Kunne i finde på? Eller har gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar

AnoMom

Carina:-) skriver:

Nej det kunne jeg ikke finde på.

Men jeg sætter også selvforsørgelse meget højt.

Og jo længere man er ledig jo længere nede ender man i bunken af ansøgninger .

Så her ville jeg søge alt komme i job og så tage baby senere.

Ledigheden er lav pt så det burde kunne lade sig gøre at finde job hurtigt.

Ren nysgerrighed. Hvad hvis du stod arbejdsløs og blev uplanlagt gravid? Ville du så vælge en abort?

dette var min situation. 30 år og uplanlagt gravid og ledig på 11. Mdr. Havde fået en abort et år forinden

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

5. januar

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod
AnoMom skriver:

Ren nysgerrighed. Hvad hvis du stod arbejdsløs og blev uplanlagt gravid? Ville du så vælge en abort?

dette var min situation. 30 år og uplanlagt gravid og ledig på 11. Mdr. Havde fået en abort et år forinden

Nej

Men gik ud fra at ts  mente planlagt graviditet 

Uplanlagt er en helt anden situation. 

Eller det ier det  min verden 

Anmeld Citér

5. januar

Anonym

Anonym skriver:

Kunne i finde på at blive gravid hvis i har gået ledig i 1 år eller mere? Eller ville i vente til i havde fået job? Nogen der har prøvet det?? 

Jeg blev gravid i min læretid, og var derfor ledig efter endt barsel. Der dukkede ikke noget job op inden vi atter ville have et Barn.  barsel nr 2 sluttede og jeg nåede at være arbejdsløs i Ca 3 dage inden jeg startede på arbejde.

Der er 2.4 år mellem vores børn, og har været på samme arbejdsplads siden ��

Anmeld Citér

5. januar

AnoMom

Carina:-) skriver:

Nej

Men gik ud fra at ts  mente planlagt graviditet 

Uplanlagt er en helt anden situation. 

Eller det ier det  min verden 

Var som ment også bare nysgerrig  

personligt ville jeg heller ikke selv planlægge graviditet som arbejdsløs 

Anmeld Citér

5. januar

Anonym

Jeg havde været ledig i lidt over 1 år inden jeg gik på barsel. Den var planlagt i den forstand at vi havde prøvet at blive gravide i over 2 år. Og blev gravid efter jeg havde været ledig i ca. 5 måneder. 

Nu har jeg så været tilbage på barsel og stadig ledig i 6 måneder ( min søn er 1,5 år) og har lige opdaget jeg er blevet naturligt gravid ( hvilket jeg havde fået afvide jeg ikke kunne)  en mega uheldig situation men det barn er et mirakel så den må jeg tage senere.

Det meste af min omverden har reageret positivt netop fordi de kender vores kamp med nr 1. 

Dog er der enkelte der mener jeg skylder samfundet at få en abort. Men det gør jeg bare ikke, men ville aldrig være blevet planlagt gravid i min situation. 

Anmeld Citér

6. januar

*Toffee*

Profilbillede for *Toffee*

Ja det kunne jeg og forsøgte jeg, men kun på grund mine livsomstændigheder. Heldigvis nåede jeg at få job først og det er desværre ikke lykkedes endnu at få en baby. 

Jeg er 36 år og flyttede i sommeren 16 fra den ene landsdel til den anden, for at flytte sammen med min kæreste. Jeg havde et fint job, men kunne selvsagt ikke have en transport tid på 7 timer hver vej. Efter forgæves at have været til flere samtaler, valgte jeg til sidst at flytte. Det betød jo så at jeg var ledig. Jeg havde forskellige vikariater, men var ikke fastansat, da vi besluttede at forsøge. Ydermere var jeg relativ sikker på at jeg havde svært ved at blive gravid. 

Jeg ville normalt have foretrukket og anbefale at jobbet kommer først, men med min alder, nåede jeg et punkt hvor jeg ikke turde vente længere. 

Anmeld Citér

6. januar

Imaong

Profilbillede for Imaong
Anonym skriver:

Kunne i finde på at blive gravid hvis i har gået ledig i 1 år eller mere? Eller ville i vente til i havde fået job? Nogen der har prøvet det?? 

Jep vi prøvede at lave baby i hele min uddannelse tid læste til pædagog og halvdelen af klassen blev gravide så ret nemt med baby og det studie. Men ak det skete intet og vi skulle i behandling icsi. Så da jeg blev færdig udlært på dagpenge ville vi ikk vente på jobbet i vore situation heldigvis blev jeg gravid i første forsøg en måned efter endt uddannelse og da hun var et år brugte vi det eneste æg vi havde på frys da vi ikk turde vente og lillesøster kom der er 22 måneder i mellem dem og ja går næsten hjemme i 4 år men for os betød børnene bare mest da vi ikk kan selv :-) 

Anmeld Citér

6. januar

nielsen80

Profilbillede for nielsen80

Økonomisk overskud og stabilitet er noget som er enormt vigtigt for mit velværd. Jeg får det simpelthen dårligt, hvis ikke jeg har styr på økonomien, og er i en situation, hvor der hver måned(mere eller mindre) er overskud på kontoen.

Så derfor ville mit svar være nej, jeg ville ikke planlægge at få barn, når min økonomiske situation var ustabil.

Anmeld Citér

6. januar

Lillefis90

Profilbillede for Lillefis90

Ville vente til jeg fik et job. Men tænker også enormt praktisk. 

Anmeld Citér

6. januar

Anonym

nej det ville jeg ikke. 

det er ens eget ansvar at brødføde de børn man sætter i verdenen og jeg syntes det er så skævt at få børn når man ikke engang kan forsøge sig selv. 

job først, så barn og jeg indrømmer gerne at jeg ser skævt til folk der planlægger barn mens de står uden job, det vidner om nogle rigtig dårlige værdier i min verden, værdier der under ingen omstændigheder skal gives videre til børn.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+