Anonym skriver:
Hej piger ☺
Jeg tillader mig at sktive som annonym, da jeg kender flere herinde og ikke ønsker at de skal vide, at min mand og jeg er i behandling for barnløshed.
Vi har været igang siden september med IUI, dog uden held. Derfor skal vi nu videre til IVF (selvbetalt). Vi skal til samtale imorgen CD3 og sekretæren mener umiddelbart at jeg skal i kort behandling, hvilket betyder at jeg så skal igang med hormonstimulation allerede imorgen.
men det er selvfølgelig op til lægen at bedømme..
Jeg aner ikke hvad jeg skal tænke eller føle - troede aldrig at jeg ville ende her.
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan IVF behandling foregår, både kort og lang, for at få en ide om hvad der venter forude.
I må meget gerne dele jeres erfaringer med IVF. Opnåede i graviditet indenfor de 3 forsøg? Hvordan var det undervejs? Vidste jeres familie at i var i behandling?
Jeg håber at i kan gøre mig lidt rolig, da jeg er nervøs for hvordan min krop vil reagere på alle de hormoner/tabletter, hvordan mit underliv vil se ud når der pludselig er "mange" ægblærer og selve ægudtagningen..Puha!
På forhånd tak <3
Jeg har kun været i kort ivf behandling, så det vil jeg da gerne fortælle lidt om.....
Jeg blev scannet på 2 . Cyklusdag, og startede på det hormon der skal gøre at man danner flere ægblære.
på 7 cyklus dag blev jeg scannet igen for at se hvor store ægblærene var blevet og startede op på noget hormon der sørger for jeg ikke fik ægløsning
på cyklus dag 11 og 13 blev jeg scannet igen for at se udvikling af ægblærene og på dag 13 skulle jeg tage det hormon der giver ægløsning
2 dage senere fik jeg taget 4 æg ud, jeg synes ikke det var særlig slemt, mest bare ubehageligt, jeg fik noget beroligende medicin, blev lokalbedøvet i underlivet og fik morfin igennem en nål i hånden.....jeg var frisk nok til at shoppe julegaver bagefter.
2 dage senere blev vi ringet op at der æg til oplægning, alle vores 4 æg var blevet befrugtet, vi fik lagt 1 op, de 3 sidste blev dyrket videre, 1 overlevede til 5. Dagen og frosset ned.
Dagen efter ægudtagning begyndte jeg på et hormon, der hedder crione, det skulle sprøjtes op i underlivet 1 gang hver dag, frem til testdag.
15 dage efter ægudtagning fik jeg taget blodprøve, den var positiv .
Hormonerne var trælse, jeg havde voldsomme humørsvingninger og følte mig oppustet, men det var til at klare.....
Det var i 2015, min dreng blev født i 2016, vi blev gravid i første omgang og nu er vi så gået i gang med kort ivf igen, jeg skal have taget æg ud på fredag og forhåbentlig have et lagt tilbage mandag