Anonym skriver:
Ja jeg menter den sidste strejke som varet 25 dage.
Jeg tænker ogsp denne er hurtigere ovre da den er så omfattende
Jeg ved godt det for dig og mange andre sikkert bare er et spørgsmål om ord: strejke/lockout potato/potato.
Men for os der blev lockoutet i 25 dage i april 2013 der er der en væsensforskel - kan mærke nu hvordan det hele bølger hen over igen, og jeg strejker gerne også uden løn, ulovligt og alt muligt - men tanken om igen at blive lockoutet, blive smidt ud af den arbejdsplads man faktisk nyder at være på og ikke mindst synes man er møg hamrende dygtig på samtidig med at man blev kaldt doven, bagstræberisk, sure og gamle - ja havde det så “bare” været lønnen, men at blive smidt hjem fordi man åbenbart ikke yder nok - det var som at blive sendt hjem i ludo lige når står på stjernen med sin sidste brik - jeg strejkede ikke, jeg blev smidt hjem og med beskeden: du har ikke arbejdet godt nok så det vil vi ændre nu.
Men for at svare på dit spørgsmål: heg tror absolut ikke en lockout hvis den ender der varer i 25 dage max den første uge vil jeg tro, hvidbog her kommer det store hvis, de kan finde flertal for et regeringsindgreb. Hvad der så sker, det synes jeg er det interessante, hvad hvis regeringsindgrebet som i 13 kun tilgodeser arbejdsgiver, hvad gør 800.000 voksne mennesker så?
Anmeld
Citér