Kunne i finde på? Eller har gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Økonomisk overskud og stabilitet er noget som er enormt vigtigt for mit velværd. Jeg får det simpelthen dårligt, hvis ikke jeg har styr på økonomien, og er i en situation, hvor der hver måned(mere eller mindre) er overskud på kontoen.

Så derfor ville mit svar være nej, jeg ville ikke planlægge at få barn, når min økonomiske situation var ustabil.

Tak for din mening 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

6. januar

Anonym

Anonym skriver:

Fik i nogen dumme kommentare fra omverdnen?  Og hvordan var din samvittighed da i valgte at blive gravid anden gang? 

Slet ingen kommentarer!!! Vi er vilde med babyer i min familie.

Min samvittighed?? Helt fint, for vi vidste vi ville have børn tæt på, og økonomi til det 

Anmeld Citér

6. januar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Slet ingen kommentarer!!! Vi er vilde med babyer i min familie.

Min samvittighed?? Helt fint, for vi vidste vi ville have børn tæt på, og økonomi til det 

Dejlgt at høre  Her er økonominen også stabil da min mand tjener godt.. 

nogen gange bliver man nok nød til at tage springet og håbe på det bedste 

Anmeld Citér

7. januar

frkchili

Profilbillede for frkchili
Anonym skriver:

Det er ikke vores første barn.. Vi har to dejlige børn på 7 og 5,6 år og hvis vi ventet meget længere ender der med at være mange år imellem dem og baby og det synes jeg også vil være træls

At læse din besked gjorde mig en smule mere rolig og tættere på at beslutte mig.. 

Frygten er også lidt at når vi så endelig går i gang at det vil tage lang tid for os at få de gyldne to streger!  Det er nok bare meget frygten for hvad andre vil sige der holder mig meget tilbage! 

Ja, det kan jeg godt forstå. Så giver det jo god mening at gå i gang snart, så jeres børn kan nå at få mest mulig glæde af hinanden. 

Det er selvfølgelig også en udfordring ikke at ane, hvor længe der går, før det lykkes. Det kan ske om en uge eller om to år. Men det er jo også den uvished, der gør det svært at planlægge sig ud af tingene, og det er min erfaring, at hvis man accepterer dét, så skal alt nok løse sig på den ene eller den anden måde - det gør det jo altid  

Jeg kender godt frygten for andres mening - har valgt at få et donorbarn som enlig og nyuddannet 25-årig - men så længe du og din partner er enige om, at I gør det, I har mest lyst til, så er alt andet underordnet. Hvis I hviler i jeres beslutning, skal folk omkring jer nok acceptere den. Og hvis ikke, så er det jo deres problem, og så kan de vælge selv at gøre tingene anderledes. 

Håber i hvert fald det bedste for jer! Held og lykke med jeres beslutning og forhåbentlig en kommende 3'er 

Anmeld Citér

7. januar

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik-19-09-11, Lillebror juli '18
Anonym skriver:

Kunne i finde på at blive gravid hvis i har gået ledig i 1 år eller mere? Eller ville i vente til i havde fået job? Nogen der har prøvet det?? 

Jeg var på dagpenge og havde været ledig i over et år da vi valgte at blive gravide med den første :)

Så længe man har tænkt sig godt om og sørget for der økonomiskt er balance til det så er det da ligemeget om man har arbejde eller ej???

vi boede i en 2-værelses det første 1.5 år efter fødslen, levede begge af KH og vi havde det fantastiskt med masser af sjov derhjemme og i området, masser af brugt legetøj købt på loppemarkeder og masser af alt muligt mad til den lille som han havde lyst til og brug for...

Anmeld Citér

8. januar

Imaong

Profilbillede for Imaong
Anonym skriver:

Forstår godt at i valgte som i gjorde!  

Hvad sagde din omverden? Og var det nemt at få job bagefter med så mange år hjemme? 

Min omverden sagde ingenting de fleste veninder læser imens de har børn eller er gravide eller skal læse efter endt barsel. 

Min yngste er 4 måneder så er stadig på barsel ved jeg nok skal få et job efterfølgende om det så lige bliver som pædagog er så lige det men det vigtigste er bare et job kan altid søge pædagog ved siden af og må sige efter jeg har fået børn er det ikk karrieren der står størst på listen. 

Anmeld Citér

9. januar

Kurt_H

Profilbillede for Kurt_H
Anonym skriver:

Kunne i finde på at blive gravid hvis i har gået ledig i 1 år eller mere? Eller ville i vente til i havde fået job? Nogen der har prøvet det?? 

Hvis du hedder Robert eller er samfundsnasser så er svaret sikkert, ja...

Men ellers vil jeg i den grad fraråde det, da det kunne gå under kategorien socialt bedrageri og fusk med understøttelse/kontanthjælp.

Det er muligt at "visse" etniske grupper benytter denne "fidus" og aldrig bliver opdaget, men at DU stiller dét spørgsmål gør at alle her på siden burde melde dig, hvis de har en mistanke om at du snyder samfundet og tilmed ved hvem du er !

Anmeld Citér

9. januar

Kurt_H

Profilbillede for Kurt_H
Carina:-) skriver:

Nej det kunne jeg ikke finde på.

Men jeg sætter også selvforsørgelse meget højt.

Og jo længere man er ledig jo længere nede ender man i bunken af ansøgninger .

Så her ville jeg søge alt komme i job og så tage baby senere.

Ledigheden er lav pt så det burde kunne lade sig gøre at finde job hurtigt.

100% enig ! Minus sidste linje !

Er ledigheden lav ? Det mener du ikke seriøst ?

Jeg har mit bøvl med at få et job som indholder flere timer end det jeg har nu.

Det må være i en ukendt branche at du finder den lave ledighed.

Anmeld Citér

9. januar

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod
Kurt_H skriver:

100% enig ! Minus sidste linje !

Er ledigheden lav ? Det mener du ikke seriøst ?

Jeg har mit bøvl med at få et job som indholder flere timer end det jeg har nu.

Det må være i en ukendt branche at du finder den lave ledighed.

Der er 114.500 ledige.

Det er pænt lavt

Og især servicebtanchen er nødsaget til at tage folk man måske ikke ville ansætte fx pga sprogvanskeligheder.

Men der er simpelthen ikke folk år få 

Det samme i detailbranchen.

Anmeld Citér

9. januar

Rosa-Sofia

Kurt_H skriver:

Hvis du hedder Robert eller er samfundsnasser så er svaret sikkert, ja...

Men ellers vil jeg i den grad fraråde det, da det kunne gå under kategorien socialt bedrageri og fusk med understøttelse/kontanthjælp.

Det er muligt at "visse" etniske grupper benytter denne "fidus" og aldrig bliver opdaget, men at DU stiller dét spørgsmål gør at alle her på siden burde melde dig, hvis de har en mistanke om at du snyder samfundet og tilmed ved hvem du er !

Er det ikke lidt voldsomt at stemple en person som socialbedrager bare fordi hun bliver gravid under sin ledighed? Der er jo ikke tale om at få barn på barn på det offentliges regning eller gå hjemme i årevis. Hun kan sagtens sendes i virksomhedspraktik eller aktivering, hvis hun har en normal graviditet og barslen varer vel kun 9 måneder, hvis det er på dagpenge /kontanthjælp?

Ser er vel også en partner (med en løn, formoder jeg?)

Ja beklager, men jeg bliver lidt oprevet over dit indlæg og jeg har ellers altid været for det med at børne unge ydelsen skal beskæres efter mere end to børn og, at man bestemt ikke skal få flere børn, man ikke har råd til,hvis man er i en situation, hvor der ikke er udsigt til at man får job foreløbig. Men jeg tænker at det er en lidt vild konklusion at drage her, at ts er på vej ud i en karriere som samfundsnasser. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+