Strejke/lockout

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Ved man om de forhandler "hele tiden" eller er det kun ved de mødet de har haft, hvor den ene part har forladt forhandlingerne ? 

Som jeg forstår det, så fortsætter forhandlingerne.

Er spændt på at komme på arbejde i morgen, og høre nærmer om, hvordan strejken påvirker min arbejdsplads, hvis det kommer så langt! Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2018

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Som jeg forstår det, så fortsætter forhandlingerne.

Er spændt på at komme på arbejde i morgen, og høre nærmer om, hvordan strejken påvirker min arbejdsplads, hvis det kommer så langt! Vh Stine 

Jeg tænker bare at hvis de varsler lockout imorgen så burde der komme en løsning da det vil være virkelig noger l...

Anmeld Citér

6. marts 2018

lineog4

Anonym skriver:

Jeg tænker bare at hvis de varsler lockout imorgen så burde der komme en løsning da det vil være virkelig noger l...

Jeg tror den samlede fagforening holder fast lockout eller ej - spørgsmålet er hvornår der kommer et regeringsindgreb - spår ikke de venter en måned sommer lærerne i 2013 når det er en storkonflikt. Og spørgsmålet er så, hvad er modtrækket? For starter en lockout eller for den sags skyld strejken og den afsluttes med et regeringsindgreb der ligesom i 2013 kun tilgodeser arbejdsgiver (dvs. Dem selv) så er den danske model død og begravet og man går direkte imod den samlede europæiske arbejdsret, som pointerede i 2013 at det ikke var fair forhandlinger. Hvad gør 800.000 vælgere så? Sætter sig tilbage og siger:sådan er det og arbejder videre under de vilkår der nu er bestemt, eller rejser 800.000 vælgere sig op og råber: STOP?

Ja lockout og strejke er noget lort - tro mig jeg frygter det enormt meget ikke pga den ferie jeg har planlagt d. 4.4. Eller fordi jeg skal stå for et stort Grønlands projekt d.24.4. Eller fordi mine børn ikke kommer i skole. Men fordi jeg ved hvor demoraliseret man er bag efter, hvordan arbejdsglæden er sunket langt langt langt ned under gulvbrædderne og vi skal finde tilbage. Min eneste positive tilgang denne gang er at vi er flere, vi står sammen og vi støtter hinanden og ja endda min leder vil blive lockoutet så det ikek bliver en mærkelig “kamp” mellem leder og lærer. 

Men selvom jeg frygter det, så står jeg last og brast og vil de lockoute mig i flere måneder så gør de det og så må jeg genfinde sangen: de kan ikke slå os ihjel, vi en del af dem selv....!

Anmeld Citér

6. marts 2018

StineW79

Anonym skriver:

Det samme som lineog4 skriver.

Jeg tænker ik vi kommer til at gi os så let. Det er trods alt rigtig mange medlemmer, så blir påvirket!

Og jeg tænker vi står sammen, mod politikerne, med en forhåbenlig stor opbakning fra befolkningen.. Vh Stine 

Anmeld Citér

6. marts 2018

lineog4

StineW79 skriver:

Det samme som lineog4 skriver.

Jeg tænker ik vi kommer til at gi os så let. Det er trods alt rigtig mange medlemmer, så blir påvirket!

Og jeg tænker vi står sammen, mod politikerne, med en forhåbenlig stor opbakning fra befolkningen.. Vh Stine 

Og så håber jeg, at når og hvis regeringsindgrebet kommer så er vi stadig 800.000 vælgere. Kan godt være vi bliver nød til at arbejde fordi det ellers er ulovlig strejke, men så må vi sgu stå hver lørdag og søndag foran diverse steder, eller vi måltavle en danske model vagt hvor vi er der hele tiden, eller give vores opsigelse eller hvad pokker ved jeg... Jeg kan mærke jeg stadig kan blive bitter over vi ikke gjorde noget i 2013, hvorfor gik vi bare på arbejde, brokkede, var sure, men ellers same procedure... Det var jo ligemeget, ligemeget om de gjorde det ene eller det andet, for vi makkede bare ret og brokkede ude på arbejdspladserne og stjal vores egen arbejdsglæde.

Nu er mange - nu er vi farlige....

Anmeld Citér

6. marts 2018

StineW79

lineog4 skriver:

Og så håber jeg, at når og hvis regeringsindgrebet kommer så er vi stadig 800.000 vælgere. Kan godt være vi bliver nød til at arbejde fordi det ellers er ulovlig strejke, men så må vi sgu stå hver lørdag og søndag foran diverse steder, eller vi måltavle en danske model vagt hvor vi er der hele tiden, eller give vores opsigelse eller hvad pokker ved jeg... Jeg kan mærke jeg stadig kan blive bitter over vi ikke gjorde noget i 2013, hvorfor gik vi bare på arbejde, brokkede, var sure, men ellers same procedure... Det var jo ligemeget, ligemeget om de gjorde det ene eller det andet, for vi makkede bare ret og brokkede ude på arbejdspladserne og stjal vores egen arbejdsglæde.

Nu er mange - nu er vi farlige....

Jeg er så bare rigtig spændt på, hvordan det rammer min arbejdsplads, som er blevet udvalgt til konflikt! 

Vi er et botilbud, med døgnbemanding, og vi arbejder 1 til 1, så det kommer til at trække tænder ud, men forhåbenlig blir det, det værd i længden!! Vh Stine 

Anmeld Citér

6. marts 2018

lineog4

StineW79 skriver:

Jeg er så bare rigtig spændt på, hvordan det rammer min arbejdsplads, som er blevet udvalgt til konflikt! 

Vi er et botilbud, med døgnbemanding, og vi arbejder 1 til 1, så det kommer til at trække tænder ud, men forhåbenlig blir det, det værd i længden!! Vh Stine 

Troede ikke de dispenserede for specialtilbuddene? Kan se de i Ålborg har udtrukket alle skoler på undtagelse af specialskoler (specialklasser på folkeskoler strejker).

Anmeld Citér

6. marts 2018

StineW79

lineog4 skriver:

Troede ikke de dispenserede for specialtilbuddene? Kan se de i Ålborg har udtrukket alle skoler på undtagelse af specialskoler (specialklasser på folkeskoler strejker).

Vi skal strejke hvis der kommer konflikt.

Har lige fået mail om det i dag, og vi får nærmer info i morgen. Vh Stine 

Anmeld Citér

6. marts 2018

Hck

Profilbillede for Hck
lineog4 skriver:

I Kalundborg kommune har de også udtrukket alle skoler på nær 2 special skoler

Anmeld Citér

6. marts 2018

Anonym trådstarter

Hvor længe tror i en evt stor konflikt kan være ? Sidste strejke varet25 dage 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.