Mor og meget mere skriver:
Jeg kan også blive MEGET bitter, hvis jeg skal betale med manglende løn og uvished om situationen for at sikre goder bl.a. for de kolleger, der ikke har bidraget med en bønne. De siger jo ikke nej tak til lønstigning, barsel osv. - Jeg har ingen uorganiserede kolleger på min egen arbejdsplads, heldigvis, men hvorfor skal de have del i noget, de intet har ofret for?
Det synes jeg heller ikke nødvendigvis, at de skal. De har selv valgt at være uden for kampen på både godt og ondt. Jeg synes, at det er fair nok, at de ikke får del af de goder, andre ofrer noget i kampen for, men mener så heller ikke at de skal tvinges til at ofre noget for kampen. Jeg ved godt, at man i praksis ikke gør forskel, men synes det var fair nok, at den overenskomst nogle kæmper for og ofrer noget for også kun tilgodeser, dem der har kæmpet for den.
Generelt er jeg en person, der hader at blive tvunget til noget (det gælder på alle områder og ikke kun i det her
), så jeg ville nok ikke tage det pænt at blive tvunget til at være en del af en konflikt, men jeg vil ikke afvise, at jeg frivilligt ville lade mig blokere, men jeg vil gerne have det valg selv. Det er så også ret nemt for mig at have den holdning, da jeg er privatansat funktionær og selv forhandler min løn og arbejdsvilkår og ikke ville blive del af en kamp uden selv at ville det.
Anmeld
Citér