Jeg har et lidt usædvanligt problem.
Pga kronisk hævede mandler snorker jeg meget om natten. Det har ikke været et problem da det ikke forstyrrer min kæreste.
Men nu har vi en baby, og jeg har på fornemmelsen, at jeg vækker ham med min snorken. Vi skiftes til at have ham om natten, og på min kærestes nætter sover han meget bedre end på mine nætter. Når jeg har ham, vågner han hyppigt og sover meget uroligt.
På samme måde oplever jeg det som et problem, hvis jeg tager en lur med ham om dagen. Fx her til morgen. Jeg puttede ham i vognen i soveværelset, da jeg helst ikke vil sove hvis han er udenfor, er bange for babyalarmen svigter. Men bedst som jeg faldt i søvn, vågnede han. Det samme skete i går, da jeg ville tage en lur med ham.
Det er selvfølgelig lidt af et problem, hvis jeg helt utilsigtet får holdt ham vågen pga min snorken. Men hvad gør jeg så?
Vores hjem er bygget op på den måde at vi har to etager. Hans værelse er ovenpå, soveværelset er nedenunder. Så han ryger ikke på eget værelse af den årsag, at vi føler han er for langt væk, hvis han skal sove på en anden etage end os. Han er 5.5 måned.
Der er ikke mulighed for hans tremmeseng kan stå andre steder end soveværelset nedenunder, for de eneste andre rum der er hernede er køkken, lille spisestue og badeværelse.
Er der nogen der kan komme i tanke om en genial løsning? Er træt af at ødelægge hans søvn, og at han så også får ødelagt min.
Jeg er ikke interesseret i operation, da mandlerne bortset fra snorken ikke giver problem, hvorfor jeg føler et operativt indgreb er lidt overkill..