Anonym skriver:
Fordi jeg må sande at jeg overhovedet ikke kan fungere, hvis ikke jeg får søvn ind i mellem. Der er slet intet millimeterdemokrati - vi hjælper og støtter hinanden, og synes begge to det er helt fint og fair at skiftes. På den måde ved vi, at vi hver anden nat får uforstyrret søvn, og samlet set betyder det, at vi fungerer meget bedre som par og familie. Vi deler byrden. Selvfølgelig ville nogen nok mene, at det er "unfair" når min kæreste arbejde. Og helt fair hvis man gør tingene anderledes - her er min kærestes holdning, at han også har valgt at få barn, og derfor vil han også tage del i nattetjansen. Det er jeg glad for - for ja, jeg er absolut træt. Og hvor nogen tackler søvnmangel fint, kan jeg slet ikke fungere. Kæmper med depression, og når jeg ikke får sovet, bliver symptomerne værre. Så, vi skiftes, vi hjælper hinanden. Jeg tager ikke alle nætter, fordi jeg ellers ikke kan fungere i det daglige, og han tager ikke alle nætter, da han skal fungere på arbejde. Samlet set betyder det en aftale om hver anden nat, som vi begge to har det rigtig godt med og er glade for 
Du tænker slet ikke klart.
1) Du er pissetræt, fordi du sover overfladisk om natten.
2) Søvnmangel forværrer depression.
3) Du vil finde en løsning, som ikke håndterer problemstillingen?
4) Du fravælger at give dit barn en god nats søvn, fordi du er bange for narkose - hvem er vigtigst her?
5) Din mand er ikke generet pga hørenedsættelse, så problemet kan reelt være meget værre, end du tror - dit barn har vænnet sig til lyden under graviditeten, men sover uroligt nu, det burde også give stof til eftertanke...
Anmeld
Citér