Omkring samsovning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2018

Anonym

Allenavnevartaget skriver:

Og nu fik jeg så læst at I jo ikke samsover i den forstand at I deler en stor seng, men at børnene har deres egne senge inde hos jer - Det er ikke samsovning i min verden og heller ikke hvad definitionen samsovning dækker over. Jeres børn har jo netop lært at sove selv, bare ikke på eget værelse. 

Vores datter bad om eget værelse som 2 årig, men fik det først som 4 årig grundet pladsmangel herhjemme. Jeg har aldrig nogensinde tænkt at vi har samsovet...

Misforståelsen omkring “samsovning” opstår, fordi der på engelsk findes to begreber - co-bedding og co-sleeping. Førstnævnte er at dele seng, det andet er at sove i samme rum. På dansk dækker betegnelsen “samsovning” over begge begreber. At det så ikke er samsovning i din verden, kan du jo kun selv stå for. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2018

Carina:-)

Fordi du ikke kan have dine børn i sengen for evigt, hvis du vil have selvstændige børn og bevare et fornuftigt forhold til din kæreste/mand. - jeg siger ikke de skal lære at sove selv inden de er fyldt en bestemt alder, men at de før eller siden skal. Simpelthen fordi det giver er usundt forhold til sidst. 

Og i dette tilfælde fungerede samsovning tydligevis ikke på den måde, så der skulle gøres noget andet. Samsovning har heller aldrig fungeret for os, for når jeg sover skal jeg ikke have nogen liggende klistret op af mig. Ikke engang min mand. - Fint at du er glad for samsovning og gør det fordi du stadig har mén efter din egen barndom og eget værelse, men det er ikke alle der har det sådan. Og skal dine børn så aldrig lære selvstændighed fordi fu har et behov der skal opfyldes?

Hvorfor skulle de ikke kunne blive selvstændige ved at få nærhed ?

Hvor ligger det naturlige i at kyle børnene ud af fælleskabet ?

Og hvis det skulle betyde at børnene ikke lærer det  ,hvis vi ikke tvinger dem . - kan jeg oplyse om at ingen af mine har indtil nu sovet i smørhullet som store. 

Og hvis det også skulle forhindre et fornuftigt forhold til ens mand at man lytter til naturlige instinkter der siger at man bliver ædt hvis man ikke holder sig i flokken ....Ja så burde jeg ikke have fået så mange børn ( 8 stk)

Men vi er også så mærkelige at vi godt kan knalde alle andre steder end i sengen. 

Anmeld Citér

27. februar 2018

Stivdie

Anonym skriver:

Han er 5 måneder. Ja det er et stort problem derfor laver jeg et indlæg herinde. Jeg er jo trods alt ikke født igår. Det er absolut ikke mit behov at sove med ham, ville da elske at kunne brede mig. Men jeg kender MIT barn. Fra han blev født havde han kolik og var vågen 15 timer af gangen, han sov ALDRIG. Ikke alle har nemme børn, det synes jeg måske du skal tage med i overvejelserne når du svare. Jeg synes du er enorm nedladende. Jeg gør LIGE PRÆCIS hvad jeg mener er bedst for MIT barn. Det er os spring osv der kan være mange grunde til de sover dårligt. Gået over på grød osv masser ting. Det behøver ikke være fordi jeg gennemtvinger mit behov for at sammensove  for enhver pris 

Jeg kæmper hver dag med at LÆRE ham at sove, men ikke alle børn kan lige nusses eller ammes også sover de videre. Han kan slet ikk falde i søvn selv og har aldrig kunne det. Jeg hader simpelthen de der kommentare, også skal forældrene lære dem det. No sh*t.. Det prøver jeg nemlig heller ikke hver eneste dag, men ved du hvad alle børn har ikke læst alle de fine artikler på nettet eller sundhedsplejerskens bøger. Desværre !!

Min sp anbefaler i øvrigt børn sover på forældrenes værelse til de er 3 år gamle. Hun synes det er godt jeg gider sove sammen med ham og få DET til st fungere frem for bare at rykke ham. Så er vi væk med problemet.

Vil bare sige, jeg føler med dig!

Min store pige var også kolikbarn, og blev sidenhen ørebarn, og hun sov elendigt til hun fyldte 2 år. Kodeordet er: "whatever works".

Vi kunne ikke flytte hende ud af soveværelset, for jeg ville blive vanvittig af at skulle stå op og gå ind til hende 8-15 gange hver nat. Co-bedding var heller ikke en mulighed, da vi kun havde en 1,40 seng. Så vi havde hendes seng stående så tæt på vores som muligt.

Med lillesøster insisterede jeg på at få en bedside seng til hende, og jeg elsker det! Hun er knap 4 måneder, og bliver i soveværelset minimum til hun ikke efterspørger natamning mere. Når hun en gang rykker ud, så flytter hun ind til storesøster, på storesøsters forespørgsel 

Anmeld Citér

27. februar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Han vågner hver gang min kæreste vender sig, der er ingen problemer når vi sovet alene  børn er os forskellige med søvn, han sover os kun 30 min powernap til lur hele dagen, har du nogen gode råd til det ?????? jeg kunne ikk drømme om at putte en lille baby på sit eget værelse

Men dømmende kommentare, sikken overraskelse herinde.

Min søn sov som din. Hos mig i de første mange måneder og kun 30 min powernap. 

Tror bestemt ikk at hun mente det dømmende men derimod som et kærligt forslag. 

Min søn begyndte også at vågne hele tiden. Stillede tremmesengen op af min og så begyndte han at sove igennem. 

Mht lur. Der fik han en slyngevugge. Den sov han snildt 2-3 timers lur i helt frem til han blev 2 år 

Anmeld Citér

27. februar 2018

grinny

Carina:-) skriver:

Og hvis det skulle betyde at børnene ikke lærer det  ,hvis vi ikke tvinger dem . - kan jeg oplyse om at ingen af mine har indtil nu sovet i smørhullet som store. 

Og hvis det også skulle forhindre et fornuftigt forhold til ens mand at man lytter til naturlige instinkter der siger at man bliver ædt hvis man ikke holder sig i flokken ....Ja så burde jeg ikke have fået så mange børn ( 8 stk)

Men vi er også så mærkelige at vi godt kan knalde alle andre steder end i sengen. 

Haha “så mærkelige at vi godt kan knalde andre steder” - som du dog kan skrive det 

Anmeld Citér

27. februar 2018

Loa

Hvorfor skal det altid lyde som om at ENTEN er samsovning forkert eller også er det rigtigt! Begge dele kan åbenbart ikke være det, afhængig af hvad der fungerer for familien.

Vores børn har simpelthen ikke kunne sove sammen med os. De vågner af den mindste lyd og så har vi alle sovet dårligt. Den mindste på 1,5 sover fantastisk på eget værelse men elendigt hos os - kyler vi hende så ud af fællesskabet fordi vi ikke tvinger hende til at sove hos os?

Anmeld Citér

27. februar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Allenavnevartaget skriver:

Fordi du ikke kan have dine børn i sengen for evigt, hvis du vil have selvstændige børn og bevare et fornuftigt forhold til din kæreste/mand. - jeg siger ikke de skal lære at sove selv inden de er fyldt en bestemt alder, men at de før eller siden skal. Simpelthen fordi det giver er usundt forhold til sidst. 

Og i dette tilfælde fungerede samsovning tydligevis ikke på den måde, så der skulle gøres noget andet. Samsovning har heller aldrig fungeret for os, for når jeg sover skal jeg ikke have nogen liggende klistret op af mig. Ikke engang min mand. - Fint at du er glad for samsovning og gør det fordi du stadig har mén efter din egen barndom og eget værelse, men det er ikke alle der har det sådan. Og skal dine børn så aldrig lære selvstændighed fordi fu har et behov der skal opfyldes?

Shit. Mine børn er 24, 20 og 19. En er flyttet hjemmefra forlængst, én rejser DK rundt med sit job og sover ude 5 ud af 7 dage, og én tilbringer næsten samtlige weekender i KBH med politisk aktivisme (vi bor i Jylland). Vi har jo gjort dem totalt uselvstændige, kan jeg godt se. 

Og efter at have været sammen i 30 år, må min mand og jeg så også tage til efterretning, at vi ikke har bevaret et fornuftigt forhold, siden den ældste fik plads i vores seng som baby og blev der et par år - efterfulgt af sine små søskende. 

Tak for wakeup-call! Vi skal da i familieterapi ASAP! 

Anmeld Citér

28. februar 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Loa skriver:

Hvorfor skal det altid lyde som om at ENTEN er samsovning forkert eller også er det rigtigt! Begge dele kan åbenbart ikke være det, afhængig af hvad der fungerer for familien.

Vores børn har simpelthen ikke kunne sove sammen med os. De vågner af den mindste lyd og så har vi alle sovet dårligt. Den mindste på 1,5 sover fantastisk på eget værelse men elendigt hos os - kyler vi hende så ud af fællesskabet fordi vi ikke tvinger hende til at sove hos os?

Enig. Man gør det som fungerer for ens familie. Her duede samsovnibg heller ikke. Kan huske jeg følte mig som en lorte mor. 

Men det duede bare ikke. Børn er jo forskellige.. og her lyder det som om TS har fundet en løsning. Jeg går hverken ind for det ene eller det andet. Jeg går ind for man kigger på sit barn

Anmeld Citér

28. februar 2018

Carina:-)

Hvis du læser det jeg svarer på 

Så er det at der bliver skrevet at børn ikke bliver selvstændige og man kan ikke have et fornuftigt forhold til sin mand hvis man samsover.

Bagefter kan du så læse mit indlæg- og svare mig på om jeg ud af det blå skriver det jeg skiver- eller om det er et modargument til hendes holdning. 

Jeg har ikke skrevet at det er sórt/hvidt

Jeg har ikke skrevet at det er sådan for alle. 

Så hvis du skrev at du ikke fik sovet,at dine børn ikke får sovet- tror du så jeg ville skrive - At du fanme skal TVINGE der børn til at samvsove? 

Nej det var jo ikke det  jeg skrev........

Nogen gange ville det være rart hvis folk reagerede på det der står frem for det de tror der står. 

Anmeld Citér

28. februar 2018

Loa

Hvis du læser det jeg svarer på 

Så er det at der bliver skrevet at børn ikke bliver selvstændige og man kan ikke have et fornuftigt forhold til sin mand hvis man samsover.

Bagefter kan du så læse mit indlæg- og svare mig på om jeg ud af det blå skriver det jeg skiver- eller om det er et modargument til hendes holdning. 

Jeg har ikke skrevet at det er sórt/hvidt

Jeg har ikke skrevet at det er sådan for alle. 

Så hvis du skrev at du ikke fik sovet,at dine børn ikke får sovet- tror du så jeg ville skrive - At du fanme skal TVINGE der børn til at samvsove? 

Nej det var jo ikke det  jeg skrev........

Nogen gange ville det være rart hvis folk reagerede på det der står frem for det de tror der står. 

Jeg læser skam det du skriver, men når du skriver følgende:

“Hvor ligger det naturlige i at kyle børnene ud af fælleskabet ?”

Så læser jeg det sjovt nok som om, at alle os der ikke samsover, kyler vores børn ud af fællesskabet. 

Beklager jeg ikke kan forstå den sætning på ret mange måder....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.