Ingen IPad til 3 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2018

Konjac

Profilbillede for Konjac

Mine børn på 5 og 3 har heller ingen IPad, og hvorfor skulle de dog også det. Hvis de kigger på en er det vores de låner. Og det har jeg planer om, kommer til at vare i mange år endnu. Når de kommer hjem fra børnehaven får de lov til at se lidt tegnefilm eller youtube, hvor de lærer en masse om farver og former. Efter ca 20 min går de selv igang med at lege igen. 

Til familie sammenkomster får de slet ikke lov til iPad. De skal lære hvordan man er social og lege med de andre børn. Der er heller ikke noget værre end voksne mennesker der har telefonen på bordet, mens de er til fest. Simpelthen dårlig pli!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg er så total modsat! Jeg synes også, man kan være FOR forskrækket  

min datter er 3, bruger ipad - dog med måde! Og jo, hun sidder faktisk sammen med en voksen. 

Vi bruger iPaden til at træne hendes sprog. Der er en kommune, som har lavet den mest fantastiske app, hvor man gennemgår lydene på bogstaverne og hvor de synger. Min datter har desværre ikke været interesseret i at lære sproget - men lige den app fanger hende. Den bliver også brugt i børnehaver osv. 

MEN når det så er sagt, så skal iPaden ikke gå ind og erstatte leg osv. Så hvis vi når et punkt hvor min datter ikke vil lege, kigge i bøger osv, så vil jeg overveje at fjerne den helt. Det ene udelukker jo ikke det andet. Men det er bare mkn mening  

Anmeld Citér

20. juni 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mortilah skriver:

I børnehaven? Er det virkelig normalt?

Jeg har godt nok ikke skrevet mit barn op til BH for at skulle sidde med en tablet 

Ro på

De havde også Ipad i mine børns børnehave og de sad da absolut ikke med det 24-7. Den blev brug som læring, social træning mv. De sad i små grupper og altid med en voksen. Det skete måske en gang om ugen.

Det er fint, at de lærer, at sidde med en Ipad. Det bliver da ikke meget anderledes når de kommer i skole og får en skole ipad som mange skoler efterhånden har

Anmeld Citér

20. juni 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har det helt fint med iPads. Der er mange gode og lærerige spil på. Og man kan jo sidde med sit barn ligesom ved fjernsynet og man kan tage ipaden væk hvis man synes det bliver brugt for meget. 

Ipad snakken er ikke meget anderledes end da man talte om at tv var "farligt" for børnene. 

Det handler om at tænke over hvordan man ønsker at ipaden skal bruges - så går det nok. 

Jeg er enig i at det ikke hører hjemme til arrangementer. Men et der kun 3 årlige til stede og kun en på 10. Så vil jeg ikke synes det var helt forfærdeligt hvis den 10 årigt spillede lidt IPad. 

Anmeld Citér

20. juni 2018

Mortilah

MoarHvidovre skriver:

Ro på

De havde også Ipad i mine børns børnehave og de sad da absolut ikke med det 24-7. Den blev brug som læring, social træning mv. De sad i små grupper og altid med en voksen. Det skete måske en gang om ugen.

Det er fint, at de lærer, at sidde med en Ipad. Det bliver da ikke meget anderledes når de kommer i skole og får en skole ipad som mange skoler efterhånden har

Jeg er ikke bange for hverken tv, ipad eller iphones osv. Vi har faktisk 6 tv og 4 ipads i vores familie. Men jeg synes stadig ikke om at de skal bruges andre steder end i hjemmet og jeg undrer mig over at det bruges i børnehaven. Men en gang i ugen kunne jeg godt leve med

Anmeld Citér

20. juni 2018

Anonym

Vi har ingen børn endnu, men jeg er absolut imod ipad til små børn, i mine øjne er det bare en ting at give børnene for at få ro, så kan de sidde og stene der på sin plads i sofaen. 

Jeg kender flere som udelukkende har den ipad til deres børn, kun for så de ikke skal sidde og aktivere dem selv sågar en af dem keg kender  har en datter på nu 4 år og hun snakker næsten udelukkende engelsk pga det eneste hun lærer fra er ipad på youtube, hvor det er det er begrænset hvad der er på dansk. Hun ved ikke hvordan man tæller på dansk, men engelsk kan hun, når man snakker til hende er det en blanding af engelsk og dansk. 

Det ville jeg aldrig kunne have med at gøre, men jeg er også selv opvokset med vi først fik en mobil da vi var 14 år og tv-tid var 1 time om aften, kun tv i stuen, ellers var det socialt samvær med familien :-) 

Anmeld Citér

20. juni 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ser slet ikke den udvikling i min omgangskreds eller familie ungerne leger altid for fuld skrue, og kun hvis det er et heldagsarrangement hvor de bliver udkørte sidst på dagen får de lov lige at holde en pause med en Telefon fx i en halv time, eller vi sætter en tegnefilm på for alle børn hvis vi er hjemme hos os eller andre  

men at de bare bliver placeret med en skærm, i stedet for at lege, sker aldrig nogensinde  

mine er 3 og 6. 

Tilføjelse - vi tager aldrig ipaden med ud af huset. Vi har 2, min og den stores, som er købt til skolebrug. De har perioder hvor de bruger dem meget hjemme og perioder hvor de helt glemmer at vi har dem men ude af huset bliver de ALDRIG brugt. 

Anmeld Citér

21. juni 2018

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Min datter på 4 år har ingen ipad og får det ikke foreløbigt (aldrig hvis det står til hendes far). Mine drenge på 10 og 12 år har, men der er restriktioner på. De har PS3 og wii - der også er restriktioner på og de har ingen gamer pc og får det heller aldrig.

jeg tror heller ikke lærerige spil på ipads for børn, er en god ting, da de også udløser endophiner. Jeg tror de kan sidestilles med almindelige spil. 

fra new York post:

We now know that those iPads, smartphones and Xboxes are a form of digital drug. Recent brain imaging research is showing that they affect the brain’s frontal cortex — which controls executive functioning, including impulse control — in exactly the same way that cocaine does. Technology is so hyper-arousing that it raises dopamine levels — the feel-good neurotransmitter most involved in the addiction dynamic — as much as sex.

Your kid’s brain on Minecraft looks like a brain on drugs. No wonder we have a hard time peeling kids from their screens and find our little ones agitated when their screen time is interrupted. In addition, hundreds of clinical studies show that screens increase depression, anxiety and aggression and can even lead to psychotic-like features where the video gamer loses touch with reality.

Anmeld Citér

21. juni 2018

Anonym trådstarter

Boyz2 skriver:

Min datter på 4 år har ingen ipad og får det ikke foreløbigt (aldrig hvis det står til hendes far). Mine drenge på 10 og 12 år har, men der er restriktioner på. De har PS3 og wii - der også er restriktioner på og de har ingen gamer pc og får det heller aldrig.

fra new York post:

We now know that those iPads, smartphones and Xboxes are a form of digital drug. Recent brain imaging research is showing that they affect the brain’s frontal cortex — which controls executive functioning, including impulse control — in exactly the same way that cocaine does. Technology is so hyper-arousing that it raises dopamine levels — the feel-good neurotransmitter most involved in the addiction dynamic — as much as sex.

Your kid’s brain on Minecraft looks like a brain on drugs. No wonder we have a hard time peeling kids from their screens and find our little ones agitated when their screen time is interrupted. In addition, hundreds of clinical studies show that screens increase depression, anxiety and aggression and can even lead to psychotic-like features where the video gamer loses touch with reality.

Yikes 

men ikke overraskede man bliver så nemt afhængig af sin mobil

Anmeld Citér

21. juni 2018

Tommelise

Boyz2 skriver:

jeg tror heller ikke lærerige spil på ipads for børn, er en god ting, da de også udløser endophiner. Jeg tror de kan sidestilles med almindelige spil. 

fra new York post:

Jeg var engang til et foredrag om depression (har selv været ramt), og der blev bl.a. sagt, at man simpelt hen ikke ved nok, om hvordan alle de indtryk, børn får i dag, påvirker deres hjerne, og om det kan være medvirkende til senere psykiske lidelser.

Lidt skræmmende faktisk.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.