Barnepige i en uge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2017

Nybruger2021

Supergirl skriver:

Det er bare et enkelt spørgsmål, om hvorfor du vælger en barnepige og ikke en pigerne måske kunne holde ferie(bedsteforældre, en moster/faster, en veninde)hos hvis du alligevel er væk hele dagen?

Jeg undre mig bare, da jeg ikke selv ville ansatte en barnepige for en uge, kun som allersidste løsning.. og jeg ville kun bruge hende som nødløsning i den uge, altså kun når jeg selv ikke var hjemme. Men det er dit valg.

Min familie har ikke mulighed for at passe dem og moster/faster/onkel osv. skal selv arbejde.

Tak, er da glad for det er mit valg når det er MINE børn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
mine2prinsesser skriver:

Min familie har ikke mulighed for at passe dem og moster/faster/onkel osv. skal selv arbejde.

Tak, er da glad for det er mit valg når det er MINE børn.

Du skal ikke rulle øjne...

fair nok at de ikke kan stå til hjælp 24/7 i den uge.. Men for at være helt præcis, hvor meget skal du arbejde den uge og hvor meget vil du være hjemme? Og hvor meget skal den pige passe børnene'?

Anmeld Citér

12. juli 2017

Nybruger2021

Supergirl skriver:

Du skal ikke rulle øjne...

fair nok at de ikke kan stå til hjælp 24/7 i den uge.. Men for at være helt præcis, hvor meget skal du arbejde den uge og hvor meget vil du være hjemme? Og hvor meget skal den pige passe børnene'?

Det var nu heller ikke for at rulle øjne af dig.

Har meget skiftende arbejdstider, og ved aldrig helt præcis hvor længe og hvor sent. 

Ja mine forældre plejer at hente dem, hvis jeg ikke kan det nå det, men de er i Thailand i den uge.

Men der var nogen længere oppe som sagde at lønnen var fin og så med en lille ekstra bonus (måske 500-1000) som overraskelse, jeg tror vi holder den ved det.  

Anmeld Citér

12. juli 2017

Nybruger2021

Hck skriver:

Ts, har bare skrevet et andet sted af barnepigen også skal stå til rådighed om natten, hvis børnene vågner, så generelt synes jeg at det er lidt svært at vurdere, hvor meget hun egentlig skal være på og hvad der dermed er en fair betaling.

Selvfølgelig skal hun stå til rådighed hvis jeg ikke er hjemme om natten.

Men kan godt se hvad du mener, derfor jeg spurgte herinde, og har fået slettet min tråd over på min mave.

Anmeld Citér

12. juli 2017

lineog4

mine2prinsesser skriver:

Det var nu heller ikke for at rulle øjne af dig.

Har meget skiftende arbejdstider, og ved aldrig helt præcis hvor længe og hvor sent. 

Ja mine forældre plejer at hente dem, hvis jeg ikke kan det nå det, men de er i Thailand i den uge.

Men der var nogen længere oppe som sagde at lønnen var fin og så med en lille ekstra bonus (måske 500-1000) som overraskelse, jeg tror vi holder den ved det.  

Bliver alligevel lidt nysgerrig - hvad arbejder du med? For tænker også du skal alligevel have en god løn hvis du ikke lige så godt kunne købe dig fri den uge. Skulle jeg betale 5500 ingen uge for en babysitter, ja så skulle hun faktisk have hele min løn og dvs jeg arbejdede alene for at betale hende, så havde jeg muligheden for at betale mig fri så ville jeg hellere selv have tiden med ungerne. 

Og hvad gør du i hverdagene, er det så også hende der har børnene? For arbejdstiderne er vel lige så uforudsigelig i hverdagen som i den uge? Ej undskyld jeg er så nysgerrig, men tænker vare vauw det må være hårdt at være alene med to børn og ikke kende sine arbejdstider og være afhængig af en praktisk hjælp plus en yderst fleksibel babysitter. Jeg havde 3 mnd hvor min mor passede den mindste fordi vi ikke kunne få institutionsplads og jeg syntes et eller andet sted det var hårdt netop fordi fleksibiliteten ikke var der på samme måde fordi jeg fik dårlig samvittighed hvis jeg kom en halv time senere - at det så var helt fantastisk for de to at få den tid med hinanden er en anden historie 

Anmeld Citér

12. juli 2017

Nybruger2021

lineog4 skriver:

Bliver alligevel lidt nysgerrig - hvad arbejder du med? For tænker også du skal alligevel have en god løn hvis du ikke lige så godt kunne købe dig fri den uge. Skulle jeg betale 5500 ingen uge for en babysitter, ja så skulle hun faktisk have hele min løn og dvs jeg arbejdede alene for at betale hende, så havde jeg muligheden for at betale mig fri så ville jeg hellere selv have tiden med ungerne. 

Og hvad gør du i hverdagene, er det så også hende der har børnene? For arbejdstiderne er vel lige så uforudsigelig i hverdagen som i den uge? Ej undskyld jeg er så nysgerrig, men tænker vare vauw det må være hårdt at være alene med to børn og ikke kende sine arbejdstider og være afhængig af en praktisk hjælp plus en yderst fleksibel babysitter. Jeg havde 3 mnd hvor min mor passede den mindste fordi vi ikke kunne få institutionsplads og jeg syntes et eller andet sted det var hårdt netop fordi fleksibiliteten ikke var der på samme måde fordi jeg fik dårlig samvittighed hvis jeg kom en halv time senere - at det så var helt fantastisk for de to at få den tid med hinanden er en anden historie 

Jeg arbejder som stewardesse

Lige netop derfor jeg har fået barnepigen til at bo hos os, fordi vi har ekstra travlt og så kan der komme forsinkelser på fly. Og så tænker man ikke hvis et fly er 1 time forsinket, "åhh nej hvad nu hvis x skal noget" og dermed er det ikke så "vigtigt" hvis jeg kommer lidt forsent

Anmeld Citér

13. juli 2017

lineog4

mine2prinsesser skriver:

Jeg arbejder som stewardesse

Lige netop derfor jeg har fået barnepigen til at bo hos os, fordi vi har ekstra travlt og så kan der komme forsinkelser på fly. Og så tænker man ikke hvis et fly er 1 time forsinket, "åhh nej hvad nu hvis x skal noget" og dermed er det ikke så "vigtigt" hvis jeg kommer lidt forsent

Tak for svar - forstår udemærket det er "rarere" st bsrnepigen så bor hjemme hos jer. Må også være hårdt i hverdagen...

Anmeld Citér

13. juli 2017

Dash

Nu har jeg ikke læst hele tråden. Men er det overhoved lovligt at sætte en 16-årig i arbejde 24 timer i døgnet, 7 dage i træk? 

Anmeld Citér

13. juli 2017

lineog4

Dash skriver:

Nu har jeg ikke læst hele tråden. Men er det overhoved lovligt at sætte en 16-årig i arbejde 24 timer i døgnet, 7 dage i træk? 

Der står vist ingen steder st hun skal arbejde 24 timer i døgnet alle 7 dage. Der står barnepigen er flyttet ind i den uge fordi mor er alene og har et arbejde med skiftende arbejdstider og hun har så ydermere forklaret et arbejde der i denne periode kan betyde forsinkelser og derfor er det rart ikke st have en stram bagkant. Når mor er hjemme kan den unge pige holde fri - det er som en au pair, og så kan diskutere om en au pair har gode arbejdsforhold eller ej - i denne historie endda en au pair med en ret god løn

Anmeld Citér

13. juli 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
lineog4 skriver:

Der står vist ingen steder st hun skal arbejde 24 timer i døgnet alle 7 dage. Der står barnepigen er flyttet ind i den uge fordi mor er alene og har et arbejde med skiftende arbejdstider og hun har så ydermere forklaret et arbejde der i denne periode kan betyde forsinkelser og derfor er det rart ikke st have en stram bagkant. Når mor er hjemme kan den unge pige holde fri - det er som en au pair, og så kan diskutere om en au pair har gode arbejdsforhold eller ej - i denne historie endda en au pair med en ret god løn

Nej, der står ikke 24timer nogen steder, men det er mange timer, det er jo også om natten.. Da moren ikke ved hvornår hun er hjemme, hvis der er forsinkelser... Hvad vis moren bliver fanget(i en lufthavn), og så står pigen alene med de to børn i uden at vide hvornår moren kommer hjem. Så hvor meget fri får den unge pige?

Jeg forstår godt moren gerne vil have en boende(kunne jeg også godt have fundet på i den situation), men jeg vil nok have ansat en der var noget ældre.

Men da hun skrev på min-mave, var det på grund af møder og sådan noget. Hvis hun havde sagt fra starten at det var fordi hun skulle flyve, ville mit svar havde været anderledes(udover pigens alder)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.