Omkring samsovning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.752 visninger
59 svar
74 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. februar 2018

Anonym trådstarter

Vi har i længere tid ligget med vores søn i sengen, men han er på det sidste vågnet 10 gange når vi er gået i seng fordi min kæreste er som en elefant på flugt når han vender sig. I dag har jeg så sat hans tremmeseng (Som er ubrugt haha), liige ved min side. Altså taget den ene side af så han ligger lige ved siden af mig men på sin egen madras så han ikk mærker de ryk.

Men nu er min tanke bare, får han det samme ud af det som hvis vi lå klods op af hinanden ? Vi har hele tiden sovet under hver sin dyne mens hans hovede har søgt hen mod mig. Det kan han selvfølgelig stadig men der er liiidt længere afstand end 3 cm  dækker det samme behov for ham?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2018

migxher

Han skal nok søge hen mod dig ved behov jeg samsover på samme måde med vores dreng på 17 måneder. Det er rart med en smule afstand men han kan alligvel finde nåde mig og bryst i søvne.

Anmeld Citér

24. februar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vores har da de var små, altid sovet i deres vugge, lige ved siden af min side af sengen.

Syntes klart det gav en bedre søvn for os alle, da jeg især vågner nemt, når andre bevæger sig i sengen. 

Jeg ku jo så ligge en hånd ned til baby, i vuggen, og nemt ligge baby tilbage i vuggen, efter amninger osv.

Og faktisk fraråder man sammensovningen med små babyer, pga større risiko for vuggedød. Vh Stine 

Vh Stine 

Anmeld Citér

24. februar 2018

Allenavnevartaget

Før eller siden skal han jo lære at sove selv, og jeg syntes det lyder som en god ide at starte med at rykke i tremmeseng, så du stadig kan ligge en hånd på ham hvis han er urolig. 

Vores børn har aldrig sovet i sengen. De har begge ligget i egen seng fra starten, og så jeg ikke har kunnet nå dem uden at rejse mig. Ingen af dem har nogensinde manglet noget nærvær. Til gengæld har jeg fået min søvn (bortset fra de nætter vi har haft en syg datter i sengen).

Anmeld Citér

24. februar 2018

grinny

Sådan sover vi også og har gjort det siden første gang hun om natten kravlede ned til enden og faldt ud over kanten 

Nu vælger hun faktisk selv at kravle der over efter aften putte-hygge meeeen hver morgen kommer hun snigende ind under min dyne og putter videre 

Så god måde at få søvn på og stadig være tætte

Anmeld Citér

25. februar 2018

Soonmom

Når han vågner så mange gange, synes jeg ikke det lyder som om  hans behov er samsovning, men mere dit.

Hvis han fortsat vågner i den nye konstalation, ville jeg ligge ham på eget værelse, en god nattesøvn må være det vigtigste 

Anmeld Citér

25. februar 2018

Anonym trådstarter

Når han vågner så mange gange, synes jeg ikke det lyder som om  hans behov er samsovning, men mere dit.

Hvis han fortsat vågner i den nye konstalation, ville jeg ligge ham på eget værelse, en god nattesøvn må være det vigtigste 

Han vågner hver gang min kæreste vender sig, der er ingen problemer når vi sovet alene  børn er os forskellige med søvn, han sover os kun 30 min powernap til lur hele dagen, har du nogen gode råd til det ?????? jeg kunne ikk drømme om at putte en lille baby på sit eget værelse

Men dømmende kommentare, sikken overraskelse herinde.

Anmeld Citér

25. februar 2018

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Sådan sover vi også og har gjort det siden første gang hun om natten kravlede ned til enden og faldt ud over kanten 

Nu vælger hun faktisk selv at kravle der over efter aften putte-hygge meeeen hver morgen kommer hun snigende ind under min dyne og putter videre 

Så god måde at få søvn på og stadig være tætte

Det gør mig glad at læse. Der er heller ikk noget dejligere end at putte med sine børn 

Anmeld Citér

25. februar 2018

Anonym trådstarter

Allenavnevartaget skriver:

Før eller siden skal han jo lære at sove selv, og jeg syntes det lyder som en god ide at starte med at rykke i tremmeseng, så du stadig kan ligge en hånd på ham hvis han er urolig. 

Vores børn har aldrig sovet i sengen. De har begge ligget i egen seng fra starten, og så jeg ikke har kunnet nå dem uden at rejse mig. Ingen af dem har nogensinde manglet noget nærvær. Til gengæld har jeg fået min søvn (bortset fra de nætter vi har haft en syg datter i sengen).

Det fungerede super godt, han er kun vågnet 2 gange og han har stadig ligget og holdt mig i hånden

Man skal også gøre hvad der virker for ens familie

Anmeld Citér

25. februar 2018

Soonmom

Han vågner hver gang min kæreste vender sig, der er ingen problemer når vi sovet alene  børn er os forskellige med søvn, han sover os kun 30 min powernap til lur hele dagen, har du nogen gode råd til det ?????? jeg kunne ikk drømme om at putte en lille baby på sit eget værelse

Men dømmende kommentare, sikken overraskelse herinde.

Hvor gammel er han?

det er da et kæmpe problem at han vågner hver gang din kæreste vender sig, det er da synd at han så ikke kan komme på eget værelse og få en god nat søvn pga dine principper  børn er forskellige og ikke alle egner sig til samsovning, du er nødt til at se på hvad der er bedst for dit barn 

hvad gør du når han vågner efter 30 min om dagen? - det er helt normalt at de vågner efter 30 min da de skifter søvnfase, der er der hvor forældrene skal lære dem at falde i søvn igen og sove videre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.