Så nåede vi til IVF

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar

Anonym trådstarter

rikkeivalo skriver:

Jeg fik noget beroligende 2 timer før æu, det kan være du også skal have det hvis du er meget nervøs....

Jeg krydser fingre for at det ikke bliver for slemt for dig, jeg er blevet godt smertedækket begge gange og synes ikke det har været slemt eller meget smertefuldt, men vi er jo alle forskellige....

Det kunne godt være at jeg skulle tage en snak med lægen omkring det på onsdag, når jeg skal scannes på dag 9. Tror mest det er fordi jeg ikke helt ved hvad  jeg skal forvente.

Hvordan får man det der skal tage æggene ud op i skeden og ud til æggestokkene? Av tænker jeg umiddelbart.

Jeg håber at det ikke bliver for slemt! Men nøj jeg har luft i systemet så maven buler ud og er lidt hård men sådan er det jo..

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

27. januar

Rtjm05

Profilbillede for Rtjm05
Anonym skriver:

Det kunne godt være at jeg skulle tage en snak med lægen omkring det på onsdag, når jeg skal scannes på dag 9. Tror mest det er fordi jeg ikke helt ved hvad  jeg skal forvente.

Hvordan får man det der skal tage æggene ud op i skeden og ud til æggestokkene? Av tænker jeg umiddelbart.

Jeg håber at det ikke bliver for slemt! Men nøj jeg har luft i systemet så maven buler ud og er lidt hård men sådan er det jo..

Du bliver lokal bedøvet i begge sider, og derefter stikker de en lang  kanyle ud i æggestokkene og tømmer æggeblærene, det der er værst synes jeg er når de stikker kanylen ind i æggestokken, jeg mærkede ikke noget til at de tømte æggeblærene 

At du føler din mave buler og er hård, er nok fordi du er ved at have flere store ægblære, hvilket jo er en god ting 

Du kan jo prøve at høre ad om du kan få noget beroligende at slappe af på inden du skal ind 

Anmeld Citér

27. januar

Anonym trådstarter

rikkeivalo skriver:

Du bliver lokal bedøvet i begge sider, og derefter stikker de en lang  kanyle ud i æggestokkene og tømmer æggeblærene, det der er værst synes jeg er når de stikker kanylen ind i æggestokken, jeg mærkede ikke noget til at de tømte æggeblærene 

At du føler din mave buler og er hård, er nok fordi du er ved at have flere store ægblære, hvilket jo er en god ting 

Du kan jo prøve at høre ad om du kan få noget beroligende at slappe af på inden du skal ind 

Kanylen lyder ikke så rar - skal den ikke stikkes ud igennem skedevæggen? Jeg er fan af bedøvelse så længe det ikke bliver for meget og man føler sig "fuld" bagefter.

�� for at der sker positive ting og sager derinde.

Anmeld Citér

27. januar

Rtjm05

Profilbillede for Rtjm05
Anonym skriver:

Kanylen lyder ikke så rar - skal den ikke stikkes ud igennem skedevæggen? Jeg er fan af bedøvelse så længe det ikke bliver for meget og man føler sig "fuld" bagefter.

�� for at der sker positive ting og sager derinde.

Du bliver lokalbedøvet der hvor de stikker igennem skede væggen, så det gør ikke så ondt 

Jeg blev lidt påvirket af morfinen jeg fik i hånden, men ikke så jeg følte mig fuld eller havde svært ved at gå bagefter og virkningen var hurtigt væk 

Det med kanylen lyder værre end det er 

Det er hurtigt overstået og forhåbentlig står du med nogen fine æg bagefter, vi fik lige afvide i dag at alle vores 6 æg er blevet befrugtet, og så er det jo det hele værd ��

Anmeld Citér

28. januar

Anonym trådstarter

rikkeivalo skriver:

Du bliver lokalbedøvet der hvor de stikker igennem skede væggen, så det gør ikke så ondt 

Jeg blev lidt påvirket af morfinen jeg fik i hånden, men ikke så jeg følte mig fuld eller havde svært ved at gå bagefter og virkningen var hurtigt væk 

Det er hurtigt overstået og forhåbentlig står du med nogen fine æg bagefter, vi fik lige afvide i dag at alle vores 6 æg er blevet befrugtet, og så er det jo det hele værd ��

Sikke en fantastisk nyhed at få �� svarer på resten senere ��

Anmeld Citér

29. januar

Anonym trådstarter

rikkeivalo skriver:

Jeg må tage nogle dybe indåndinger og slappe af i kroppen så godt jeg kan ☺

Jeg forestiller mig alt muligt, for det er svært at vide hvad jeg skal forvente, når der er noget jeg ikke har prøvet før

Her til aften synes jeg pludselig at det begynder at "presse" lidt udad i begge sider, en ny følelse der er kommet. Håber at det er et godt tegn ☺

Har du været til æo? I så fald gik det godt? ��

Anmeld Citér

30. januar

Rtjm05

Profilbillede for Rtjm05
Anonym skriver:

Jeg må tage nogle dybe indåndinger og slappe af i kroppen så godt jeg kan ☺

Jeg forestiller mig alt muligt, for det er svært at vide hvad jeg skal forvente, når der er noget jeg ikke har prøvet før

Her til aften synes jeg pludselig at det begynder at "presse" lidt udad i begge sider, en ny følelse der er kommet. Håber at det er et godt tegn ☺

Har du været til æo? I så fald gik det godt? ��

Ja jeg fik lagt et super flot 8 cellet æg op I går, de 5 andre klarede sig også stadig godt, så de bliver dyrket videre og på torsdag får vi afvide om nogen har klaret det til frys 

Det du mærker i siderne er nok de mange ægblære der begynder at fylde, og det er jo godt 

Jeg tror tit at man tror æu er være end det er, jeg tror faktisk at mange bliver overrasket over at det ikke er værre......men ja nogen dybe indåndinger og så fortæl sygeplejersken at du er nervøs, så vil hun helt sikkert også hjælpe med at berolige 

Anmeld Citér

31. januar

Anonym trådstarter

rikkeivalo skriver:

Ja jeg fik lagt et super flot 8 cellet æg op I går, de 5 andre klarede sig også stadig godt, så de bliver dyrket videre og på torsdag får vi afvide om nogen har klaret det til frys 

Det du mærker i siderne er nok de mange ægblære der begynder at fylde, og det er jo godt 

Jeg tror tit at man tror æu er være end det er, jeg tror faktisk at mange bliver overrasket over at det ikke er værre......men ja nogen dybe indåndinger og så fortæl sygeplejersken at du er nervøs, så vil hun helt sikkert også hjælpe med at berolige 

Det var da fantastisk �� �� Det skal nok blive godt.

Jeg håber i hvertfald at der sker lidt derinde, har taget Menopur 6 dage og Orgalutran 2 dage nu ( den kan jeg ikke lide) og skal scannes senere idag. 

Håber jeg bliver positivt overrasket når jeg kommer til æu. Det bliver nok næste uge tænker jeg, men må vente at se.

Min mave plejer at være næsten helt flad - det er den ikke mere, den buler lidt �� og føler mig "tung" dernede. Har også taget lidt på..Håber det er et godt tegn.

Anmeld Citér

31. januar

Rtjm05

Profilbillede for Rtjm05
Anonym skriver:

Det var da fantastisk �� �� Det skal nok blive godt.

Jeg håber i hvertfald at der sker lidt derinde, har taget Menopur 6 dage og Orgalutran 2 dage nu ( den kan jeg ikke lide) og skal scannes senere idag. 

Håber jeg bliver positivt overrasket når jeg kommer til æu. Det bliver nok næste uge tænker jeg, men må vente at se.

Min mave plejer at være næsten helt flad - det er den ikke mere, den buler lidt �� og føler mig "tung" dernede. Har også taget lidt på..Håber det er et godt tegn.

Det er helt sikkert et godt tegn, det tyder jo på der sker noget derinde, spændende hvad scanningen siger 

Ja orgalutranen er ikke så sjov 

Det bliver spændende i næste uge.....

Du må da gerne give en update på hvordan det går i dag, hvis du vil 

Anmeld Citér

31. januar

Anonym trådstarter

rikkeivalo skriver:

Det er helt sikkert et godt tegn, det tyder jo på der sker noget derinde, spændende hvad scanningen siger 

Ja orgalutranen er ikke så sjov 

Det bliver spændende i næste uge.....

Du må da gerne give en update på hvordan det går i dag, hvis du vil 

Det gik fint til scanning idag - dog er jeg meget øm og meget oppustet..Har også fået lidt væske i kroppen ved anklerne

Der var 3-4 ægblærer på højre side og "et par stykker" på venstre, så omkring 6 stk. De var mellem 12-14 mm idag, så jeg skal fortsætte med Menopur og Orgalutran til fredag morgen og scannes kl 13.. 

Ud fra scanning fredag vil de så bedømme hvornår æu skal være - lægen tænkte søndag/mandag i første omgang..

Lægen ville ikke sætte dosis op, selvom det kunne give flere æg. Han vil undgå at overstimulere, hvilket jeg kun er glad for, så det bliver fortsat 150IE pr. gang.

Jeg er bare så oppustet og øm. Av! Kan kun forestille mig at det bliver værre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+