Anonym skriver:
er det kun os der bekymret over IPad til børn? 
Synes hele vores omgangskreds giver det til deres børn mens vores søn han får simpelthen bare ikke en
det kommer slet ikke at ske - forskning viser de fordyber sig i deres egen verden og forsvinder på en negative måde
Jo jo vores søn ser tv, men vi ser med og kender alle navne og snakker om hvad der sker - plus så mærker vi også nu har det kørt 1 time nu skal slukkes
synes bare det er så øv når vi er til familie festen og alle børnene sidder med en IPad mens vores søn leger alene
Jeg tror Ipad bliver brugt meget forskelligt, fra en gang imellem og apps som har et læringssigte og til hele tiden og som underholdning og delvist babysitter.
Jeg er i en eller anden grad også meget gammeldags lige på det område - er vi ude (med mindre det er på en lang biltur til Italien, eller lang flyvetur, togtur mm.) så har mine børn ikke underholdning i form af et eller andet digitalt - jeg er underholdningen
Og deres spilletid her hjemme er meget begrænset, det samme er fjernsyn - og når de får lov mere end de plejer er jeg mig bevidst om hvorfor, nemlig fordi jeg har brug for pausen. Jeg vælger også ikke at have dårlig samvittighed over det, har fx lige siddet i et par måneder og læst til eksamen og haft to gange 24 timers eksamen - og der fik de helt klart mere skærm end de plejer. Det er nu afløst af en mor med tid igen, og et brætspil hver dag, godnathistorie og en masse snak.
Vi har haft en Ipad i hjemmet i jeg vil tro 4 eller 5 år (kan ikke huske hvornår vi fik den) - så med 3 børn giver det sig selv, at der ikke spilles meget på den. I vores kommune har de så valgt at give eleverne Ipad eller computer for et par år siden, så nu er der 3 Ipads i huset (jeg har også fået en til arbejde), så nu kan de også vælge den. Dog er der begrænsning på download af spil.
Jeg synes ikke mine børn står tilbage i forhold til at anvende digitale redskaber - og må erkende det heller ikke er min oplevelse, at de tidligt og ofte anvender digitale redskaber er bedre end de andre i skolen. De er brugere af de digitale redskaber, de kan spille spil, styre en mus og kender nogle short cuts, men de er ikke fx habile brugere af excell, billedbehandlingsprogrammer, word, film og redigering, programmering og kodning.
Jeg oplever egentlig ofte en udfordring lige på det punkt, for ja de er hurtige med en mus, de kan skyde diverse tanks langt hurtigere end jeg, og de selv og deres forældre har svært ved, at jeg stadig kalder dem novicer med en computer fx når vi skal arbejde med geogebra i matematik, eller med excell. Eller når jeg introducere kodning, for de er jo født med en computer, mens gamle jeg først fik en computer da jeg startede på universitetet og det en med 4 mb 
Jeg er ikke bange for Ipaden eller de andre digitale redskaber, men jeg oplever at vi har en bedre hverdag når det begrænses - derfor begrænser jeg det. Jeg oplever også at den læring der er på diverse digitale redskaber er en bid af kagen, og brætspil er en anden del, snakken er en tredje osv. Så alt med måde, ville hellere ikke tillade min fodboldtossede søn at spille fodbold fra han kom hjem fra skole til han gik i seng.