Jeg vækker min baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2018

Wheelybug

Jeg synes, at du skal Kontakte din læge og få en henvisning til operation. Det er standardrutine, at man konsulterer med sin anæstesilæge inden operation, ellers bed om det pga angst. Her får du rig mulighed for at tale med ham/hende om din frygt og angst og komme med dine spørgsmål. Så skal han/hun nok berolige dig og forklare om indgrebet, og hvordan du bedøves, når de fjerner dine mandler jeg ved dog, at ved sådan et lille indgreb bliver du kun meget let og overfladisk bedøvet, samt det er et ukompliceret indgreb. Jeg synes, at du skylder baby og mand og især også dig selv at gøre dette selve din angst fylder  det kan være det også har positiv påvirkning på hvor sensitivt du kan lugte og smage.

Og lige en sidebemærkning-måske din mand mener, at jeres barn sover bedre, når han har ham om natten, fordi han simpelthen ikke kan høre ham?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2018

bitterfnisen

Wheelybug skriver:

Jeg synes, at du skal Kontakte din læge og få en henvisning til operation. Det er standardrutine, at man konsulterer med sin anæstesilæge inden operation, ellers bed om det pga angst. Her får du rig mulighed for at tale med ham/hende om din frygt og angst og komme med dine spørgsmål. Så skal han/hun nok berolige dig og forklare om indgrebet, og hvordan du bedøves, når de fjerner dine mandler jeg ved dog, at ved sådan et lille indgreb bliver du kun meget let og overfladisk bedøvet, samt det er et ukompliceret indgreb. Jeg synes, at du skylder baby og mand og især også dig selv at gøre dette selve din angst fylder  det kan være det også har positiv påvirkning på hvor sensitivt du kan lugte og smage.

Og lige en sidebemærkning-måske din mand mener, at jeres barn sover bedre, når han har ham om natten, fordi han simpelthen ikke kan høre ham?

Det sidste du skriver har jeg også tænkt over... 

Man kan sove fra snorken, men så kan han vel også sove fra en baby der vågner? Jeg ved godt at gråd og snorken måske er to forskellige lyde, men alligevel...
Og... du stoler ikke på en babyalarm, men gerne på din mand med hørehandikap? 

Eller er det fordi at de ligger så tæt at han kan mærke baby måske? 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Anonym trådstarter

bitterfnisen skriver:

Man kan sove fra snorken, men så kan han vel også sove fra en baby der vågner? Jeg ved godt at gråd og snorken måske er to forskellige lyde, men alligevel...

Han ligger lige ved siden af baby, de sover sammen i samme seng. Han ville kunne høre hvis baby græd, men han har derudover en baby alarm der vibrerer under hans pude, hvis baby græder eller brokker  han sover uden høreapperater, mente jeg. Han blev ikke generet af min snorken da vi sov sammen inden baby kom. Nu har vi den ordning at den der ikke har baby sover på sofaen. Måske uromantisk i nogens ører, men vi føler helt klart det styrker vores forhold og overskud til hinanden at vi begge får søvn hver anden nat, frem for vi er to zombier der render rundt uden søvn for selvom baby sover bedre med min kæreste, så spiser han trods alt stadig et par gange om natten og kan have brug for at få en sut. 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Anonym trådstarter

bitterfnisen skriver:

Forskellen ligger jo også i det mode man er i, så selv hvis han ikke brugte alarmen, så ville han helt klart vågne af gråden. Der var jo ikke nogen grund til at lytte efter mig, og fordi han mentalt derfor ikke har været i et mode hvor han skulle være opmærksom, har han fint kunne sove fra min snorken. Men han ved jo, at han skal kunne høre baby, så derfor sover han naturligt lettere. Sådan har jeg det også selv. Jeg sover mere overfladisk de nætter jeg skal være obs på baby kontra de nætter jeg er på sofaen og det ikke er 'mit ansvar'  

Anmeld Citér

7. juni 2018

Astrid&alex

Hej, det lyder som et kedeligt dilemma. Jeg kan godt forstå at du ikke har meget lyst til at flytte ham/hende, men måske er det aligevel noget der er værd at prøve. Med baby alarm og alle døre åbne. Sandsynligheden for at du kan høre ham er stor, også uden alarm. Jeg kan høre min søn fra det bageste værelse hvis jeg sidder og arbejdet - også selv om min partner ser højt tv i et rum som jeg skal forbi indenjeg kommer i soveværelset. Så det kan du nok også. 

Men selvfølgeligt: hvis det barn vågner meget kan det blive mange ture på en nat. 

Om dagen ville jeg nok lade den lille sove i et tilstødende rum i barnevognen hvis du selv skal sove. Køkken eller spisestuen ? 

Anmeld Citér

7. juni 2018

bitterfnisen

Anonym skriver:

Han ligger lige ved siden af baby, de sover sammen i samme seng. Han ville kunne høre hvis baby græd, men han har derudover en baby alarm der vibrerer under hans pude, hvis baby græder eller brokker  han sover uden høreapperater, mente jeg. Han blev ikke generet af min snorken da vi sov sammen inden baby kom. Nu har vi den ordning at den der ikke har baby sover på sofaen. Måske uromantisk i nogens ører, men vi føler helt klart det styrker vores forhold og overskud til hinanden at vi begge får søvn hver anden nat, frem for vi er to zombier der render rundt uden søvn for selvom baby sover bedre med min kæreste, så spiser han trods alt stadig et par gange om natten og kan have brug for at få en sut. 

Ah det giver go' mening, og smart med en der vibrerer under puden  

Man gør jo alle hvad der fungerer som par og som kærester, om det så er måden man sover på eller hvad nu man gør som måske ikke lige er normen. I er ikke de eneste der sover hver for sig, og kender mange der har gjort det hele deres ægteskab nærmest, netop pga. snorken fx. 

Synes du skal følge rådene og overveje at få styr på din egen søvn og bugt med din angst overfor narkose. Hvis der skete noget akut og livstruende, så der ikke var andet valg end narkose, så ville du ikke tøve, ej heller ville lægerne. 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Anonym trådstarter

Wheelybug skriver:

Ift om min kæreste kan høre ham, så se mit svar til en anden ovenfor men til gengæld kan man sige at trods min kæreste hører hvis baby græder, har han omvendt den fordel at han ikke vækkes af de der små i søvne-lyde som babyer laver uden de vågner. Dem vækkes jeg af - kan næsten misunde ham ind i mellem  

Jeg har faktisk været til forundersøgelse for to år siden, så kender godt proceduren. Efter jeg var blevet udredt for søvnapnø og ikke havde det, blev jeg undersøgt grundigt ellers, hvor man fandt store mandler og lidt polypper. Skulle have fjernet dem, var til samtale med narkoselæge, hvor aftalen også blev jeg skulle have noget beroligende. 

Men i mellemtiden havde min kæreste været i narkose ifm en operation i øret, og oplevede at vågne for hurtigt fra narkosen, så han var 'for' bevidst da de ekstuberede ham, og derfor fik følelsen af at blive kvalt. De har fundet ud af at han er ekstremt tolerant overfor narkosen og at han virkelig skal pumpes op med det, ellers vågner han får hurtigt. 

Så ud over jeg i forvejen var bange for narkose blev det ikke ligefrem bedre af hans oplevelse, så jeg endte med at bakke ud, fordi jeg var for bange. 

Min angst stammer fra et barndomstraume. Når andre læser det virker det nok helt harmløst, og det var det jo også, der skete ikke noget der gik galt. Men som barn oplevede jeg det som ekstremt traumatisk, og trods jeg var kun 4 år, har jeg aldrig glemt det, og erindringen står så klart og tydeligt for mig. 

Jeg bliver holdt nede på en briks af flere voksne, og så kommer de med masken. De siger "du skal bare lege at du lugter til en sur gammel støvle", og så bliver den presset ned over ansigtet på mig. Jeg var så rædselsslagen af at bliver holdt fast og få mast masken ned over ansigtet. Og min erindring af at vågne er følelsen af at ligge helt alene i et kæmpe stort rum og være virkelig bange. Vågnede selvfølgelig ikke alene, men det er sådan jeg husker det. 

Det traume har bare ætset sig fast, og selvom jeg ved man oftest bedøver intravenøst og ikke i maske på voksne, så sidder det - for mig - traume bare ubehjælpeligt fast. Har ikke været i narkose siden. 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Anonym trådstarter

I har helt klart ret i, at jeg bør få det fjernet og få styr på snorken. Det er ikke fordi jeg benægter den del. Det er bare ikke 'bare' at få bugt med så voldsom en angst. Gid det var så let, så gjorde jeg det jo bare.. 

Jeg ved godt, det betyder noget. Jeg er kronisk træt og er aldrig frisk om morgenen. Jeg er segnefærdig af træthed hele dagen. Natten til i dag var det mig der sov, og jeg husker det som om jeg kun var vågen to gange for at tisse. Alligevel var jeg ved at kaste op af træthed da jeg skulle op (kl 5.30 fordi kæresten skulle på job og baby var vågen). Forsøgte at sove til babys morgenlur, men han vågnede hurtigt. Da kæresten kom hjem fik jeg en lur på  40 min indtil vi skulle spise, og var vildt rundt på gulvet og forvirret da han vækkede mig. Og selvfølgelig stadig træt.. 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Babilooo

Anonym skriver:

I har helt klart ret i, at jeg bør få det fjernet og få styr på snorken. Det er ikke fordi jeg benægter den del. Det er bare ikke 'bare' at få bugt med så voldsom en angst. Gid det var så let, så gjorde jeg det jo bare.. 

Jeg ved godt, det betyder noget. Jeg er kronisk træt og er aldrig frisk om morgenen. Jeg er segnefærdig af træthed hele dagen. Natten til i dag var det mig der sov, og jeg husker det som om jeg kun var vågen to gange for at tisse. Alligevel var jeg ved at kaste op af træthed da jeg skulle op (kl 5.30 fordi kæresten skulle på job og baby var vågen). Forsøgte at sove til babys morgenlur, men han vågnede hurtigt. Da kæresten kom hjem fik jeg en lur på  40 min indtil vi skulle spise, og var vildt rundt på gulvet og forvirret da han vækkede mig. Og selvfølgelig stadig træt.. 

Har du prøvet hypnose..? Det kan måske fjerne din ængstelse så du kan klare operationen. Og der bruges ikke masker til voksne. Ikke hvad jeg ved af i hvert fald

det æder jo din livskvalitet ikke at sove?

Anmeld Citér

7. juni 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Har du prøvet hypnose..? Det kan måske fjerne din ængstelse så du kan klare operationen. Og der bruges ikke masker til voksne. Ikke hvad jeg ved af i hvert fald

det æder jo din livskvalitet ikke at sove?

Nej, men det var måske en mulighed. Og ja, det gør det, tror bare det har varet så længe jeg har vænnet mig til det og tænkt det er normalt nok. Aner ikke hvordan frisk føles, så har nok bare tænkt at sådan er det at være menneske 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.