Omkring samsovning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2018

Carina:-)

Loa skriver:

Jeg læser skam det du skriver, men når du skriver følgende:

“Hvor ligger det naturlige i at kyle børnene ud af fælleskabet ?”

Så læser jeg det sjovt nok som om, at alle os der ikke samsover, kyler vores børn ud af fællesskabet. 

Beklager jeg ikke kan forstå den sætning på ret mange måder....

Det var et svar på at man ikke får selvstændige børn ved at Samsove. 

Og h is du ser objektivt å det og ikke tænker p søvnproblemer.  Hvorfor så kyle børn ud af sengen?

Men hvis du skrev at i ikke Samsover pga søvnproblemer og jeg så skrev at fy ha du er en slem mor kan Jeg godt forstå du brokker dig

Jeg går også ind for Amning og langtidsamning 

Men derfor skriver jeg ikke til en mor med ingen mælk i brysterne at hun guddødme skal forsøge til brystvorterne bløder og hendes pskyke hænger i laser 

Men skriver hun at amning er unaturligt og kun mors behov og desuden så får man nærmest et pædofilt forhold til dine børn 

Ja så ville jeg argumentere imod lige som jeg gjorde imod at børn skulle blive uselvstændige og vi alle bliver skilt hvis man Samsover.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2018

Sprit25

Loa skriver:

Hvorfor skal det altid lyde som om at ENTEN er samsovning forkert eller også er det rigtigt! Begge dele kan åbenbart ikke være det, afhængig af hvad der fungerer for familien.

Vores børn har simpelthen ikke kunne sove sammen med os. De vågner af den mindste lyd og så har vi alle sovet dårligt. Den mindste på 1,5 sover fantastisk på eget værelse men elendigt hos os - kyler vi hende så ud af fællesskabet fordi vi ikke tvinger hende til at sove hos os?

På ingen måde om I kyler hende ud af fællesskabet. Fordi samsovning handler netop om at det skal fungerer. Min datter vil ikke sove alene og vi har fået en rigtig putte hygge dreng der vikles og samsover helt op af far. eller mor... 

Problemet er at samsover ofte bliver set ned på. Så tror vi går i helt enormt forsvar. Men jeg er så ligeglad hvor folks børn sover. Bare alle er galde

Anmeld Citér

28. februar 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Sprit25 skriver:

På ingen måde om I kyler hende ud af fællesskabet. Fordi samsovning handler netop om at det skal fungerer. Min datter vil ikke sove alene og vi har fået en rigtig putte hygge dreng der vikles og samsover helt op af far. eller mor... 

Problemet er at samsover ofte bliver set ned på. Så tror vi går i helt enormt forsvar. Men jeg er så ligeglad hvor folks børn sover. Bare alle er galde

Det sjovt jeg oplever det anderledes. Jeg har fået mange kommentarer på, at vi ikke samsover herhjemme. At det er frygteligt at hun sover i egen seng. 

Så det kommer måske hvilken miljø man kommer i, og hvad “normen” er. 

Anmeld Citér

28. februar 2018

Anonym trådstarter

Allenavnevartaget skriver:

Fordi du ikke kan have dine børn i sengen for evigt, hvis du vil have selvstændige børn og bevare et fornuftigt forhold til din kæreste/mand. - jeg siger ikke de skal lære at sove selv inden de er fyldt en bestemt alder, men at de før eller siden skal. Simpelthen fordi det giver er usundt forhold til sidst. 

Og i dette tilfælde fungerede samsovning tydligevis ikke på den måde, så der skulle gøres noget andet. Samsovning har heller aldrig fungeret for os, for når jeg sover skal jeg ikke have nogen liggende klistret op af mig. Ikke engang min mand. - Fint at du er glad for samsovning og gør det fordi du stadig har mén efter din egen barndom og eget værelse, men det er ikke alle der har det sådan. Og skal dine børn så aldrig lære selvstændighed fordi fu har et behov der skal opfyldes?

Aldrig har jeg hørt noget så dumt. Kan man ikke have et fornuftigt forhold til sin mand fordi barnet ligger i sengen? Det må vel komme an på hvor stærkt ens forhold er tilsyneladende. Havde aldrig skænket det en tanke nogen havde den holdning.

Nu har min kæreste utallige gange sovet FRIVILLIGT på sofaen, for at vi kunne putte i sengen. For mig er det helt naturligt vores barn er en del af vores putning! Jeg tror netop man får stærke og selvstændige børn af at opfylde deres behov for nærvær og tryghed, indtil DE er klar til at give lidt slip.

Jeg har sågar en kusine hvis barn sov ude med overnatning som 3 måneder, fordi de trængte til kæreste tid. Det er fuldstændig vanvittigt i min verden.  selvfølgelig skal man bevare forholdet men det er altså lidt på standby så længe baby er lille.

Jeg vil os sige, hvis mit barn har behov for at sove med mig og min mand ikke ville være med til det. Ja så havde jeg valgt at varetage mit barns behov også måtte min mand finde en løsning selv. Ens børn bør være vigtigst!

Anmeld Citér

28. februar 2018

Loa

Anonym skriver:

Aldrig har jeg hørt noget så dumt. Kan man ikke have et fornuftigt forhold til sin mand fordi barnet ligger i sengen? Det må vel komme an på hvor stærkt ens forhold er tilsyneladende. Havde aldrig skænket det en tanke nogen havde den holdning.

Nu har min kæreste utallige gange sovet FRIVILLIGT på sofaen, for at vi kunne putte i sengen. For mig er det helt naturligt vores barn er en del af vores putning! Jeg tror netop man får stærke og selvstændige børn af at opfylde deres behov for nærvær og tryghed, indtil DE er klar til at give lidt slip.

Jeg har sågar en kusine hvis barn sov ude med overnatning som 3 måneder, fordi de trængte til kæreste tid. Det er fuldstændig vanvittigt i min verden.  selvfølgelig skal man bevare forholdet men det er altså lidt på standby så længe baby er lille.

Jeg vil os sige, hvis mit barn har behov for at sove med mig og min mand ikke ville være med til det. Ja så havde jeg valgt at varetage mit barns behov også måtte min mand finde en løsning selv. Ens børn bør være vigtigst!

Hvor ville verden bare være et dejligt sted hvis vi kunne rumme hinanden og vores forskelligheder, og ikke kalde det “fuldstændigt vanvittigt” fordi nogen får passet deres tre måneders barn.

Nogen er familiemenneske med stort M og nyder at være sammen med deres børn 24/7, andre har ikke samme behov. Nogen samsover med deres børn til de er 10 år, andre lader barnet sove på eget værelse som 6 måneder.

Er det vigtigste ikke at folk mærker efter hvad der fungerer for dem og børnene og så længe børnene ikke mistrives, er det så ikke i orden?

Anmeld Citér

28. februar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vores unger er 9 1/2 år og 5 1/2 år. De har sovet i vuggen, ved siden af mig, som tidliger skrevet.

De kom på eget værelse da de var 8 mdrer. 

Jeg har kæmpe søvnproblemer, men ungerne må altid komme ind i vores seng og putte, hvilket nok sker 4-6 dage om ugen. 

Endten hopper jeg ind i theas seng eller på sofaen.

Vi sov i samme værelse, som mine forældre, til jeg fik mit eget værelse som 8-9 årie. 

Elsker at putte med ungerne, men ik på bekostning af min egen nattesøvn. Så jeg går ind for at man gør det der passer ind i ens familie. Vh Stine 

Anmeld Citér

28. februar 2018

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Hvor ville verden bare være et dejligt sted hvis vi kunne rumme hinanden og vores forskelligheder, og ikke kalde det “fuldstændigt vanvittigt” fordi nogen får passet deres tre måneders barn.

Nogen er familiemenneske med stort M og nyder at være sammen med deres børn 24/7, andre har ikke samme behov. Nogen samsover med deres børn til de er 10 år, andre lader barnet sove på eget værelse som 6 måneder.

Er det vigtigste ikke at folk mærker efter hvad der fungerer for dem og børnene og så længe børnene ikke mistrives, er det så ikke i orden?

Men jeg synes nu engang det er vanvittigt at et spædbarn overnatter fordi man skal have alene tid. 

Det handler ikke om at være familie menneske med stort M. Og det handler heller ikke om forældrenes behov. Som 3 mdr, handler det om BABYS behov. Og det er vidst langt fra at overnatte ude 

Anmeld Citér

28. februar 2018

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Men jo selvfølgelig skal man da gøre hvad der virker for ens familie. Det var os et lille sidespring. Det var svar på en der skrev det med man ikke Kan have et fornuftigt forhold til sin mand med børnene i sengen.  nogen prioritere bare deres kæresteforhold højere end børnenes behov, og det forstår jeg ganske enkelt ikke.

Anmeld Citér

28. februar 2018

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Det var et svar på at man ikke får selvstændige børn ved at Samsove. 

Og h is du ser objektivt å det og ikke tænker p søvnproblemer.  Hvorfor så kyle børn ud af sengen?

Men hvis du skrev at i ikke Samsover pga søvnproblemer og jeg så skrev at fy ha du er en slem mor kan Jeg godt forstå du brokker dig

Jeg går også ind for Amning og langtidsamning 

Men derfor skriver jeg ikke til en mor med ingen mælk i brysterne at hun guddødme skal forsøge til brystvorterne bløder og hendes pskyke hænger i laser 

Men skriver hun at amning er unaturligt og kun mors behov og desuden så får man nærmest et pædofilt forhold til dine børn 

Ja så ville jeg argumentere imod lige som jeg gjorde imod at børn skulle blive uselvstændige og vi alle bliver skilt hvis man Samsover.

Jeg synes virkelig det er vildt du har 8 børn ! Hold op et overskud du må have, det beundrer jeg virkelig!

Anmeld Citér

28. februar 2018

Carina:-)

Anonym skriver:

Jeg synes virkelig det er vildt du har 8 børn ! Hold op et overskud du må have, det beundrer jeg virkelig!

De 3 store er voksne-. så det er ikke så vildt ( eller slemt ) som det lyder.

Men tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.