Selv en abeunge er smuk i sin mors øjne....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2009

Maise

PrinsessensMor skriver:

Hej allesammen

Jeg var til 3d scanning for et par dage siden for at se min pige, og selvfølgelig var hun perfekt!

Men så tænkte jeg, kan en mor overhoved se om hendes barn er grimt eller ej? Jeg har set mange grimme babyer og håber inderligt at ingen synes min babypige er grim, hvis de altså vil beholde deres  ben og arme...

ha ha hvor pudsigt, har tænkt det samme. Nej jeg tror at man synes at ens eget barn er smukt. Min svigermor har dog sagt til mig at hendes to ældste børn( begge piger) var grimme som børn, men min kæreste var en smuk dreng og at folk også kun komplementerede ham mest da alle hendes børn var små. Så hun mente altså selv at hendes børn var grimme som børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2009

Miamaja

Eva skriver:

Sjovt...jeg mødte en jeg ikke have set i 14 år i sidste weekend og han kunne bare ikke kende mig...så kan man jo spekulere på om det var godt eller skidt og jeg må indrømme jeg oplever det tit, når jeg rammer ind i fortiden..tør sgu ikke spørge...

Knus Eva.

hahaha... ja, det ville ikke vaere fedt hvis de synes det modsatte, men tror godt du kan tage det positivt. du har jo tabt dig meget flot!!

Anmeld

9. oktober 2009

Miamaja

Lærke90 skriver:

Jeg vil gerne forsvare min mening lidt i det her.

For når jeg siger mindre kønne børn er det ikke ensbetydende med at de er grimme. Jeg synes bare nogle mennsker er pænere end andre. Men det er jo også forskelligt hvad man synes er "pænt"

Men jeg synes helt bestemt at alle børn har charme. De appelerer jo til ens moderinstinkt.

Ja, jeg tror ogsaa det er forskelligt. jeg er ikke stolt over det, men jeg synes nogle babyer er grimme, og taankte faktisk indeni mig selv, da jeg saa en baby jeg synes var grim, at jeg var glad for jeg ikke havde faaet saadan et barn.

men det er jo ikke noget jeg vil sige til vedkommende...

Anmeld

9. oktober 2009

qp

qp skriver:

Sikke en underlig tråd.....
En voksen der kan få sig selv til, at kalde et barn grimt må siges, at være et grimt menneske!

Måske jeg skulle forsøge, at omformulere mig... dét jeg mener med andre ord er: At et voksent menneske kan få sig selv til, at kalde et barn grimt - synes jeg sgu er en grim holdning at have til børn.
Jeg lægger meget i ordet "at være grim" og forbinder det med følelsen af afsky og frastøden - men trådstarter mener det måske ikke så bogstaveligt eller også har jeg misforstået noget?
Jeg selv synes ikke man kan forbinde (min opfattelse af ordet) grim med børn da alle børn er unike og besidder sin helt egen charme, både på den ene og den anden måde....
Well syntes bare lige jeg ville uddybe evt misforståelser mht mit tidligere indlæg som jeg her citerer.

Anmeld

9. oktober 2009

Mor.sander

Jeg er en af de mødre der syntes min datter ikke var særlig køn da, hun blev født, men det er hun heldigvis kommet efter... Og jo der findes rigtigt mange grimme babyer og børn derude, men fordi man mener det er man jo ikke et dårliger menneske af den grund!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

9. oktober 2009

Mor.sander

Kunne ikke lige finde ud af det med at vedhæfte flere billeder af gangen

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

9. oktober 2009

qp

Jeg synes heller ikke, at folk der synes babyer er grimme er dårlige mennesker. Der er rigtige mange ting forbundet med, at mene et barn er grimt - forstået på den måde, at hvis folk tager afstand fra barnet/ kigger underligt på det og ikke lærer dets væsen, at kende - og dermed lærer at se det unike i barnet kan det da skade barnets selvudvikling. Det kan påvirke et barn så meget, at det i senere i livet kan risikere at få et helt forskruet selvbillede som vil påvirke deres relationsdannelser og dermed fremtidige indlæringsevner. Det er herfra min holdning om kommer fra.... Jeg synes altså det er en grim/ uheldig holdning, at have til små børn.

Anmeld

9. oktober 2009

qp

Mor.sander skriver:

Jeg er en af de mødre der syntes min datter ikke var særlig køn da, hun blev født, men det er hun heldigvis kommet efter... Og jo der findes rigtigt mange grimme babyer og børn derude, men fordi man mener det er man jo ikke et dårliger menneske af den grund!

Det er meget sjovt du skriver det, for jeg synes babybilledet er rigtig sødt og kom lidt til, at smile/ grine da jeg så det - altså på positiv vis.
I sidste ende kommer det vel an på hvilke øjne der ser....

Anmeld

9. oktober 2009

Mor.sander

qp skriver:

Det er meget sjovt du skriver det, for jeg synes babybilledet er rigtig sødt og kom lidt til, at smile/ grine da jeg så det - altså på positiv vis.
I sidste ende kommer det vel an på hvilke øjne der ser....

Helt sikker!

Men bare fordi jeg syntes et barn er grim, dømmer jeg ikke barnet på udsenet, men på personlighed, som jeg gør med alle andre..
Mener det er meget overfladisk at dømme ud fra udsenet.

Anmeld

10. oktober 2009

PrinsessensMor

youngone skriver:

hvis baby er det? og må holde med de "onde" herinde at jo! der findes knap så pæne babyer og pæne babyer, for at sige det mildt...

sjov tråd og nej ingen vil da have en grim baby, men hver so synes bedst om sine grise

Jeg googlede ugly baby... Der er ingen der vil have en grim baby som du selv skriver, men min mor har altid fortalt mig at et menneske har 7 ansigter. Pæne mennesker bliver grimme, og måske pæne igen... Man ved aldrig og kan kun håbe på det bedste for ens selv og nærmeste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.