Barnepige i en uge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Supergirl skriver:

Nej, der står ikke 24timer nogen steder, men det er mange timer, det er jo også om natten.. Da moren ikke ved hvornår hun er hjemme, hvis der er forsinkelser... Hvad vis moren bliver fanget(i en lufthavn), og så står pigen alene med de to børn i uden at vide hvornår moren kommer hjem. Så hvor meget fri får den unge pige?

Jeg forstår godt moren gerne vil have en boende(kunne jeg også godt have fundet på i den situation), men jeg vil nok have ansat en der var noget ældre.

Men da hun skrev på min-mave, var det på grund af møder og sådan noget. Hvis hun havde sagt fra starten at det var fordi hun skulle flyve, ville mit svar havde været anderledes(udover pigens alder)

Ja, svaret havde nok været lidt anderledes fra flere, hvis der på min mave havde stået at det var pga arbejde med nattevager,  i stedet for en forklaring om møder og mange arrangementer i sin egen ferie. Ærligt, så tror jeg at hun er på ferie selv, undskyld ts, hvis det ikke er tilfældet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2017

Karina84

Hck skriver:

Ja, svaret havde nok været lidt anderledes fra flere, hvis der på min mave havde stået at det var pga arbejde med nattevager,  i stedet for en forklaring om møder og mange arrangementer i sin egen ferie. Ærligt, så tror jeg at hun er på ferie selv, undskyld ts, hvis det ikke er tilfældet.

Jeg tænker også at det må være muligt at man selv kan holde nogle feriedage i den uge? Man må gå ud fra at ferien har været varslet i god tid, så forældrene enten selv kunne lægge ferie i den uge eller finde en anden løsning.

Men ja, det var ikke det spørgsmålet gik på, men jeg er enig i at den info kunne have været god at have med. Plus sådan en debat sætter gang i en masse tanker og spørgsmål hos os læsere...

Anmeld Citér

13. juli 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Hck skriver:

Jeg synes bare at det er mærkeligt at det ændre sig hele tiden(hun har også slettet på min-mave).. Jeg siger ikke at hun lyver, men den her debat viser virkelig at man skal skrive alt det, hvis man vil have svar(uden at blive dømt), det er svært at svare, hvis der hele tiden kommer ud ting eller det bare bliver ændret til noget andet end det var før.

Men min mening omkring det hun gør, ændre sig ikke bare fordi det er hun er på arbejde som hun er, jeg synes en 16årig er for ung til at tage et ansvar med en mor, der ikke ved hvornår hun er hjemme.. Og hvad gør hun vis der sker noget, hun kan hverken få fat på faren eller moren? Så hun kan ringe til sin egen mor..

Anmeld Citér

13. juli 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Karina84 skriver:

Jeg tænker også at det må være muligt at man selv kan holde nogle feriedage i den uge? Man må gå ud fra at ferien har været varslet i god tid, så forældrene enten selv kunne lægge ferie i den uge eller finde en anden løsning.

Men ja, det var ikke det spørgsmålet gik på, men jeg er enig i at den info kunne have været god at have med. Plus sådan en debat sætter gang i en masse tanker og spørgsmål hos os læsere...

Ja jeg synes også at hun kunne have prøvet at få ferie i den uge, eller at hun måske kun arbejdede en eller to dage..  Planlægge det lidt bedre.

Men ja det var ikke det spørgsmål gik på, men som du siger der sætter virkelig nogle tanker i gang.. Ansvar hos unge piger.

Anmeld Citér

13. juli 2017

Fru Hansen

Jeg ved godt at jeg går lidt udenfor det oprindelige emne :-) Men har du overvejet at have barnet i kommunal dagpleje eller vuggestue? 

Der vil være mulighed for pasning uafhængigt af dagplejers ferie.

Anmeld Citér

13. juli 2017

Nybruger2021

Fru Hansen skriver:

Jeg ved godt at jeg går lidt udenfor det oprindelige emne :-) Men har du overvejet at have barnet i kommunal dagpleje eller vuggestue? 

Der vil være mulighed for pasning uafhængigt af dagplejers ferie.

Kan man komme i kommunal når man går iprivat? Nej det er da  noget man ved når man vælger privat at der vil være de der 6-7 uger om året hvor man selv skal sørge for pasning.  sådan er det ihvertfald her.

Anmeld Citér

13. juli 2017

Nybruger2021

Tror at det ender med de 5500 plus kost og logi og så en bonus som overraskelse til sidst så lønnen ender nok til aller sidst (med bonus) på 6000 eller 6500. puh det er mange penge hihi

Anmeld Citér

13. juli 2017

loubri

Det siger vidst det hele! 

Dette er fra HK's hjemmeside: 

Er du mellem 15 og 17 år og går i skole, må du arbejde otte timer om dagen på fridage. Den ugentlige arbejdstid må ikke overstige 12 timer i uger med skoledage og 40 timer i uger, hvor der er helt skolefri.

Er du mellem 15 og 17 år, men går ikke længere i skole, skal du normalt have to sammenhængende fridøgn inden for hver periode på syv døgn. Reglen kan dog - under bestemte betingelser - fraviges i landbruget og i sundhedssektoren.

Anmeld Citér

14. juli 2017

Loa

mine2prinsesser skriver:

Tror at det ender med de 5500 plus kost og logi og så en bonus som overraskelse til sidst så lønnen ender nok til aller sidst (med bonus) på 6000 eller 6500. puh det er mange penge hihi

Det er godt nok mange penge... Havde det ikke været billigere selv at tage den uges ferie fra arbejde? (Har ikke læst tråden, så ved ikke om du har svaret på lign tidligere)

Anmeld Citér

14. juli 2017

Nybruger2021

Loa skriver:

Det er godt nok mange penge... Havde det ikke været billigere selv at tage den uges ferie fra arbejde? (Har ikke læst tråden, så ved ikke om du har svaret på lign tidligere)

Det havde 100% været billigere selv at holde ferie, men det var ikke muligt denne uge, uge 29 er en populær uge og holde ferie i..

Hvis jeg selv kunne vælge ville jeg da helt sikkert selv holde ferie med dem, men det må vi vente med til 30 og 31.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.