Anonym skriver:
Jeg tænker bare at hvis de varsler lockout imorgen så burde der komme en løsning da det vil være virkelig noger l...
Jeg tror den samlede fagforening holder fast lockout eller ej - spørgsmålet er hvornår der kommer et regeringsindgreb - spår ikke de venter en måned sommer lærerne i 2013 når det er en storkonflikt. Og spørgsmålet er så, hvad er modtrækket? For starter en lockout eller for den sags skyld strejken og den afsluttes med et regeringsindgreb der ligesom i 2013 kun tilgodeser arbejdsgiver (dvs. Dem selv) så er den danske model død og begravet og man går direkte imod den samlede europæiske arbejdsret, som pointerede i 2013 at det ikke var fair forhandlinger. Hvad gør 800.000 vælgere så? Sætter sig tilbage og siger:sådan er det og arbejder videre under de vilkår der nu er bestemt, eller rejser 800.000 vælgere sig op og råber: STOP?
Ja lockout og strejke er noget lort - tro mig jeg frygter det enormt meget ikke pga den ferie jeg har planlagt d. 4.4. Eller fordi jeg skal stå for et stort Grønlands projekt d.24.4. Eller fordi mine børn ikke kommer i skole. Men fordi jeg ved hvor demoraliseret man er bag efter, hvordan arbejdsglæden er sunket langt langt langt ned under gulvbrædderne og vi skal finde tilbage. Min eneste positive tilgang denne gang er at vi er flere, vi står sammen og vi støtter hinanden og ja endda min leder vil blive lockoutet så det ikek bliver en mærkelig “kamp” mellem leder og lærer.
Men selvom jeg frygter det, så står jeg last og brast og vil de lockoute mig i flere måneder så gør de det og så må jeg genfinde sangen: de kan ikke slå os ihjel, vi en del af dem selv....!
Anmeld
Citér