Kunne i finde på? Eller har gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.054 visninger
42 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. januar

Anonym trådstarter

Kunne i finde på at blive gravid hvis i har gået ledig i 1 år eller mere? Eller ville i vente til i havde fået job? Nogen der har prøvet det?? 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

5. januar

AnoMom

Anonym skriver:

Kunne i finde på at blive gravid hvis i har gået ledig i 1 år eller mere? Eller ville i vente til i havde fået job? Nogen der har prøvet det?? 

Jeg havde fået ledig i 11 mdr da jeg blev gravid. 

Anmeld Citér

5. januar

Bananaalice

Profilbillede for Bananaalice

Vi valgte at gå i gang med projekt baby selvom jeg var ledig, men var på dimitendssats.

Jeg havde lidt over 6 mdr. tilbage på dimitendssats, og havde lige mistet 1000 kr. fordi jeg netop ikke var forsøger. Min kæreste var næsten udlært, men stod til at kunne få gode jobs hurtigt. Jeg må indrømmede jeg lavede en beregning om hvad nu hvis jeg ikke fik et job før udløb, og så skulle på KH..

Jeg begyndte også at tro på at grunden til jeg ikke fik jobs var pga. jeg var sidst i 20'erne og ikke havde børn..

Så vi valgte at gå igang, og den første cyklus skete der intet.

Så blev jeg tilbudt et drømmejob jeg aldrig havde turdet håbe på, skulle starte 3. juli. 22. juni tester jeg positiv, dvs. 2. cyklus. Shit altså, men fortalte det på 2. eller 3. arbejdsdag, og nu har jeg 16 dage tilbage før barsel eller noget  

Anmeld Citér

5. januar

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

For mig ville det afhænge af hvorfor jeg var ledig

Anmeld Citér

5. januar

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Jeg havde fået ledig i 11 mdr da jeg blev gravid. 

Kommenterede din omverden det?  

Anmeld Citér

5. januar

Anonym trådstarter

Bananaalice skriver:

Vi valgte at gå i gang med projekt baby selvom jeg var ledig, men var på dimitendssats.

Jeg havde lidt over 6 mdr. tilbage på dimitendssats, og havde lige mistet 1000 kr. fordi jeg netop ikke var forsøger. Min kæreste var næsten udlært, men stod til at kunne få gode jobs hurtigt. Jeg må indrømmede jeg lavede en beregning om hvad nu hvis jeg ikke fik et job før udløb, og så skulle på KH..

Jeg begyndte også at tro på at grunden til jeg ikke fik jobs var pga. jeg var sidst i 20'erne og ikke havde børn..

Så vi valgte at gå igang, og den første cyklus skete der intet.

Så blev jeg tilbudt et drømmejob jeg aldrig havde turdet håbe på, skulle starte 3. juli. 22. juni tester jeg positiv, dvs. 2. cyklus. Shit altså, men fortalte det på 2. eller 3. arbejdsdag, og nu har jeg 16 dage tilbage før barsel eller noget  

Hvad sagde dit job til det da du fortalte det? 

Anmeld Citér

5. januar

frkchili

Profilbillede for frkchili

Jeg er planlagt gravid (12 uger) og har termin 3 måneder efter jeg afslutter min bacheloruddannelse. Det er ikke helt samme situation som at have gået ledig i et år, men jeg er godt klar over, at jeg stiller mig selv i en potentielt uhensigtsmæssig position ved at gå på barsel umiddelbart efter endt uddannelse. 

Tror bare du skal huske på, at selvom du har gået ledig i noget tid, så kan du jo sagtens nå at finde noget i løbet af din graviditet. Og hvis ikke, så kan du stadig holde dig aktiv under barslen med eksempelvis aftenkurser eller forskellige aktiviteter inden for dit fag. Uanset hvad, så giver den tid du går hjemme med baby dig jo også nogle kompetencer, som du kan tage med dig ud i arbejdslivet - specielt hvis det er første barn.

For mit vedkommende kom jeg bare frem til, at ønsket om et barn var større end frygten for hvad det vil gøre ved min karriere. Men uanset hvad, så kan vi jo ikke planlægge fremtiden. At du finder job inden du får barn er ikke en sikring af din karriere, ligesom du heller ikke er dømt til evig ledighed ved at få barn før job. Det er som det er, og det bliver som det bliver. Og med de ord vil jeg råde dig til at følge dit hjerte 

Anmeld Citér

5. januar

AnoMom

Anonym skriver:

Kommenterede din omverden det?  

Næh. Der var ingen der sagde noget til det. Enten havde de ikk mening om det ellers vidste de bare godt at de skulle blande sig langt uden om. 

Men der er nok også forskel på projekt baby og en ups’er uden at være sikker. 

Anmeld Citér

5. januar

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod

Nej det kunne jeg ikke finde på.

Men jeg sætter også selvforsørgelse meget højt.

Og jo længere man er ledig jo længere nede ender man i bunken af ansøgninger .

Så her ville jeg søge alt komme i job og så tage baby senere.

Ledigheden er lav pt så det burde kunne lade sig gøre at finde job hurtigt.

Anmeld Citér

5. januar

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Carina:-) skriver:

Nej det kunne jeg ikke finde på.

Men jeg sætter også selvforsørgelse meget højt.

Og jo længere man er ledig jo længere nede ender man i bunken af ansøgninger .

Så her ville jeg søge alt komme i job og så tage baby senere.

Ledigheden er lav pt så det burde kunne lade sig gøre at finde job hurtigt.

Jeg er helt enig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+