Jeg vækker min baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.352 visninger
44 svar
29 synes godt om
7. juni 2018

Anonym trådstarter

Jeg har et lidt usædvanligt problem.

Pga kronisk hævede mandler snorker jeg meget om natten. Det har ikke været et problem da det ikke forstyrrer min kæreste.

Men nu har vi en baby, og jeg har på fornemmelsen, at jeg vækker ham med min snorken. Vi skiftes til at have ham om natten, og på min kærestes nætter sover han meget bedre end på mine nætter. Når jeg har ham, vågner han hyppigt og sover meget uroligt.

På samme måde oplever jeg det som et problem, hvis jeg tager en lur med ham om dagen. Fx her til morgen. Jeg puttede ham i vognen i soveværelset, da jeg helst ikke vil sove hvis han er udenfor, er bange for babyalarmen svigter. Men bedst som jeg faldt i søvn, vågnede han. Det samme skete i går, da jeg ville tage en lur med ham. 

Det er selvfølgelig lidt af et problem, hvis jeg helt utilsigtet får holdt ham vågen pga min snorken. Men hvad gør jeg så? 

Vores hjem er bygget op på den måde at vi har to etager. Hans værelse er ovenpå, soveværelset er nedenunder. Så han ryger ikke på eget værelse af den årsag, at vi føler han er for langt væk, hvis han skal sove på en anden etage end os. Han er 5.5 måned.

Der er ikke mulighed for hans tremmeseng kan stå andre steder end soveværelset nedenunder, for de eneste andre rum der er hernede er køkken, lille spisestue og badeværelse. 

Er der nogen der kan komme i tanke om en genial løsning? Er træt af at ødelægge hans søvn, og at han så også får ødelagt min. 

Jeg er ikke interesseret i operation, da mandlerne bortset fra snorken ikke giver problem, hvorfor jeg føler et operativt indgreb er lidt overkill.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2018

FruStolpe

Jeg ville ikke have nogen problemer med at sove på hver sin etage. Det har vi og så gjort længe. En god babyalarm, og vi har også et kamera på den lilles værelse. Det fungerer perfekt 

Men vi har heller ikke haft børn der vågner om natten 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg ville ikke have nogen problemer med at sove på hver sin etage. Det har vi og så gjort længe. En god babyalarm, og vi har også et kamera på den lilles værelse. Det fungerer perfekt 

Men vi har heller ikke haft børn der vågner om natten 

Godt for jer  hehe.

Ej, men det kan vi selvfølgelig også. Men man har da frygten for hvis alarmen svigter og man ikke hører baby. Eller alternativt, at man skal rende ovenpå en gang i timen.. Den er lidt svær. Men måske er det forsøget værd nu her de store er hos deres far og ikke vil blive forstyrret af den lille om natten.. 

Anmeld Citér

7. juni 2018

100%anonym

Anonym skriver:

Pga kronisk hævede mandler snorker jeg meget om natten. Det har ikke været et problem da det ikke forstyrrer min kæreste.

Men nu har vi en baby, og jeg har på fornemmelsen, at jeg vækker ham med min snorken. Vi skiftes til at have ham om natten, og på min kærestes nætter sover han meget bedre end på mine nætter. Når jeg har ham, vågner han hyppigt og sover meget uroligt.

På samme måde oplever jeg det som et problem, hvis jeg tager en lur med ham om dagen. Fx her til morgen. Jeg puttede ham i vognen i soveværelset, da jeg helst ikke vil sove hvis han er udenfor, er bange for babyalarmen svigter. Men bedst som jeg faldt i søvn, vågnede han. Det samme skete i går, da jeg ville tage en lur med ham. 

Det er selvfølgelig lidt af et problem, hvis jeg helt utilsigtet får holdt ham vågen pga min snorken. Men hvad gør jeg så? 

Vores hjem er bygget op på den måde at vi har to etager. Hans værelse er ovenpå, soveværelset er nedenunder. Så han ryger ikke på eget værelse af den årsag, at vi føler han er for langt væk, hvis han skal sove på en anden etage end os. Han er 5.5 måned.

Der er ikke mulighed for hans tremmeseng kan stå andre steder end soveværelset nedenunder, for de eneste andre rum der er hernede er køkken, lille spisestue og badeværelse. 

Er der nogen der kan komme i tanke om en genial løsning? Er træt af at ødelægge hans søvn, og at han så også får ødelagt min. 

Jeg er ikke interesseret i operation, da mandlerne bortset fra snorken ikke giver problem, hvorfor jeg føler et operativt indgreb er lidt overkill.. 

Ved man kan få sådan en prop til næsen som skulle forhindre snorken. Om se virker aner jeg ikke da jeg ikke selv snorker. Meb det kunne være en mulighed og prøve?  

men tænker også. Er du tjekket for søvnapnø nu når su snorker aå kraftigt? 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Anonym trådstarter

100%anonym skriver:

Ved man kan få sådan en prop til næsen som skulle forhindre snorken. Om se virker aner jeg ikke da jeg ikke selv snorker. Meb det kunne være en mulighed og prøve?  

men tænker også. Er du tjekket for søvnapnø nu når su snorker aå kraftigt? 

De der remedier virker ikke på mig, har prøvet. Og ja, jeg er udredt for søvnapnø og har det ikke min snorken skyldes store mandler og en anelse polypper, sagde de på sygehuset. 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Rockertand

Anonym skriver:

Det er absolut ikke overkill, når du snorker så meget, det har store konsekvenser for din REM og  iltoptagelse om natten, - men nu går det så også ud over din søn. Selvom operation virker skræmmende, så bør du snakke med læge.

Jeg undres over behovet for at dele nætterne? Er det millimeterdemokrati - eller fordi du føler dig træt?.

Indtil da må løsningen være, at du flytter på børneværelset, og din mand og søn sover fredeligt sammen.

Anmeld Citér

7. juni 2018

100%anonym

Anonym skriver:

De der remedier virker ikke på mig, har prøvet. Og ja, jeg er udredt for søvnapnø og har det ikke min snorken skyldes store mandler og en anelse polypper, sagde de på sygehuset. 

Nåh okay. Så har jeg desværre ikke nogen gode råd. 

Og godt du er tjekket. 

Men så er operation nok eneste mulighed. Det er jo et meget lille indgreb. Jeg fik fjernet mine mandler da jeg var 4 år gammel. Har aldrig savnet dem 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Det er absolut ikke overkill, når du snorker så meget, det har store konsekvenser for din REM og  iltoptagelse om natten, - men nu går det så også ud over din søn. Selvom operation virker skræmmende, så bør du snakke med læge.

Jeg undres over behovet for at dele nætterne? Er det millimeterdemokrati - eller fordi du føler dig træt?.

Indtil da må løsningen være, at du flytter på børneværelset, og din mand og søn sover fredeligt sammen.

Fordi jeg må sande at jeg overhovedet ikke kan fungere, hvis ikke jeg får søvn ind i mellem. Der er slet intet millimeterdemokrati - vi hjælper og støtter hinanden, og synes begge to det er helt fint og fair at skiftes. På den måde ved vi, at vi hver anden nat får uforstyrret søvn, og samlet set betyder det, at vi fungerer meget bedre som par og familie. Vi deler byrden. Selvfølgelig ville nogen nok mene, at det er "unfair"  når min kæreste arbejde. Og helt fair hvis man gør tingene anderledes - her er min kærestes holdning, at han også har valgt at få barn, og derfor vil han også tage del i nattetjansen. Det er jeg glad for - for ja, jeg er absolut træt. Og hvor nogen tackler søvnmangel fint, kan jeg slet ikke fungere. Kæmper med depression, og når jeg ikke får sovet, bliver symptomerne værre. Så, vi skiftes, vi hjælper hinanden. Jeg tager ikke alle nætter, fordi jeg ellers ikke kan fungere i det daglige, og han tager ikke alle nætter, da han skal fungere på arbejde. Samlet set betyder det en aftale om hver anden nat, som vi begge to har det rigtig godt med og er glade for 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Anonym trådstarter

100%anonym skriver:

Nåh okay. Så har jeg desværre ikke nogen gode råd. 

Og godt du er tjekket. 

Men så er operation nok eneste mulighed. Det er jo et meget lille indgreb. Jeg fik fjernet mine mandler da jeg var 4 år gammel. Har aldrig savnet dem 

Men man siger jo, at indgrebet er værre, når man er voksen, det er nok det der skræmmer mig. Og så er jeg helt hysterisk fobisk for narkose. Ikke på den der "uh, lidt uhyggeligt" måde, men på den måde hvor det kan give mig mareridt om natten, holde mig vågen og jeg er overbevist om jeg dør, hvis jeg kommer i narkose. Ikke rationel nej, men sådan har jeg det.. 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Babilooo

Jeg ville lade manden tage nætterne til st starte med.

og så ville jeg få lave den lille operation.

det er ikke et stort indgreb og har en kæmpe indflydelse på ilten til hjerne og kvaliteten af din søvn. Det er ikke en lille detalje overhoved.

herudover har studier lige vist hvor meget ringere søvnen bliver med åbne vinduer - fordi vi i søvnen bliver forstyrret af billarm osv. det vækker os ikke med forringer søvnen væsenligt. 

Det er set samme for din mand der siger han ikke påvirkes at “din larm”. Og du lægger lige ved siden af. 

Se at få det fixet og få en bedre søvn for alle. 

Det er i søvnen at kroppen og hjernen restituerer sig / kommer sig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.