, det er ret grænseoverskridende at kigge i jeres kalender og at kommentere din vægt, men dit svar: "Det skal du ikke blande dig i" -er jo heller ikke særlig konstruktivt.

Anmeld Citér

20. september 2018

Tommelise

Hov - kan lige se, at det er en kalender, der hænger frit fremme.

Så kan man ikke rigtigt "klandre" folk for at læse den, men ligefrem at spørge, hvem I har spist brunch med - det lyder lidt mærkeligt, medmindre det bare er hyggesnak.

Anmeld Citér

20. september 2018

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Har jeres kommunikation altid været dårlig ?

Jeg synes, det er ret grænseoverskridende at kigge i jeres kalender og at kommentere din vægt, men dit svar: "Det skal du ikke blande dig i" -er jo heller ikke særlig konstruktivt.

Ej, du kan ikke smide problemet på mig - 

Jeg skal ikke ha nogle diskussion om MIN vægt med hende - det er mit private og det værner jeg altså - 

Hun kommentere også altid mit kalket toilet jeg ikke formåder at redde - Første svarede jeg “sødt” ja det er træls men kan ikke få det bedre selvom jeg prøver - så siger hun videre: Hun vilde aldrig lade det stå sådan til i hendes hus mens hun havde børn ....

Nu svarere jeg bare: Hun må gerne prøve fjerne det, da jeg ikke kan.

Anmeld Citér

20. september 2018

Carina:-)

Hun lyder meget grænseoverskridende,og du lyder hidsig.

Men det er self også frustrende når man er i krig med tæt familie. 

Hvad siger din mand til at hun roder rundt i jeres private sager?

Måske er det ham der skal sige hun skal bakke ud - så du ikke skal have kampen med hende. 

Har det altid været sådan?

Min svigermor er en kvinde der elsker intriger ,og at være den uskyldige når hun så bliver konfronteret. 

Jeg er så vokset op med den mest dominerende og ondskabsfulde kvinde,så det rager mig hvordan hun er. 

Hun er en god farmor,og det er langt vigtigere for mig ,end hvad jeg synes om hende .

Anmeld Citér

20. september 2018

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Hov - kan lige se, at det er en kalender, der hænger frit fremme.

Så kan man ikke rigtigt "klandre" folk for at læse den, men ligefrem at spørge, hvem I har spist brunch med - det lyder lidt mærkeligt, medmindre det bare er hyggesnak.

Ej, jeg elsker kalender med billeder i, og kun derfor vilde jeg kigge i sådan en, MEN vilde altid spørge! Altid! Selvom den hænger i stuen, hun tager den ned og bladrer i den. Og skriver ned ALT! 

og nej vi hygger snakker ikke - Det er ligesom at være afhørt af politiet, hun SKAL ha at vide hvad vi laver 24/7 - 

og lade os ikke starte på FB adder jeg en ny ven, skal hun vide hvem det er - Jeg har lyst til at slette hende men OMG hun vilde død

Anmeld Citér

20. september 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Nej heldigvis jeg har en yderst sød og rar svigermor der er mega taknemmelig for sine sønner og svigerdøtre ❤️ Hun er alene og har et gammelt hus og stor grund som hun har svært ved selv at holde, så vi hjælper hende tit med alt det hun ikke selv kan, og hun er lige lykkelig hver gang   det er dejligt! Så kører man gerne 2 timer i hver retning bare for at lave hendes plæneklipper, køre affald på lossepladsen eller flytte et par tunge sække  

sidebemærkning, jeg tror ikke “alle dem der laver de vildeste konklusioner” gør det bevidst. Så jeg tror det er svært sådan at bede folk lade være.  jeg har set det stå i flere tråde nu, og jeg føler det faktisk sådan lidt fjendtligt på forhånd når jeg læser det. Bare en tanke  

Havde sådan en svigermor før - elskede hende -

Det er noget at være taknemlig over, da min svigermor bliver bare en større og større stress faktor 

Hun har også ydmyget mig foran andre  ved at sige, ja jeg var slank efter jeg havde født, men det er “mit navn” ikke 

Vedrøende de damer med den sindsyge konklustioner! OMG! Jo, det er fuldstændig sindssygt hvilken konklustioner de kommer med  Virkelig og de angreber tråd starter - Jeg synes det er vildt langt ud

En kvinde skrev ind om sin mand lige pludselig var der en der sagde hun nok ikke elskede sin mand osv. Og der var bare ikke noget der tydede på det, i det hun havde skrevet - Jeg ved godt vi alle læser med VORES EGEN BRILLER på, men nogle gange bliver det for sinddsygt

Anmeld Citér

20. september 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Ej, du kan ikke smide problemet på mig - 

Jeg skal ikke ha nogle diskussion om MIN vægt med hende - det er mit private og det værner jeg altså - 

Hun kommentere også altid mit kalket toilet jeg ikke formåder at redde - Første svarede jeg “sødt” ja det er træls men kan ikke få det bedre selvom jeg prøver - så siger hun videre: Hun vilde aldrig lade det stå sådan til i hendes hus mens hun havde børn ....

Nu svarere jeg bare: Hun må gerne prøve fjerne det, da jeg ikke kan.

Hun lyder virkelig anstrengende, og måske er hun bare helt forfærdelig.

Men kommunikation går begge veje - så du har også et ansvar for, hvordan I kommunikerer.

Og jeg synes, dit svar til hende er ukonstruktivt.

At sige "Det skal du ikke blande dig i" - er noget helt andet end at sige f.eks. "Jeg synes faktisk, min vægt er en privat sag, så jeg vil gerne bede dig om at lade være med at kommentere den fremover".

Anmeld Citér

20. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ah altså 

De svigermødre!

min svigermor har altid været for meget  

Ordet grænser forstår hun ikke, og siger man noget som helst til hende er hun totalt uforstående -

Oprigtigt kan hun sige: Du har taget på i vægt har du ikke?

Mig: Det skal du ikke blande dig i

Svigermor: Blande mig i hvad?!

Mig: Kommentere min vægt

Svigermor: Det har jeg aldrig gjort.

Hun gøre mig psykisk syge dette spil hun spiller - Samt  føler hun sig berettiget at kommentere alt om min familie, men jeg skal holde mig fra hendes 

Hun har den vane, når hun kommer at tage vores kalender der hænger på væggen tagen den ned, notere alt vi skal, så når vi besøger hende sige: Så var brunch gode?

Mig: Hvilken brunch? Svigermor: Du havde skrevet brunch på kalenderen men ikke med hvem?!

- nu hænger den fast på kontoret KUN pga. Hende 

omg - har i sådan nogle svigermødre? 

Hun driver mig oprigtigt til vanvid! - Lige nu har hun pisset mig rigtigt af med en kommentar, så jeg har ikke set hende i nogle uger.

Hvordan overlever i?

og jer dramatiske kvinder der laver det vildeste konklustion hold jer væk   Eller SPØRGE før i kommer med det vildeste konklustioner jeg har det i mit liv!!!

Jeg har lige været igennem en lidt træls periode med svigermor. Hun er meget nærtagende, og jeg fik en dag sagt til hende da hun uventet stod i min have, og vi havde gæster "hvad laver du her"? Altså på en overrasket måde. Kunne straks mærke hun blev stødt og hun lavede en mindre scene foran alle. Hun var sur på mig i over 1 uge og var kommet grædende hjem til min svigerfar og havde sagt hvad jeg havde gjort Han ringer så til min mand og siger "hvordan er det din kone snakker til din mor". Der blev jeg vred og et par dage efter tog jeg derop og snakkede med dem face to face, fordi det var helt ude af proportioner og jeg mente INTET tarveligt i at jeg spurgte hvad hun lavede her. Jeg skyndte mig desuden også bagefter at sige det slet ikke var negativt ment, men blot fordi jeg ikke vidste hun kom, men alligevel var hun vred og såret. Desværre er hun meget nærtagende og har nu spurgt hende om hun ikke vil lade være med at tage små ting så nært. Fordi det er ikke til at holde ud at gå på listetær. 

Derudover har jeg faktisk et virkelig godt forhold til mine svigerforældre, og vi bor tæt på hinanden og rejser sammen flere uger ad gangen, hvor vi hygger os. Min svigermor er bare meget skrøbelig, og prøver at tage de hensyn jeg kan. 

Men det er sku ikke altid let med de svigermødre nej

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.