Drama

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2017

20Nana02

nielsen80 skriver:

Der er rigtig mange der medgiver, at ja deres håndtering var ikke optimal, det skal de arbejde på! Selvfølgelig er det ikke godt nok. Men pas nu på, at du ikke går så meget i forsvarsposition(det virker det altså til), at du fuldstændig misser en mulighed for måske selv at forbedre sig lidt. Jeg er overbevist om, at alle i den pågældende situation har gjort alt, hvad de kunne - både dig som forældre og personalet. Nu var situationen heldigvis ikke alvorlig og de fejl som blev lavet, kan rettes op til evt næste gang. Husk lige at hør på hvad de siger pædagogerne, måske de har opfattet din håndtering anderledes end dig, og måske de faktisk har et par brugbare råd. Det ville være ærgerligt at misse, fordi man bare vil have ret.

Igen. Havde jeg været den eneste som stod tilbage, som resten bare stod og ventede på skulle blive færdig, så ville det have været noget helt andet. Nu var min datter og jeg ikke de sidste, og vi fulgte anvisningerne som vi blev bedt om. Hvad fanden kan man mere forlange? 

Jeg betragter det ikke som konstruktiv kritik, når man fortæller en mor at hun skal tage hårdere fat i sit bange grædende barn. 

Under den samtale begyndte hun at trække i land og sige bl.a. "jamen det var ikke for at kritisere, men tænk nu hvis taget faldt ned...". Det kan jeg simpelthen ikke tage seriøst, når man mener at der er masser af tid til at fumle med overtøj og støvler. Det giver absolut ingen mening. 

Og nu var hun også den eneste ud af fem pædagoger, som gjorde sådan et nummer ud af det. Resten var fuldstændig rolige, inkl. de andre forældre. Så hvem er det lige som måske burde overveje sine handlinger i den her sag? 

Det handler ikke om at have ret. Det handler om sikkerhed. Og den måde hun agerede på ville have været mere til fare end til gavn i en rigtig alvorlig situation. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2017

nielsen80

20Nana02 skriver:

Igen. Havde jeg været den eneste som stod tilbage, som resten bare stod og ventede på skulle blive færdig, så ville det have været noget helt andet. Nu var min datter og jeg ikke de sidste, og vi fulgte anvisningerne som vi blev bedt om. Hvad fanden kan man mere forlange? 

Jeg betragter det ikke som konstruktiv kritik, når man fortæller en mor at hun skal tage hårdere fat i sit bange grædende barn. 

Under den samtale begyndte hun at trække i land og sige bl.a. "jamen det var ikke for at kritisere, men tænk nu hvis taget faldt ned...". Det kan jeg simpelthen ikke tage seriøst, når man mener at der er masser af tid til at fumle med overtøj og støvler. Det giver absolut ingen mening. 

Og nu var hun også den eneste ud af fem pædagoger, som gjorde sådan et nummer ud af det. Resten var fuldstændig rolige, inkl. de andre forældre. Så hvem er det lige som måske burde overveje sine handlinger i den her sag? 

Det handler ikke om at have ret. Det handler om sikkerhed. Og den måde hun agerede på ville have været mere til fare end til gavn i en rigtig alvorlig situation. 

Men så er det jo sådan det er åbentbart. Du har handlet 110% fejlfrit, og kan intet lære af situationen. Tilgengæld ved du en del om sikkerhed og nødsituationer, som du kan lære pædagogen om.

Anmeld Citér

24. august 2017

20Nana02

nielsen80 skriver:

Men så er det jo sådan det er åbentbart. Du har handlet 110% fejlfrit, og kan intet lære af situationen. Tilgengæld ved du en del om sikkerhed og nødsituationer, som du kan lære pædagogen om.

Det siger jeg ikke. Vær venlig at læse tak. Jeg siger at jeg gjorde hvad jeg blev bedt om. Hun siger at der er en mærkelig lugt, spørge om jeg kan lugte det, siger at jeg skal give min datter overtøj på, og så gå ud på legepladsen. Så det gjorde jeg. Mere kringlet var den ikke. Skulle jeg have ageret korrekt, så skulle jeg have taget min datter i armen og gået direkte ud og væk fra stedet. Men nu fulgte jeg hendes anvisninger. 

Nu har jeg tilfældigvis både deltaget i kurser om brandslukning, sikkerhed og førstehjælp. Så jo, jeg ved godt hvad jeg taler om.  

Anmeld Citér

24. august 2017

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
20Nana02 skriver:

Må helt ærligt indrømme at jeg er en smule forarget over de fleste af jer der skriver herinde. Det ser ud som om der er mere fokus på hvor hurtigt og hvordan min datter og jeg reagerede, end på at pædagoger ikke aner hvordan man skal håndtere en måske farlig situation. 

Jeg har endda valgt at holde fridag med min datter i dag, fordi jeg faktisk er enormt rystet over at dem som skal passe på vores børn, ikke aner hvad de laver, og så endda prøver at tørre den af på forældrene. Jeg synes ikke det bør være op til forældrene at gætte på hvad der foregår. Og når man har ansvar for andres børn, så SKAL man bare have styr på den slags. Der nytter det ikke noget at man ikke informerer andre om hvad der sker. Man sætter heller ikke forældrene til at give deres børn tøj på først indenfor. Man taler heller ikke sådan til andre mennesker. Man går heller ikke igennem en bygning, som man mistænker kan gå i brand. Og man står ikke efterfølgende og giver forældrene en reprimande. 

Jeg vil mene at enhver normal person ville finde det stærkt kritisabelt, hvis det havde handlet om deres egne børns sikkerhed. 

Jeg er på din side. Udfra hvordan du beskriver situationen, ville jeg have handlet ligesom dig. Vil heller ikke skræmme mit barn ved at overreagere og styrte ud af bygningen, hvis der ikke var tale om en nødsituation. Jeg synes, det var kluntet håndteret af pædagogen. Jeg ville nævne for hende, at hendes kommentar var uberettiget, og at kommunikationen var uklar i forhold til, om der var tale om en nødsituation eller ej. Jeg ville også  sige, at jeg faktisk er utryg ved, om de vil være i stand til at håndtere en egentlig nødsituation, hvis den skulle opstå.

Anmeld Citér

24. august 2017

20Nana02

Morogbarn skriver:

Jeg er på din side. Udfra hvordan du beskriver situationen, ville jeg have handlet ligesom dig. Vil heller ikke skræmme mit barn ved at overreagere og styrte ud af bygningen, hvis der ikke var tale om en nødsituation. Jeg synes, det var kluntet håndteret af pædagogen. Jeg ville nævne for hende, at hendes kommentar var uberettiget, og at kommunikationen var uklar i forhold til, om der var tale om en nødsituation eller ej. Jeg ville også  sige, at jeg faktisk er utryg ved, om de vil være i stand til at håndtere en egentlig nødsituation, hvis den skulle opstå.

Tak. Det er rart når der er nogle få der kan se grunden til min frustration og bekymring, og at jeg ikke er den eneste der ville handle sådan i den sag. 

Jeg føler mig en smule angrebet og meget utryg efter hændelsen, så jeg havde brug for at dele det. 

Anmeld Citér

24. august 2017

Emilie91

20Nana02 skriver:

Jeg skrev som det aller første at jeg havde brug for at få lukket mine frustrationer ud. Det er jeg vel fuldt berettiget til, såvel som alle andre herinde? 

Hvad jeg så heller ikke helt kan forstå hvorfor folk skal begynde at kommentere på det, hvis de bare gerne vil fortælle mig hvad de synes jeg skal gøre bedre. 

EJ altså! Nu må du altså lige tage en slapper med den der "hellige"-holdning 

du afslutter dit "drama"-indlæg med spørgsmål såsom "Synes det er mærkeligt og irriterende at jeg skal belæres om hvordan jeg skal agere, når de selv slet ikke har styr på sådanne situationer.  Må indrømme at jeg er virkelig chokeret over hvor lidt styr de havde på det. Skal pædagoger ikke have styr på sådan noget? " 

Så kan du ikke forvente at vi alle sammen klapper dig på skuldrene og siger "jo du har så evigt ret"..... DU har ikke kommunikeret til den pågældende pædagog men i stedet for vælger at skrive herinde. Det kan jeg godt forstå. Jeg har også nogen gange behov for at komme ud med tingene. Men når du HELE tiden går i forsvars position så virker det mere som om du bare gerne vil have en klapsalve end du vil ud med det. 

Det får du ikke herfra. Synes pædagogen taklede situationen rigtig dårligt men du er absolut ikke bedre selvom du nok ikke selv kan se det. 

Det her gider jeg ikke bruge mere tid på. Jeg håber inderligt du går videre med det til pædagogen og får det ud på den måde for det virker til du bare bliver mere og mere indebrændt. 

Hej hej 

Anmeld Citér

24. august 2017

20Nana02

emiliedamm skriver:

EJ altså! Nu må du altså lige tage en slapper med den der "hellige"-holdning 

du afslutter dit "drama"-indlæg med spørgsmål såsom "Synes det er mærkeligt og irriterende at jeg skal belæres om hvordan jeg skal agere, når de selv slet ikke har styr på sådanne situationer.  Må indrømme at jeg er virkelig chokeret over hvor lidt styr de havde på det. Skal pædagoger ikke have styr på sådan noget? " 

Så kan du ikke forvente at vi alle sammen klapper dig på skuldrene og siger "jo du har så evigt ret"..... DU har ikke kommunikeret til den pågældende pædagog men i stedet for vælger at skrive herinde. Det kan jeg godt forstå. Jeg har også nogen gange behov for at komme ud med tingene. Men når du HELE tiden går i forsvars position så virker det mere som om du bare gerne vil have en klapsalve end du vil ud med det. 

Det får du ikke herfra. Synes pædagogen taklede situationen rigtig dårligt men du er absolut ikke bedre selvom du nok ikke selv kan se det. 

Det her gider jeg ikke bruge mere tid på. Jeg håber inderligt du går videre med det til pædagogen og får det ud på den måde for det virker til du bare bliver mere og mere indebrændt. 

Hej hej 

Det sidste spørgsmål var retorisk. Det troede jeg lidt sagde sig selv, da det er lidt selvsagt at en pædagog selvfølgelig skal vide hvordan man ter sig og hvad man gør i nødsituationer. Så nej - jeg forventede squ ikke at folk (som du siger) klapper mig på skulderen over en indlysende konstatering. 

Hvis du en dag har brug for at skrive et indlæg om at du føler dig uretfærdigt behandlet pga. en fejl begået af andre mennesker - vil du så synes det er i orden, hvis folk så mener at du fx. er snerpet eller ikke har forstået situationen? Jeg tvivler stærkt. 

Da hun overfusede mig midt i børnehaven foran mit eget barn, så sagde jeg pænt, at jeg ikke følte at jeg kunne have fået tøjet hurtigere på min datter end jeg havde gjort. Jeg skal ikke til at begynde at diskutere proceduren eller brandreglerne med hende. Det er noget man tager op med alle inkl. lederen. 

Men du har tydeligvis ikke forstået sagens kerne. Var det dine egne børn, så havde tonen nok en anden lyd. Det er så nemt at se udefra og være klog.

Anmeld Citér

25. august 2017

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
20Nana02 skriver:

Tak. Det er rart når der er nogle få der kan se grunden til min frustration og bekymring, og at jeg ikke er den eneste der ville handle sådan i den sag. 

Jeg føler mig en smule angrebet og meget utryg efter hændelsen, så jeg havde brug for at dele det. 

Det kan jeg godt forstå. Jeg synes også, at folk her i tråden er lidt hårde ved dig. Måske er de selv pædagoger . Jeg synes som sagt, at du skal få drøftet hændelsen med pædagogen og måske også lederen, så du igen er tryg ved sende din datter i institution.

Anmeld Citér

25. august 2017

Bananaalice

Jeg føler også lidt vi skal have ondt af dig fordi dit barn blev "forvirret", det bliver det nu altså bare indimellem, og så må du altså være den voksne og tage det i stiv arm og komme videre, og ja, bare sige, vi skal lige ud på legepladsen, og så bære hende derud.
Var det okay vejr kunne du have taget tingene med ud og givet på udenfor, til du havde set situationen an.

Du siger du ikke går i panik over lugt, men du går i panik fordi dit barn smågræder lidt over at skulle tage tøj på ? Du brugte så lang tid som indledning at forklarer om jeres følelser. Havde hun klaret det flot og fint gad jeg godt at se hvordan det så havde skabt drama, som du kalder indlægget.

Og måske du har misforstået tonen på hende pædagogen.. 

Men altså tag den med lederen..

Anmeld Citér

30. august 2017

Kurt_H

20Nana02 skriver:

Har lige brug for at lufte min irritation lidt. 

Jeg ankom til min datters børnehave om morgenen for at sætte hende af. Vi går ind som vi plejer, intet virker umiddelbart unormalt, men en af pædagogerne kommer så og siger, at jeg skal give min datter overtøj, og gå udenfor, fordi der er en mærkelig grim lugt i børnehaven, men de ved ikke hvad det er. Jeg tænker bare at det lyder mystisk, og begynder at give min datter overtøj på. Hun blev selvfølgelig forvirret og begyndte at brokke sig kraftigt. Den samme pædagog kommer pludselig ud i gangen, og siger at jeg bare skal have min datter i tøjet nu, og at hun bare skal høre efter (med irriteret stemme). Jeg kæmper med tøjet, barnet bliver mere ked af det og forvirret, og jeg bliver frustreret...og mindst lige så forvirret.

Da vi så endelig kommer ud på legepladsen, så skal vi pludselig gå sammen gennem børnehaven ud på den anden side...meget mærkeligt....udenfor får vi endelig at vide at der er blevet ringet efter brandvæsnet, fordi de troede at der måske var gået overgang i ventilationssystemet, og at der måske var risiko for brand. Det viste sig senere at være et enkelt lysstofrør der var gået, og der var noget plastik i lampen der var smeltet (hvilket fik det til at lugte). Der var ingen farer, men det er nu også fint nok, at være på den sikre side. 

Men...senere kommer den samme pædagog hen til mig og siger, at hun synes det var et stort problem, at jeg ikke skyndte mig mere med at give min datter tøj på, og få hende ud på legepladsen. Hun mente, at jeg overhovedet ikke tog det seriøst nok. Jeg er så ikke typen der går i panik over en mærkelig lugt...eller hvis pædagogerne mener at der er tid til overtøj, og jeg kan se at både pædagoger, forældre og børn går rundt indenfor i roligt tempo. Nu er jeg ikke ekspert i brandøvelser, men hvis der er mistanke om brand i en børnehave, så beder man ikke forældre om at gå ind og klæde deres børn på først. Så skal man som det første få alle ud, lukke dørene, og få alle væk på sikker afstand. Og man går ikke igennem bygningen, for at komme ud på den anden side, hvis der er potentielle farer.  Hun begyndte så i forsvar at sige "jamen det er ikke kritik, men du skal være mere hård ved din datter i sådan nogle situationer. Tænk hvis nu taget faldt ned, eller der var brand i bygningen, så skal det jo gå stærkt". Jeg blev lidt mundlam må jeg indrømme. Hvem tænker på ting som overtøj i sådan nogle situationer? Og er det ikke vanvittigt at gå igennem bygningen, hvis der måske er ild i noget?? 

Synes det er mærkeligt og irriterende at jeg skal belæres om hvordan jeg skal agere, når de selv slet ikke har styr på sådanne situationer.  Må indrømme at jeg er virkelig chokeret over hvor lidt styr de havde på det. Skal pædagoger ikke have styr på sådan noget? 

Jeg svarer lige omvendt på dine spørgsmål.

Jo, ALLE ansatte incl. studerende SKAL have tjek på enhver lignende situation. Den studerende bliver typisk aldrig en nøgleperson, fordi de ikke hører til det faste personale. En fastansat vikar, (kort el. lang) tid, skal ligeledes være bevidst om diverse installationer, det gælder faktisk også en løs vikar !

Hvis du er en god forældre, så går du til lederen og fortæller den del hvor du syntes at der var spildtid og fejlhandlinger mht. metoder man udfører under en formodet brand, fordi det SKAL lederen reagerer på og gøre noget ved ! Du skal selvfølgelig skære den vrede og frustreret del ud, fordi det ødelægger ideen med at fremlægge din observation.

Faktisk er det sådan at selv under en brandøvelse, så skal alle ud med det samme. Det gælder også de børn som sidder på toilettet... Overtøj er aldrig et must, fordi det kan gøre forskellen på liv og død.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.