Jeg står faktisk i samme situation nu og har stillet mig selv samme spørgsmål.
Jeg har altid sagt at jeg selvfølgelig ville være i arbejde. Jeg kunne heller ikke drømme om at blive ansat og så blive gravid med det samme, simpelthen fordi jeg synes det giver et dårligt signal. Jeg ville føle jeg snød min nye arbejdsgiver.
Nu tænker jeg anderledes. Vores nr. 1 er en smutter fra en gangs uforsigtighed. Jeg havde arbejde på det tidspunkt. Da så min barsel sluttede og jeg startede nyt arbejde, var vi faktisk klar til nr. 2. Jeg følte dog ikke jeg kunne tillade mig det. Derfor ville jeg vente i hvert fald et år og komme ordentlig på plads på job osv.
Da jeg havde været ansat et år, sker der en hel masse ting i den virksomhed jeg var, som gør at jeg pludselig stod uden arbejde.
Skal jeg så vente til det næste job? Det vil mit planlægningsgen jo helst, men i og med jeg er en erfaring rigere ifm. det job jeg er stoppet hos, er vi blevet enige om ikke at tage højde for det. Vi er i midten af 30'erne og har nu forsøgt nogle måneder. Nummer 2 er åbenbart ikke så nem at lave som vores første. Så vi herhjemme har i hvert fald skiftet holdning efter vi opdagede at vi kan planlægge nok så meget efter det rette tidspunkt med job osv., men man er aldrig sikker.
Anmeld
Citér