Så nåede vi til IVF

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2018

Rtjm05

Anonym skriver:

Det gik fint til scanning idag - dog er jeg meget øm og meget oppustet..Har også fået lidt væske i kroppen ved anklerne

Der var 3-4 ægblærer på højre side og "et par stykker" på venstre, så omkring 6 stk. De var mellem 12-14 mm idag, så jeg skal fortsætte med Menopur og Orgalutran til fredag morgen og scannes kl 13.. 

Ud fra scanning fredag vil de så bedømme hvornår æu skal være - lægen tænkte søndag/mandag i første omgang..

Lægen ville ikke sætte dosis op, selvom det kunne give flere æg. Han vil undgå at overstimulere, hvilket jeg kun er glad for, så det bliver fortsat 150IE pr. gang.

Jeg er bare så oppustet og øm. Av! Kan kun forestille mig at det bliver værre.

Dejligt med 6 fine ægblære, spændende hvad scanningen siger fredag 

Ja du bliver nok mere oppustet, og især efter du tager den sprøjte der giver dig æl, det gjorde jeg i hvert fald, det var først i går det var normalt igen 

Men hvad gør man ikke for at få et barn 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2018

Anonym trådstarter

rikkeivalo skriver:

Dejligt med 6 fine ægblære, spændende hvad scanningen siger fredag 

Ja du bliver nok mere oppustet, og især efter du tager den sprøjte der giver dig æl, det gjorde jeg i hvert fald, det var først i går det var normalt igen 

Men hvad gør man ikke for at få et barn 

Ja det er jo det. ☺❤ Man  gør alt hvad man overhovedet kan. Jeg blev også meget oppustet af æl sprøjten, da vi forsøgte med IUI, så forventer det samme denne gang.

Anmeld Citér

31. januar 2018

Rtjm05

Anonym skriver:

Ja det er jo det. ☺❤ Man  gør alt hvad man overhovedet kan. Jeg blev også meget oppustet af æl sprøjten, da vi forsøgte med IUI, så forventer det samme denne gang.

Jeg blev i hvert fald meget oppustet af den, det er heldigvis meget bedre nu 

Jeg krydser fingre for dig fredag  og håber du får lagt æg op søndag eller mandag 

Anmeld Citér

1. februar 2018

KatMiro79

Jeg har været igennem både den lange og korte behandling. Min mand og jeg var uforklarlige barnløse. 

Jeg kan ikke huske de præcise dag jeg var til scanning til den lange men jeg var på noget som skulle køre min egen hormondannelse helt ned. Den var jeg på i omkring 2 uger og kom så til scanning. Desværre havde jeg en cyste i den ene æggestok så jeg skulle tage det i 1 uge mere da hun var ret sikker på at den ville forsvinde hvilket den også gjorde. Så kom jeg på Bemfola og så kørte tingene ligesom den korte behandling undtagen at jeg behøvede ikke at tage noget for at forhindre ægløsning. 

Med den lange fik jeg 4 follikler. Lægen var ved at lave den om til en inseminering men da jeg fortalte hende at jeg havde allerede været igennem 6 af dem uden held, syntes hun vi skulle helt klart fortsætte med den som IVF. Jeg endte med 3 æg, alle 3 blev befrugtede og den bedste blev sat op igen. Desværre endte den i en biokemisk og de andre embryoner var ikke fryseegnede 

De prøvede så den korte behandling for at se om det gav mig flere æg. Det gjorde det desværre ikke. Havde 3 follikler men de fik kun 2 æg ud. Den 3. æg ville ikke ud og lægen mente at det var nok af dårlig kvalitet. Begge æg blev befrugtede men den ene var så faktureret at det ville aldrig blive til noget så måtte kasserer.  Den anden var til gengæld af topkvalitet og blev sat tilbage. Jeg blev så gravid og den topkvalitet er nu min dejlig søn på snart 16 måneder

Forresten mht ægudtagningen tror det er ret forskelligt Hvordan folk har det bagefter. Jeg var en af de heldig som bare behøvede at ligge omkring 30 minutter og kunne så tage hjem. Men jeg så andre som havde det værre. Der var endda én som havde det virkelig skidt  

Anmeld Citér

1. februar 2018

Anonym trådstarter

rikkeivalo skriver:

Jeg blev i hvert fald meget oppustet af den, det er heldigvis meget bedre nu 

Jeg krydser fingre for dig fredag  og håber du får lagt æg op søndag eller mandag 

Tak �� Det håber jeg også �� Æggene skal lige ud først - det søndag/mandag. Og så ved jeg ikke hvor længe der går før æo? Hvis der forhåbentlig er mindst 1 æg der befrugtes og deler sig som det skal 

Anmeld Citér

1. februar 2018

Rtjm05

Anonym skriver:

Tak �� Det håber jeg også �� Æggene skal lige ud først - det søndag/mandag. Og så ved jeg ikke hvor længe der går før æo? Hvis der forhåbentlig er mindst 1 æg der befrugtes og deler sig som det skal 

Ja jeg har da kludret i det men held og lykke med ægudtagningen søndag/mandag 

De vil nok lægge æg op 2 dage efter udtagningen 

Anmeld Citér

1. februar 2018

Anonym trådstarter

KatMiro79 skriver:

Jeg har været igennem både den lange og korte behandling. Min mand og jeg var uforklarlige barnløse. 

Jeg kan ikke huske de præcise dag jeg var til scanning til den lange men jeg var på noget som skulle køre min egen hormondannelse helt ned. Den var jeg på i omkring 2 uger og kom så til scanning. Desværre havde jeg en cyste i den ene æggestok så jeg skulle tage det i 1 uge mere da hun var ret sikker på at den ville forsvinde hvilket den også gjorde. Så kom jeg på Bemfola og så kørte tingene ligesom den korte behandling undtagen at jeg behøvede ikke at tage noget for at forhindre ægløsning. 

Med den lange fik jeg 4 follikler. Lægen var ved at lave den om til en inseminering men da jeg fortalte hende at jeg havde allerede været igennem 6 af dem uden held, syntes hun vi skulle helt klart fortsætte med den som IVF. Jeg endte med 3 æg, alle 3 blev befrugtede og den bedste blev sat op igen. Desværre endte den i en biokemisk og de andre embryoner var ikke fryseegnede 

De prøvede så den korte behandling for at se om det gav mig flere æg. Det gjorde det desværre ikke. Havde 3 follikler men de fik kun 2 æg ud. Den 3. æg ville ikke ud og lægen mente at det var nok af dårlig kvalitet. Begge æg blev befrugtede men den ene var så faktureret at det ville aldrig blive til noget så måtte kasserer.  Den anden var til gengæld af topkvalitet og blev sat tilbage. Jeg blev så gravid og den topkvalitet er nu min dejlig søn på snart 16 måneder

Forresten mht ægudtagningen tror det er ret forskelligt Hvordan folk har det bagefter. Jeg var en af de heldig som bare behøvede at ligge omkring 30 minutter og kunne så tage hjem. Men jeg så andre som havde det værre. Der var endda én som havde det virkelig skidt  

Hold da op, sikke et forløb du har været igennem. Tak fordi du vil dele  Jeg er ked af at du skulle opleve en  bio - det frygter jeg selv. Ønsker virkelig at det kommer til at lykkes nu.

Til gengæld lyder det fantastisk at du fik en søn igennem den korte behandling  

Jeg er i kort behandling nu, blev scannet igår på 9. dagen og der var 3-4 ægblærer på den ene side og "et par stykker" på den anden side. Jeg håber mit guldæg gemmer sig derinde 

Jeg skal scannes igen imorgen på 11. dagen for at se om jeg skal have æl sprøjte imorgen eller lørdag. Av av! Er allerede meget øm og oppuster.

Håber på en god scanning, så jeg kan få at vide hvornår jeg til æu   Er dog lidt nervøs for det med bedøvelsen og når kanylen skal igennem skedevæggen og ind i  æggestokken 

Håber ikke at jeg bliver alt for øm, oppustet og dårlig, men må nok bare vente og se. Heldigvis bliver min mand hos mig under æu. Thank God!

Anmeld Citér

1. februar 2018

Anonym trådstarter

rikkeivalo skriver:

Ja jeg har da kludret i det men held og lykke med ægudtagningen søndag/mandag 

De vil nok lægge æg op 2 dage efter udtagningen 

Det kan ske for os alle  Tak! 

Altså muligvis tirsdag eller onsdag �� Kom så guldæg og supersvømmere.

Anmeld Citér

1. februar 2018

Rtjm05

Anonym skriver:

Det kan ske for os alle  Tak! 

Altså muligvis tirsdag eller onsdag �� Kom så guldæg og supersvømmere.

Ja det bliver nok tirsdag eller onsdag  det bliver spændende 

Anmeld Citér

1. februar 2018

Anonym trådstarter

rikkeivalo skriver:

Ja det bliver nok tirsdag eller onsdag  det bliver spændende 

Nu kan jeg godt mærke at jeg begynder at blive lidt utålmodig. ☺Tiden må gerne gå hurtigt nu. Også fordi jeg har virkelig slem hovedpine idag, men helst undgår smertestillene.

Kom så scanning, vis noget positivt imorgen ☺��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.