Hej:-)
Kommunen har vel en kostpolitik som din dagplejer arbejder efter ?
Hos os er der strenge regler, f.eks. ingen sukker, gerne grovbrød til mellemmåltider, obs på at der ikke gives fødevarer der kan forårsage kvælning, obs på at der ikke gives for meget mælkeprodukter osv osv.
I min dagpleje tilrettelægger jeg kosten efter børnene, men også efter min egen tid. Jeg har selv mindre børn og frivilligt arbejde, så har ikke fritid til at bage mm.
Pt har jeg mindre børn i dagplejen, der ikke kan tygge grovere kost, og som har brug for at være en del på armen. Her vælger jeg nogle dage at forberede maden aftenen før, f.eks. skære frugt ud, så det er let at servere. Men det er ikke altid at min egen tid er til det, og nogle dage er børnene trætte og det pædagogiske element i kosten bortfalder en smule til fordel for omsorgen for et barn der bare vil have tryghed.
Din dagplejer kan også have børn, der af forskellige grunde ikke vil/kan spise særligt varieret, eller har brug for særlig omsorg i forbindelse med maden. Her kan det være både dyrt og tidskrævende at imødekomme og man må lave kompromiser.
Er kosten direkte underlødig, uhensigtsmæssig eller bare ikke din smag?
Anmeld
Citér