Hvorfor er købe boller så slemme? De kan da smage endda bedre end hjemmelavede... og der er vel ca det samme i? Vand, gær, mel....
Hvis du, næste gang du står i supermarkedet, lige vender posen om, vil du se, at købeboller også indeholder e-numre og ingredienser, som ikke blot er 'vand, gær og mel'. Købeboller (eller brød) kan holde sig 14-20 dage. Det kræver lidt hjælp for, at de efter 14 dage stadig er bløde og lækre.
Trådstarter: jeg forstår dig faktisk godt. Menuen lyder jævnt kedelig og meget brødtungt. I vores (kommunale) vuggestue/børnehave er der madmor og hun laver ret fantastisk økologisk mad. Jeg er nogle gange misundelig, når jeg ser billeder af maden. De har en grøddag, en fiskedag, en vegetardag, en køddag og en rugbrødsdag. Derover er der altid kvarte hjemmebagte rugbrødshapsere/små hjemmebagte boller + frugt og grønt til snack og eftermiddagsmaden er alt muligt forskelligt. Tit en rest et-eller-andet tryllet om til noget nyt lækkert.
Jeg synes også, maden og dens sammensætning er vigtig for energien og for de trives. Derudover også at de understøttes i at smage en masse forskelligt mad - velvildende, det er et forældreansvar men det, at daginstitutionen understøtter det, synes jeg er dejligt.
Det lyder til, at dagplejemor kunne oppe sig med fx. hjemmebagte boller i fryseren, et større udvalg af grønt, bredere udvalg af mellemmåltider. Det behøver hverken være tidskrævende eller svært.
Vh.
Anmeld
Citér