Ingen IPad til 3 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.612 visninger
48 svar
50 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juni 2018

Anonym trådstarter

er det kun os der bekymret over IPad til børn? 

Synes hele vores omgangskreds giver det til deres børn mens vores søn han får simpelthen bare ikke en 

det kommer slet ikke at ske - forskning viser de fordyber sig i deres egen verden og forsvinder på en negative måde 

Jo jo vores søn ser tv, men vi ser med og kender alle navne og snakker om hvad der sker - plus så mærker vi også nu har det kørt 1 time nu skal slukkes 

synes bare det er så øv når vi er til familie festen og alle børnene sidder med en IPad mens vores søn leger alene  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Synes hele vores omgangskreds giver det til deres børn mens vores søn han får simpelthen bare ikke en 

det kommer slet ikke at ske - forskning viser de fordyber sig i deres egen verden og forsvinder på en negative måde 

Jo jo vores søn ser tv, men vi ser med og kender alle navne og snakker om hvad der sker - plus så mærker vi også nu har det kørt 1 time nu skal slukkes 

synes bare det er så øv når vi er til familie festen og alle børnene sidder med en IPad mens vores søn leger alene  

Vores har en tablet, men kun til brug herhjemme. Synes også det er mærkeligt når vi er til familie sammenkomster og lignende, så sidder andre børn med tablets og ipads. Der synes vi barnet skal være med sammen med os andre. Vi bruger den heller ikke når vi kører bil. Men der er gode ting ved tablet også, med spil hvor de lærer bogstaver, tal og opgaveløsning, og generelle system færdigheder allerede fra de er små.

Anmeld Citér

19. juni 2018

Ciss

Mine har heller ikke haft ipad, så du er ikke alene.

Systemerne er så intuitive i dag, at man lærer det på 2 min selv om man ikke har haft ipad som lille. 

Anmeld Citér

19. juni 2018

Tip!

Hvad er forskellen på at han kan se noget tegnefilm på ipad og tv skærm? 

I kan da se med begge steder?! 

Der er meget læring med en ipad.. hvis man sørger for at have de apps der støtter i det. 

Min søn fik først ipad da han var 5-6 år, men min bonus søn på dengang 1 1/2 år elskede at vi sad og så et afsnit gurli gris eller andet for hans alder. 

Lige som vi voksne kobler af med ipad, så hr børn det på samme måde, efter en lang dag i institution. 

Anmeld Citér

19. juni 2018

Astrid&alex

Hej, nej I er Ikke alene. Min søn er mindre (21 mrd) men her er det også nej (også til tv, men jeg tænker at lidt tv fra han er 2 på den måde som i også gør Er ok).

Og jeg har planer om at ipad er udelukket de næste mange år. Jeg prøvet at finde hvad eksperter og research siger - og har ikke fundet et godt argument for ipad til små børn. Men jeg har fundet rigtig meget der taler imod. Så det syntes jeg bare i skulle holde fast i . Men der har for nyligt været en lignede tråd, og jeg kan se fra den at vi er nok i mindretal. 

Anmeld Citér

19. juni 2018

Anonym

Haha - jeg er ikke den eneste “gammeldags” Kunne ikke drømme om at stikke min 2-årige en Ipad, hverken nu eller i de kommende år. Hun ser en begrænset smule fjernsyn og altid sammen med os (fx en langsom søndag morgen i sengen), så vi kan snakke om og grine af hvad vi ser.

Og at tage en Ipad med til et socialt arrangement opfatter jeg som decideret dårlig opdragelse fra forældrene, selvom jeg godt ved, at jeg støder mange ved at skrive sådan. Men der er i mine øjne et signal til børn om, at man ikke ønsker deres selskab/at prioritere tid til dem under fx en familiefest. Hvad skulle logikken være i, at børn behøver elektronisk underholdning, når de er sammen med andre ved festlige lejligheder?

Argumenter om at børn “kobler af” ved brugen af Ipads køber jeg heller ikke meget ind på, men anser det mere som er forsøg på at legitimere brugen.  Der findes mange gode måder at koble af på og de fleste kræver ikke meget andet en ro og nærvær fra en voksen.

Jeg er ikke bekymret for at mit barn kobles af ift. at lære at håndtere teknologi - det skal jeg (og resten af deres omgivelser) nok tage hånd om senere hen og i et naturligt tempo.

Anmeld Citér

19. juni 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Min pige på næsten 4 år har heller ikke iPad, og får det heller ikke lige forløbig. Jeg går ikke ind for iPad og tablet til små børn. Både pga det du nævner, men også fordi det bare er SÅ dårlig en siddestilling når man sidder med sådan en iPad.

Der er 3 tablets nede i børnehaven og de er konstant i gang, hvilket betyder at der altid er 9 børn (de sidder som regel 3 om hver og venter på at det bliver deres tur) der sidder og glor på en skærm i en dårlig stilling. Jeg synes det er lidt øv. 

Anmeld Citér

19. juni 2018

Soonmom

Min dreng er kun 2 år og 3 måneder, men har ingen ipad og får det heller ikke de næste år.

Vi har en som han bruger gennemsnitlig 1 gang om måneden i 20 min.

Vi er så dårlige til at give skærmtid, men det skal han nok lære.

Han ser Ca 20 min tv om morgenen og det er det

Anmeld Citér

19. juni 2018

Mortilah

MummiT skriver:

Min pige på næsten 4 år har heller ikke iPad, og får det heller ikke lige forløbig. Jeg går ikke ind for iPad og tablet til små børn. Både pga det du nævner, men også fordi det bare er SÅ dårlig en siddestilling når man sidder med sådan en iPad.

Der er 3 tablets nede i børnehaven og de er konstant i gang, hvilket betyder at der altid er 9 børn (de sidder som regel 3 om hver og venter på at det bliver deres tur) der sidder og glor på en skærm i en dårlig stilling. Jeg synes det er lidt øv. 

I børnehaven? Er det virkelig normalt?

Jeg har godt nok ikke skrevet mit barn op til BH for at skulle sidde med en tablet 

Anmeld Citér

19. juni 2018

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Hvad er forskellen på at han kan se noget tegnefilm på ipad og tv skærm? 

I kan da se med begge steder?! 

Der er meget læring med en ipad.. hvis man sørger for at have de apps der støtter i det. 

Min søn fik først ipad da han var 5-6 år, men min bonus søn på dengang 1 1/2 år elskede at vi sad og så et afsnit gurli gris eller andet for hans alder. 

Lige som vi voksne kobler af med ipad, så hr børn det på samme måde, efter en lang dag i institution. 

Forskning viser der er store forskel - da barnet er alene med sin IPad fordyber barnet sig helt vildt i det, og de forsvinder i deres egen verden.

Deres hjerner er simpelthen ikke klar - Se på os voksne!? Hvor meget vi er på vores lorte mobiler HELE tiden og vi blev første “afhængige” som voksne da vores hjerner var færdig udviklet  

Det er at give sit barn et form for afhængighed så tidligt - de bliver afhængig af spil og det de har klare et spil og udløser en Wee du vandt! Påvirker deres dopamin center i hjernen voldsomt!!!

bare gå ind på google skriv : Børn og IPad alt står der 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.