Ingen IPad til 3 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2018

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Ja, skræmmende.

Min søn på 10 år ser efter min mening for meget skærm og spiller for meget ipad.

Nogle gange 2 timer om dagen og mere i weekenden. Han lider af mareridt om natten og jeg tror der er en sammenhæng.

Vi forsøger at begrænse det, men han tager hen til hans venner, hvor der er fri adgang til at spille. 

Mange af hans klassekammerater går ikke til sport og går heller ikke i klubben efter skole, men tager hjem efter skole for at spille, enten alene eller online med venner. De skal hjem og slappe af med deres iPads og gamer pc’er. 

Jeg ønsker ikke, at mit barn skal spille sin barndom væk i social isolation (eller sammen med vennerne). jeg ønsker at hans skal lege udenfor med sine venner og udvikle sin motorik, sin fantasi og sine sociale kompetencer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

er det kun os der bekymret over IPad til børn? 

Synes hele vores omgangskreds giver det til deres børn mens vores søn han får simpelthen bare ikke en 

det kommer slet ikke at ske - forskning viser de fordyber sig i deres egen verden og forsvinder på en negative måde 

Jo jo vores søn ser tv, men vi ser med og kender alle navne og snakker om hvad der sker - plus så mærker vi også nu har det kørt 1 time nu skal slukkes 

synes bare det er så øv når vi er til familie festen og alle børnene sidder med en IPad mens vores søn leger alene  

Min søn fylder 3 år til august og får en tablet i fødselsdagsgave af mig. 

Han har brugt min tlf fra han kunne stortset til lærerige spil og youtube. Men der er begrænsninger på hvor længe han må sidde med den. 

Når vi er ude får han den ikke med. Der spørger han heller ikke efter min tlf fordi han godt ved at han får et nej nå vi er ude. 

Der er mange lærerige spil man kan få til tablets med tal, bogstaver osv som udvikler dem. 

Men selvfølgelig skal de ikke sidde med dem fra morgen til aften eller i timevis af gangen. 

Også kan jeg ikke lige se forskellen på at sidde og snakke om ting i tv’et i en time eller på tablet i en time. Eller jo det kan jeg - igen, på tabletten kan barnet lærer om forskellige ting samtidig. 

Anmeld Citér

21. juni 2018

Anonym

Lillefis90 skriver:

Jeg er så total modsat! Jeg synes også, man kan være FOR forskrækket  

min datter er 3, bruger ipad - dog med måde! Og jo, hun sidder faktisk sammen med en voksen. 

Vi bruger iPaden til at træne hendes sprog. Der er en kommune, som har lavet den mest fantastiske app, hvor man gennemgår lydene på bogstaverne og hvor de synger. Min datter har desværre ikke været interesseret i at lære sproget - men lige den app fanger hende. Den bliver også brugt i børnehaver osv. 

MEN når det så er sagt, så skal iPaden ikke gå ind og erstatte leg osv. Så hvis vi når et punkt hvor min datter ikke vil lege, kigge i bøger osv, så vil jeg overveje at fjerne den helt. Det ene udelukker jo ikke det andet. Men det er bare mkn mening  

Hvad hedder den app? Min søn har sprogproblemer og vi træner sproget dagligt. Men den app lyder da som en fantastisk hjælp 

Anmeld Citér

21. juni 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Hvad hedder den app? Min søn har sprogproblemer og vi træner sproget dagligt. Men den app lyder da som en fantastisk hjælp 

“Hit med lyden” 

det tog lige noget tid før min datter før hun synes, den var sjov. 

Anmeld Citér

21. juni 2018

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
Anonym skriver:

Min søn fylder 3 år til august og får en tablet i fødselsdagsgave af mig. 

Han har brugt min tlf fra han kunne stortset til lærerige spil og youtube. Men der er begrænsninger på hvor længe han må sidde med den. 

Når vi er ude får han den ikke med. Der spørger han heller ikke efter min tlf fordi han godt ved at han får et nej nå vi er ude. 

Der er mange lærerige spil man kan få til tablets med tal, bogstaver osv som udvikler dem. 

Men selvfølgelig skal de ikke sidde med dem fra morgen til aften eller i timevis af gangen. 

Også kan jeg ikke lige se forskellen på at sidde og snakke om ting i tv’et i en time eller på tablet i en time. Eller jo det kan jeg - igen, på tabletten kan barnet lærer om forskellige ting samtidig. 

Forskellen mellem at se fjernsyn og sidde med iPads er, at lærerige spil på iPads udløser endorphiner, der er en kemikalsk tilfredshedsstillelse, som man også kan få ved extesy, sex, marethonløb osv og som kan være afhængighedsskabende. Det gør fjernsynet ikke.

Anmeld Citér

21. juni 2018

Anonym

Lillefis90 skriver:

“Hit med lyden” 

Tak. Jeg vil prøve at hente den 

Anmeld Citér

21. juni 2018

Anonym

Boyz2 skriver:

Forskellen mellem at se fjernsyn og sidde med iPads er, at lærerige spil på iPads udløser endorphiner, der er en kemikalsk tilfredshedsstillelse, som man også kan få ved extesy, sex, marethonløb osv og som kan være afhængighedsskabende. Det gør fjernsynet ikke.

Så skal man dæleme side længe med den og hver dag og hele tiden 

Anmeld Citér

21. juni 2018

Anonym

Lillefis90 skriver:

“Hit med lyden” 

Hmm den kommer ikke frem i app store

Anmeld Citér

21. juni 2018

FruStolpe

Shit vi er nogle lorte forældre herhjemme 

Vores har fået tablet fra 2 års alderen, de har også telefoner (Den lille dog uden sim) de styre også begge både tv og ps4 og den almindelige computer. 

Vi synes det er en ekstrem vigtig udvikling at følge med i, det er dæleme ikke sjovt at være den eneste i klassen der ikke kan bruge IT.  Og for os er det bare en kæmpe stor del af hverdagen. 

Men vores børn er både normal vægtige, udadvendte, med fritidsinteresser, venner og legeaftale. De er i øvrigt knapt 8år og 4år

Så vi ser det ganske enkelt ikke som et problem -overhoved ikke.  Og så må andre mene hvad de vil, vi ser på pigerne og opdrager ud fra det. Og ikke ud fra om det er "normen"

Anmeld Citér

21. juni 2018

Tommelise

FruStolpe skriver:

Shit vi er nogle lorte forældre herhjemme 

Vores har fået tablet fra 2 års alderen, de har også telefoner (Den lille dog uden sim) de styre også begge både tv og ps4 og den almindelige computer. 

Vi synes det er en ekstrem vigtig udvikling at følge med i, det er dæleme ikke sjovt at være den eneste i klassen der ikke kan bruge IT.  Og for os er det bare en kæmpe stor del af hverdagen. 

Men vores børn er både normal vægtige, udadvendte, med fritidsinteresser, venner og legeaftale. De er i øvrigt knapt 8år og 4år

Så vi ser det ganske enkelt ikke som et problem -overhoved ikke.  Og så må andre mene hvad de vil, vi ser på pigerne og opdrager ud fra det. Og ikke ud fra om det er "normen"

Det forskerne giver udtryk for, er jo, at de ikke kender langtidsvirkningerne. Det gør ingen af os. Men der er jo rigtig mange, der er afhængige.

At man ikke ligefrem begynder som 2-årig er ikke ensbetydende med, at man ikke kan bruge IT i skolen.

Jeg synes, dit indlæg er lidt nedladende over for de forældre, der går op i, at deres børn kun må bruge det i begrænset omfang.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.