Jeg vækker min baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Nej, men det var måske en mulighed. Og ja, det gør det, tror bare det har varet så længe jeg har vænnet mig til det og tænkt det er normalt nok. Aner ikke hvordan frisk føles, så har nok bare tænkt at sådan er det at være menneske 

Nope ... det er på ingen måde normalt. Heldigvis 

det er en høj pris du betaler for ikke at blive opereret og det er ikke så voldsomt som du forestiller dig tror jeg.

jeg tror faktisk en hypnotisør vil kunne gør dig afslappet nok. 

Det er en velkendt tortur og du får virkeligt ikke restitueret .. prøv at få gjort noget ved det selv om det er svært. Og indtil da så lad far tage nattevagten eller brug en alarm og læg baby i et andet rum. Det er ikke fair at vækk barnet og give det samme vilkår som dig selv .. altså dårlig søvn. I ender jo alle uden overskud. Og du vil sikkert opleve at dine depressive træk vil kunne forsvinde i en vis grad. 

Man er ikke den samme uden god søvn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Nope ... det er på ingen måde normalt. Heldigvis 

det er en høj pris du betaler for ikke at blive opereret og det er ikke så voldsomt som du forestiller dig tror jeg.

jeg tror faktisk en hypnotisør vil kunne gør dig afslappet nok. 

Det er en velkendt tortur og du får virkeligt ikke restitueret .. prøv at få gjort noget ved det selv om det er svært. Og indtil da så lad far tage nattevagten eller brug en alarm og læg baby i et andet rum. Det er ikke fair at vækk barnet og give det samme vilkår som dig selv .. altså dårlig søvn. I ender jo alle uden overskud. Og du vil sikkert opleve at dine depressive træk vil kunne forsvinde i en vis grad. 

Man er ikke den samme uden god søvn. 

Jeg vil ikke lade min kæreste tage alle nætterne, han står med andre menneskers liv mellem hænderne til daglig, så det er vigtigt han får sovet igennem hver anden nat. Så må vi se hvordan vi finder et kompromis - min kæreste er ikke tryg ved baby sover i et andet rum når han har natten pga hans hørelse - han vil gerne have ham tæt. Og omvendt har jeg jo brug for vi ikke sover i samme rum. Den er lidt tricky! Vi må sætte os i morgen og finde en løsning.. 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg vil ikke lade min kæreste tage alle nætterne, han står med andre menneskers liv mellem hænderne til daglig, så det er vigtigt han får sovet igennem hver anden nat. Så må vi se hvordan vi finder et kompromis - min kæreste er ikke tryg ved baby sover i et andet rum når han har natten pga hans hørelse - han vil gerne have ham tæt. Og omvendt har jeg jo brug for vi ikke sover i samme rum. Den er lidt tricky! Vi må sætte os i morgen og finde en løsning.. 

Hvad med baby i rum med far på fars nætter .. og baby i andet rum med baby alarm på dine nætter .. som kort varig løsning inden din operation.. for det er jo ikke holdbart for jer og dig ikke at blive opereret. 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Hvad med baby i rum med far på fars nætter .. og baby i andet rum med baby alarm på dine nætter .. som kort varig løsning inden din operation.. for det er jo ikke holdbart for jer og dig ikke at blive opereret. 

Du tror ikke baby ville blive helt rundforvirret? 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Du tror ikke baby ville blive helt rundforvirret? 

Det er en mindre detalje inforhoæd til hvad der næsten er tortur .. sorry to sau.

men det er ikke en løsning du skal tænke får dig til at slippe for en operation. Du ødelægger jo dit liv. Jeg kan ikke understrege det nok. Har helt ondt at at du sover så dårligt. 

Anmeld Citér

8. juni 2018

Wheelybug

Anonym skriver:

Ift om min kæreste kan høre ham, så se mit svar til en anden ovenfor men til gengæld kan man sige at trods min kæreste hører hvis baby græder, har han omvendt den fordel at han ikke vækkes af de der små i søvne-lyde som babyer laver uden de vågner. Dem vækkes jeg af - kan næsten misunde ham ind i mellem  

Jeg har faktisk været til forundersøgelse for to år siden, så kender godt proceduren. Efter jeg var blevet udredt for søvnapnø og ikke havde det, blev jeg undersøgt grundigt ellers, hvor man fandt store mandler og lidt polypper. Skulle have fjernet dem, var til samtale med narkoselæge, hvor aftalen også blev jeg skulle have noget beroligende. 

Men i mellemtiden havde min kæreste været i narkose ifm en operation i øret, og oplevede at vågne for hurtigt fra narkosen, så han var 'for' bevidst da de ekstuberede ham, og derfor fik følelsen af at blive kvalt. De har fundet ud af at han er ekstremt tolerant overfor narkosen og at han virkelig skal pumpes op med det, ellers vågner han får hurtigt. 

Så ud over jeg i forvejen var bange for narkose blev det ikke ligefrem bedre af hans oplevelse, så jeg endte med at bakke ud, fordi jeg var for bange. 

Min angst stammer fra et barndomstraume. Når andre læser det virker det nok helt harmløst, og det var det jo også, der skete ikke noget der gik galt. Men som barn oplevede jeg det som ekstremt traumatisk, og trods jeg var kun 4 år, har jeg aldrig glemt det, og erindringen står så klart og tydeligt for mig. 

Jeg bliver holdt nede på en briks af flere voksne, og så kommer de med masken. De siger "du skal bare lege at du lugter til en sur gammel støvle", og så bliver den presset ned over ansigtet på mig. Jeg var så rædselsslagen af at bliver holdt fast og få mast masken ned over ansigtet. Og min erindring af at vågne er følelsen af at ligge helt alene i et kæmpe stort rum og være virkelig bange. Vågnede selvfølgelig ikke alene, men det er sådan jeg husker det. 

Det traume har bare ætset sig fast, og selvom jeg ved man oftest bedøver intravenøst og ikke i maske på voksne, så sidder det - for mig - traume bare ubehjælpeligt fast. Har ikke været i narkose siden. 

Jeg kan sagtens forstå dig, lyder rigtig ubehageligt og det er helt normalt at være bange for narkose af forskellige årsager. I dit tilfælde lyder dit traume måske mere som en angst over at blive holdt fast og tvunget til noget (miste kontrollen måske), som du ikke vil mere end selve narkosen? Din kærestes scenarie lyder normalt, man bliver i så fald bedt om at hoste den ud. Har jeg også selv prøvet ved narkose og fandt det ikke ubehageligt. Jeg håber, at du finder den rigtige løsning for dig selv og din lille familie, nogle gange skal der den "rigtige" årsag til -din baby, før man gør noget man er bange for 

Anmeld Citér

8. juni 2018

SofiaMik

Hej jeg har ikke læst alle svarene. Men vil bare sige, at min mand fik fjernet mandler, ganespalterne og drøblen (snorkeoperation) for ca 15 år siden som voksen. 

Han siger,  at det er det bedste,  han fik gjort.  Han har sovet langt bedre,  snorken forsvandt og han slap af med store mandelklumper og derved mindre dårlig ånde.

Go for it 

Anmeld Citér

12. juni 2018

Anonym trådstarter

Jeg vil lige komme med en opdatering efter lægebesøg i dag. Min læge mener ikke længere det er relevant at fjerne mandler osv. Fordi jeg ikke har haft halsbetændelse i to år - så er der ikke indikation. Den gang havde jeg halsbetændelse måske 6 gange om året, men det er flere år siden. Og derudover, vigtigst, er mine mandler ikke længere forstørret, hvorfor han ikke tænker, at det har nogen relevans for min snorken.

Til gengæld siger han, at jeg rent anatomisk har en kort hals, hvilket har stor betydning. Og dertil vejer jeg også lidt for meget, hvilket kombineret med den korte hals kan give snorken. Så jeg skal selvfølgelig tabe mig, men det er den mindste del af det. Og som han sagde: med den ekstreme træthed jeg kæmper med, er det naturligt at det er virkelig svært at tabe sig, fordi kroppen skriger på hurtig energi og der ikke er ressourcer til motion. 

Han synes jeg skal udredes for søvnapnø igen. Det er tre år siden sidst, hvor jeg ikke havde det, men som han sagde kan meget ske på tre år. 

Derudover skal jeg have taget en kæmpe røvfuld blodprøver for at finde ud af, hvad der foregår inde i min krop. 

Håber på snart at finde en løsning på det hele. Jeg er virkelig træt og søvnig, og det er er decideret invaliderende for mit liv, det fylder pt mere end hvorvidt jeg holder min baby vågen. Min kæreste har taget natten de sidste 3 nætter, men det har ikke ændret på min energi overhovedet 

Anmeld Citér

12. juni 2018

HBV

Har du været hos en øre-, næse-, halslæge for at få afkræftet det mest nærliggende : at du har store polypper?? 

Anmeld Citér

12. juni 2018

Anonym trådstarter

HBV skriver:

Har du været hos en øre-, næse-, halslæge for at få afkræftet det mest nærliggende : at du har store polypper?? 

Ja, det har jeg lidt tilbage. Jeg havde lidt, de sagde det ikke var noget der betød noget, men hvis jeg skulle have fjernet mandler kunne de lige så godt tage det med også 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.