Soonmom skriver:
Men udfra det du skriver er det jo netop dit behov og ikke dit barns.
Du skriver dit barn vågner når far vender sig - det er det jeg forholder mig til, for ja du burde kende dit barn bedst, men jeg mener bare at hvis situationen er sådan, burde det ligge lige tll højre benet at han skulle på eget værelse
Mine børn er kommet på eget værelse omkring 3 måneders alder, netop fordi de vågnede når vi gik i seng, en hel nattesøvn er nu engang det vigtigste og de har i øvrigt altid været helt trygge i deres seng, så intet kompromis der
Mine børn har ikke været i kategorien "nemt" barn og nej de er ikke ens, men udfordringerne er stort set de samme, bare forskelligt hvordan hvert barn tage tingene.
Jeg kan i øvirgt ikke se at jeg er nedladende, du laver en debat og må forvente at få flere forskellige svar
Men du forholder dig jo ikke til den TS fortæller. Baby har indtil nu sover mellem mor og far, men er begyndt at vågne når far vender sig i sengen. Hvorfor skal det så være nødvendigt at flytte barnet helt væk fra soveværelset? Hvorfor er det ikke nok at flytte baby i egen seng i forældrenes soveværelse? - Jeg forstår godt at TS føler sig angrebet af dine svar. Du har straks konstateret at det er hendes eget behov at sove sammen med baby, og ikke babyens behov. Kan baby da ikke have behov for at sove tæt på mor og/eller far, selvom det ikke fungerer som nu? Jeg forstår virkelig ikke hvordan behovet bliver til at baby skal på eget værelse.
Har selv verdens nemmeste dreng på 5 måneder, men jeg kunne da aldrig drømme om at smide ham på eget værelse allerede. (Vi har så heller ikke muligheden). Han sover så fint i sin egen seng i samme rum som os.
Og nu skriver TS selv at det er gået rigtigt fint med baby i tremmesengen ved siden af hende, så de stadig kan nå hinanden. Hvorfor så blive ved med at påstå at hun er egoistisk for ikke at sende barnet på eget værelse?
Og ja, samsovning øger risikoen for vuggedød, men baby i samme værelse som mor og far, mindsker risikoen. Der er forskel på samsovning og på at sove i samme rum.