Haha - jeg er ikke den eneste “gammeldags”
Kunne ikke drømme om at stikke min 2-årige en Ipad, hverken nu eller i de kommende år. Hun ser en begrænset smule fjernsyn og altid sammen med os (fx en langsom søndag morgen i sengen), så vi kan snakke om og grine af hvad vi ser.
Og at tage en Ipad med til et socialt arrangement opfatter jeg som decideret dårlig opdragelse fra forældrene, selvom jeg godt ved, at jeg støder mange ved at skrive sådan. Men der er i mine øjne et signal til børn om, at man ikke ønsker deres selskab/at prioritere tid til dem under fx en familiefest. Hvad skulle logikken være i, at børn behøver elektronisk underholdning, når de er sammen med andre ved festlige lejligheder?
Argumenter om at børn “kobler af” ved brugen af Ipads køber jeg heller ikke meget ind på, men anser det mere som er forsøg på at legitimere brugen.
Der findes mange gode måder at koble af på og de fleste kræver ikke meget andet en ro og nærvær fra en voksen.
Jeg er ikke bekymret for at mit barn kobles af ift. at lære at håndtere teknologi - det skal jeg (og resten af deres omgivelser) nok tage hånd om senere hen og i et naturligt tempo.
Anmeld
Citér