Barnepige i en uge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2017

Xolia

Supergirl skriver:

Fordi på min-mave siger hun at de har aftalt det hele med pigen med pris, så hvorfor oprette et nyt oplæg hvis de har styr på det. ?

Jeg synes stadig at svarene var meget uanstændige. 

Folk må spørge om hvad de vil og få input mange steder fra. Hun spørg så igen fordi hun bliver i tvivl og for ikke at folk er farvede starter hun fra bunden. Jeg kunne forstå hvis det havde været samme forum, men det er det ikke.

Og stadig så tal dog ordentligt. 

Eller endnu bedre... gå ud af indlægget uden at svare...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2017

Drwhosaidthat

mine2prinsesser skriver:

Ja måske, synes den er lidt svær, fordi vil jo ikke underbetale. Over på min mave mente folk nemlig at det var en alt for lav løn, for en 16 årig som skulle passe 2 børn. 

5500 er en god løn for en uges arbejde. Altså 37,5 timer, hvor man har tid til at hvile sig og holde fri, og kan sove i sin egen seng om natten osv. 

Som jeg forstår det, så skal hun praktisk talt være på arbejde 24/7 i 7 døgn. Så synes jeg ikke 5500 er en god løn for en uges arbejde. 

Timemæssigt er hun jo på arbejde svarende til over en måned. 

Ved ikke helt hvad der er fair ift løn. Jeg tror jeg ville prøve at regne de timer ud hvor der var et reelt behov, og så lave en aftale omkring hvornår hun skal "være på arbejde", og så fx selv tage nattetimerne. Så kan i give hende en timeløn. 

Anmeld Citér

10. juli 2017

MiniMe2005

Xolia skriver:

Jeg synes stadig at svarene var meget uanstændige. 

Folk må spørge om hvad de vil og få input mange steder fra. Hun spørg så igen fordi hun bliver i tvivl og for ikke at folk er farvede starter hun fra bunden. Jeg kunne forstå hvis det havde været samme forum, men det er det ikke.

Og stadig så tal dog ordentligt. 

Eller endnu bedre... gå ud af indlægget uden at svare...

Hun oprettede tre tråde på Min Mave, og det var meget svært at få ud af hende, hvor meget barnepigen skulle være der, og især hvor meget forældrene ville være hjemme. Derfor var brugerne af gode grunde kritiske. Især når der er tale om så små børn.

Jeg må indrømme, at jeg synes, det er en voldsom opgave for en enkelt 16-årig pige. Ud fra de informationer, vi har fået, skal hun mere eller mindre være alene med to børn døgnet rundt, handle, lave mad, underholde mm. Som 29-årig ville jeg synes, det var hårdt med mine egne børn, så jeg ville aldrig give sådan en opgave til en person uanset alder. At jeg så heller aldrig kunne være væk fra min 1-årige i en hel uge, er så noget andet.

Stod jeg alligevel i den situation, ville jeg enten få hjælp fra bedsteforældrene eller andre familiemedlemmer (i flertal), eller endnu bedre finde en løsning, hvor jeg ikke skulle overlade mit barn til en fremmed i en uge.

Anmeld Citér

10. juli 2017

lineog4

Jeg var au pair for 25 år siden (gisp) . Jeg passede en skøn lille dreng på 3 år, boede i familien og havde arbejdsdage på langt over 12 timer. Jeg fik kost og logi og 500 kr om ugen. 

Jeg tænker hvis den unge pige er tilfreds med 5500 plus kost og logi og penge til oplevelse med børnene, så er det den rigtige løn og som en anden skriver så giv en lille bonus,kan jo også være en speciel gave,en oplevelse eller lignende når ugen er færdig og så smil og væk glad for I har sådan en dejlig ung pige der vil og kan give jeres børn en god uge

Anmeld Citér

10. juli 2017

Nybruger2021

lineog4 skriver:

Jeg var au pair for 25 år siden (gisp) . Jeg passede en skøn lille dreng på 3 år, boede i familien og havde arbejdsdage på langt over 12 timer. Jeg fik kost og logi og 500 kr om ugen. 

Jeg tænker hvis den unge pige er tilfreds med 5500 plus kost og logi og penge til oplevelse med børnene, så er det den rigtige løn og som en anden skriver så giv en lille bonus,kan jo også være en speciel gave,en oplevelse eller lignende når ugen er færdig og så smil og væk glad for I har sådan en dejlig ung pige der vil og kan give jeres børn en god uge

Ja det kan jeg godt se at det måske er en fin løn, og det med en ekstra ting eller penge synes jeg er en super i de.

Anmeld Citér

11. juli 2017

BABYPIGEnr4

Hej alle mødre.

Jeg har 2 piger på 1 og 3 år, sagen er den at vores dagplejen holder ferie (privat) og dermed skal vi også holde ferie, men med mit arbejde som er med skiftende arbejdstider "flytter" vores barnepige ind i den uge. Hun skal bo hos os fra mandag til mandag, aktivere børnene. Dog har vi en som gør rent og ordner alt det praktiske så det vil primært være børnene hun skal se efter. Vores barnepige er 16 år gammel, og er vandt til at passe små børn over længere tid.

Nå nok om det, mit spørgsmål er hvad ville i give barnepigen af løn?? 

Knus mine2prinsesser

50 kr. I timen pr. Barn. Det vil sige 1000 kr. For 10 timers arbejde. 150 kr. I timen efter kl. 20. Hvad ville du selv gøre det for?

Anmeld Citér

11. juli 2017

lineog4

BABYPIGEnr4 skriver:

50 kr. I timen pr. Barn. Det vil sige 1000 kr. For 10 timers arbejde. 150 kr. I timen efter kl. 20. Hvad ville du selv gøre det for?

Jeg er lærer. Tager 24 elever afsted fra mandag til fredag og får ikke meget mere end de 5500 i lommen om ugen  så jeg gør det for det samme som den unge pige der "kun" har to bærn og formodentlig ikke har dem 24 timer i døgnet, da mor og far jo formodentlig ikke selv er taget på ferie. 

Nu var det dog jeg svarede, men kunne også være andre. Ts står med et problem: dagpleje er lukket og hun skal på arbejde. Hun løser det og spørger til løn. Ærligt som 15 årig havde jeg været glad for 5500 kr for et stykke arbejde, som nævnt var jeg au pair og fik 500 kr om ugen, så det er 10 gange så meget...

Anmeld Citér

11. juli 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
lineog4 skriver:

Jeg er lærer. Tager 24 elever afsted fra mandag til fredag og får ikke meget mere end de 5500 i lommen om ugen  så jeg gør det for det samme som den unge pige der "kun" har to bærn og formodentlig ikke har dem 24 timer i døgnet, da mor og far jo formodentlig ikke selv er taget på ferie. 

Nu var det dog jeg svarede, men kunne også være andre. Ts står med et problem: dagpleje er lukket og hun skal på arbejde. Hun løser det og spørger til løn. Ærligt som 15 årig havde jeg været glad for 5500 kr for et stykke arbejde, som nævnt var jeg au pair og fik 500 kr om ugen, så det er 10 gange så meget...

Enig. 5500 for en 16årig for en uge er sku meget. Jeg fik 5200 om måneden for at passe en 1årig og til tider hans 4søskende(efter bh og skole, aften og weekend) nej det var ikke 24/7 men skulle også gøre rent og lave mad også selvom jeg havde alle fem børn. 

Og som du siger en au pari for mindre for en måned. 

Anmeld Citér

11. juli 2017

Hck

Profilbillede for Hck
lineog4 skriver:

Ts, har bare skrevet et andet sted af barnepigen også skal stå til rådighed om natten, hvis børnene vågner, så generelt synes jeg at det er lidt svært at vurdere, hvor meget hun egentlig skal være på og hvad der dermed er en fair betaling.

Anmeld Citér

11. juli 2017

lineog4

Ts, har bare skrevet et andet sted af barnepigen også skal stå til rådighed om natten, hvis børnene vågner, så generelt synes jeg at det er lidt svært at vurdere, hvor meget hun egentlig skal være på og hvad der dermed er en fair betaling.

Jeg var også på nogle gange som aupair om natten og jeg er det så sandelig også som lærer på en lejrskole - jeg tænker hvis den unge pige er  timfreds med 5500 plus kost og logi samt 2-300 kr om dagen til is og fornøjelser, så er det vel nok? Jeg havde jublet som 16 årig på det tidspunkt fik jeg 560 kr om måneden i lommepenge og skulle betale alt fritidsinteresser, tøj osv selv. 5500 var næsten en års indtægt. 

Ville jeg selv gøre det? Ærligt havde jeg ikke en tog jeg gerne en uge uden yderligere omkostninger og fik 5500 kr - ja jeg hør det jo egentlig en gang imellem også selvom jeg har børn  var sidste august 3 uger i Grønland med 21 unge mennesker og var på 24/7 bpde med børn og forberedelse pg jeg fik ikke mere end min almindelige månedsløn plus diæter de dage hvor jeg selv stod for mad, det er ikke mere end 5500 om ugen og jeg er endda uddannet gange to. 5500 kr i lommen om ugen svaret til en månedsløn på ca 35000 kr - det er for mig st se en udemærket løn en ufaglært på 16. Ved godt hun så kun arbejder en uge og måske en del mere end 37,5 timer om ugen, men fx

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.