Barnepige i en uge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2017

Kurt_H

Wow... hvor er der mange ukvikke svar og kommentar.

Jeg vil fokusere på noget helt andet, nemlig loven & sund fornuft !

Er du 16 år så er:

- frikortet en lækker måde at "snyde" det øvrige samfund for nogle ekstra skattekroner.

- 5500 kr. på 8 dage, før skat (for det skal I jo oplyse), det samme som 20.625 kr. på én måned (30 dage). Eller det samme som en voksen ( 18+ år) pædagogmedhjælper får før skat.

- 24*8 minus mor & far tid = 192 timer minus mor & far tid, en frygtelig masse at skulle kapere i den alder.

At hun kun er 16 år og bor/spiser hos jer er jo en ekstra frynsegode som hører Au-pair piger til.

Har hun som minimum taget et førstehjælps kursus ?

Ved hun at der kan tilstøde et lille barn på 1 år en masse ukendte ting som hun ikke umiddelbart kan se eller høre på barnet ?

Faktisk burde hendes forældre sige "NEJ" til denne Au-pair lignende ordning ! Da den strider mod enhver fornuft at overlade ansvaret til en 16 år pige som ikke selv er blevet voksen endnu. Selv en på 18 år kan komme i situationer som hun/han ikke selv kan løse !

Eksempel:

Hvis nu den yngste pige på 1 år græder og den ældste pige på 3 år græder, hvem skal hun så trøste først ?

Hvis den ældste pige græder mere intenst, skal hun så trøstes først ?

Hvis den yngste græder intenst, skal hun så trøstes først, når den ældste pige bløder ganske tydeligt fra undersiden af sin arm og græder ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2017

lineog4

Kurt_H skriver:

Wow... hvor er der mange ukvikke svar og kommentar.

Jeg vil fokusere på noget helt andet, nemlig loven & sund fornuft !

Er du 16 år så er:

- frikortet en lækker måde at "snyde" det øvrige samfund for nogle ekstra skattekroner.

- 5500 kr. på 8 dage, før skat (for det skal I jo oplyse), det samme som 20.625 kr. på én måned (30 dage). Eller det samme som en voksen ( 18+ år) pædagogmedhjælper får før skat.

- 24*8 minus mor & far tid = 192 timer minus mor & far tid, en frygtelig masse at skulle kapere i den alder.

At hun kun er 16 år og bor/spiser hos jer er jo en ekstra frynsegode som hører Au-pair piger til.

Har hun som minimum taget et førstehjælps kursus ?

Ved hun at der kan tilstøde et lille barn på 1 år en masse ukendte ting som hun ikke umiddelbart kan se eller høre på barnet ?

Faktisk burde hendes forældre sige "NEJ" til denne Au-pair lignende ordning ! Da den strider mod enhver fornuft at overlade ansvaret til en 16 år pige som ikke selv er blevet voksen endnu. Selv en på 18 år kan komme i situationer som hun/han ikke selv kan løse !

Eksempel:

Hvis nu den yngste pige på 1 år græder og den ældste pige på 3 år græder, hvem skal hun så trøste først ?

Hvis den ældste pige græder mere intenst, skal hun så trøstes først ?

Hvis den yngste græder intenst, skal hun så trøstes først, når den ældste pige bløder ganske tydeligt fra undersiden af sin arm og græder ?

Alle skriver som om det er garanteret st denne barnepige på 16 skal have børnene alene udøve ts 24 timer i alle 8 dage. Nu har jeg læst tilbage i tråden pg eneste oplysning om tid er at dagplejemor holder ferie og ts har skiftende arbejdstider. Så formodentlig udvides barnepigens arbejdstid med den tid børnene var i dagpleje og hun beholder den tid hun havde i forvejen - jeg går ikke udfra at ts og hende mand begge arbejder 192 timer om ugen og derfor vil barnepigen heller ikke. 

Med hensyn til alder så er det ikke så sjældent at en ung på 16 passer børn, og der kan ske præcis de samme uforudsete situationer på 1 time som der kan på 8 timer - ergo er det vel så at man er imod at unge overhovedet er babysittere? 

Jeg ville ikke sige nej til min datter på 16 hvis hun fik et job med okay arbejdsforhold - ville formodentlig tilbyde at hjælpe de lange dage og hygge med det. Virker mere i denne tråd som nogle måske pga tråde i andre foraer her valgt st at have et horn i siden på ts end det handler om noget andet. Håber ikke det er sådan, men at set handler om en håndfuld som vitterlig mener det er forkert at en på 16 overhovedet kn have ansvar for et barn også bare en halv time. Og st de tænker en løn på 35000 før skat eller 20.500 når nu det er på frikort er en dårlig løn - men hold da op så er vi mange der er dårligt lønnede i DK. 

Anmeld Citér

11. juli 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
lineog4 skriver:

Alle skriver som om det er garanteret st denne barnepige på 16 skal have børnene alene udøve ts 24 timer i alle 8 dage. Nu har jeg læst tilbage i tråden pg eneste oplysning om tid er at dagplejemor holder ferie og ts har skiftende arbejdstider. Så formodentlig udvides barnepigens arbejdstid med den tid børnene var i dagpleje og hun beholder den tid hun havde i forvejen - jeg går ikke udfra at ts og hende mand begge arbejder 192 timer om ugen og derfor vil barnepigen heller ikke. 

Med hensyn til alder så er det ikke så sjældent at en ung på 16 passer børn, og der kan ske præcis de samme uforudsete situationer på 1 time som der kan på 8 timer - ergo er det vel så at man er imod at unge overhovedet er babysittere? 

Jeg ville ikke sige nej til min datter på 16 hvis hun fik et job med okay arbejdsforhold - ville formodentlig tilbyde at hjælpe de lange dage og hygge med det. Virker mere i denne tråd som nogle måske pga tråde i andre foraer her valgt st at have et horn i siden på ts end det handler om noget andet. Håber ikke det er sådan, men at set handler om en håndfuld som vitterlig mener det er forkert at en på 16 overhovedet kn have ansvar for et barn også bare en halv time. Og st de tænker en løn på 35000 før skat eller 20.500 når nu det er på frikort er en dårlig løn - men hold da op så er vi mange der er dårligt lønnede i DK. 

På min-mave skriver hun at de kun er hjemme og sover og at pigen skal stå op hvis pigerne vågner om natten. 

Men hun skriver ikke Hvad manden skal og hvorfor han ikke er hjemme. 

Anmeld Citér

11. juli 2017

BAE

Profilbillede for BAE
mine2prinsesser skriver:

Hej alle mødre.

Jeg har 2 piger på 1 og 3 år, sagen er den at vores dagplejen holder ferie (privat) og dermed skal vi også holde ferie, men med mit arbejde som er med skiftende arbejdstider "flytter" vores barnepige ind i den uge. Hun skal bo hos os fra mandag til mandag, aktivere børnene. Dog har vi en som gør rent og ordner alt det praktiske så det vil primært være børnene hun skal se efter. Vores barnepige er 16 år gammel, og er vandt til at passe små børn over længere tid.

Nå nok om det, mit spørgsmål er hvad ville i give barnepigen af løn?? 

Knus mine2prinsesser

Er der ikke en far til pigerne? 

Anmeld Citér

11. juli 2017

Nybruger2021

Supergirl skriver:

Er der ikke en far til pigerne? 

Kunne det være der er nogen som er skilt?

Anmeld Citér

11. juli 2017

Hck

Profilbillede for Hck
lineog4 skriver:

Jeg var også på nogle gange som aupair om natten og jeg er det så sandelig også som lærer på en lejrskole - jeg tænker hvis den unge pige er  timfreds med 5500 plus kost og logi samt 2-300 kr om dagen til is og fornøjelser, så er det vel nok? Jeg havde jublet som 16 årig på det tidspunkt fik jeg 560 kr om måneden i lommepenge og skulle betale alt fritidsinteresser, tøj osv selv. 5500 var næsten en års indtægt. 

Ville jeg selv gøre det? Ærligt havde jeg ikke en tog jeg gerne en uge uden yderligere omkostninger og fik 5500 kr - ja jeg hør det jo egentlig en gang imellem også selvom jeg har børn  var sidste august 3 uger i Grønland med 21 unge mennesker og var på 24/7 bpde med børn og forberedelse pg jeg fik ikke mere end min almindelige månedsløn plus diæter de dage hvor jeg selv stod for mad, det er ikke mere end 5500 om ugen og jeg er endda uddannet gange to. 5500 kr i lommen om ugen svaret til en månedsløn på ca 35000 kr - det er for mig st se en udemærket løn en ufaglært på 16. Ved godt hun så kun arbejder en uge og måske en del mere end 37,5 timer om ugen, men fx

Ja, hvis den uge synes at det er en fair løn, så er det da fint og ingen problemer der.

Jeg er åbenbart en af dem der bliver kaldt " kritisk" bruger her inde og fred være med det, Jeg indrømmer gerne at jeg har undret mig over at ts laver lidt om på det meste hver gang af hun har oprettet en ny tråd om det samme ( 4 forskellige har jeg set, men dog kun svaret på den ene her ). Jeg har også fået opfattelsen af at den 16 årige nærmest skulle passe børnene helt alene i en uge, for i den første tråd jeg læste skulle hun udover at passe børnene 24/7 i en uge, også vaske tøj, lave mad og gøre rent ( det er så siden hen blevet ændret til at der kommer en anden og gør det). 

Så derfor er der flere der nok har den opfattelse af, at mor og far rent faktisk slet ikke er hjemme i en uge.

Jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg synes er en fair løn, så det vil jeg ikke udtale mig om, men jeg synes at det er lidt øv for dem, som virkelig tænker over det og prøver at komme med et realistisk bud, når tingene hele tiden ændre sig fra ts side af.

Anmeld Citér

11. juli 2017

BAE

Profilbillede for BAE

jeg spørg jo bare hvor han er. Selvom at I er skilt er han der vel stadigvæk. Og du skrev: Vi kommer hjem og sover, mener jeg inde på min-mave.

Er der ingen familie eller venner der kan hjælpe den uge? Faren?

Anmeld Citér

11. juli 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Hck skriver:

Ja, hvis den uge synes at det er en fair løn, så er det da fint og ingen problemer der.

Jeg er åbenbart en af dem der bliver kaldt " kritisk" bruger her inde og fred være med det, Jeg indrømmer gerne at jeg har undret mig over at ts laver lidt om på det meste hver gang af hun har oprettet en ny tråd om det samme ( 4 forskellige har jeg set, men dog kun svaret på den ene her ). Jeg har også fået opfattelsen af at den 16 årige nærmest skulle passe børnene helt alene i en uge, for i den første tråd jeg læste skulle hun udover at passe børnene 24/7 i en uge, også vaske tøj, lave mad og gøre rent ( det er så siden hen blevet ændret til at der kommer en anden og gør det). 

Så derfor er der flere der nok har den opfattelse af, at mor og far rent faktisk slet ikke er hjemme i en uge.

Jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg synes er en fair løn, så det vil jeg ikke udtale mig om, men jeg synes at det er lidt øv for dem, som virkelig tænker over det og prøver at komme med et realistisk bud, når tingene hele tiden ændre sig fra ts side af.

Ja hun skrev at de kun var hjemme og sove. Men jeg forstår ikke hvorfor faren ikke kan hjælpe? Det står ikke Hvad han skal lave 27/7 de otte dage

Anmeld Citér

11. juli 2017

Nybruger2021

Supergirl skriver:

Ja hun skrev at de kun var hjemme og sove. Men jeg forstår ikke hvorfor faren ikke kan hjælpe? Det står ikke Hvad han skal lave 27/7 de otte dage

Jeg har dem den uge og han arbejder med at rejse og er hjemme 3 uger og væk i 3 uger, så han har ikke mulighed for at tage dem. 

Men det er sådan set heller ikke det det handler om, jeg har aftalt med barnepigen at hun har de, så hvorfor begynder du med om ikke andre kan have dem??

Anmeld Citér

11. juli 2017

BAE

Profilbillede for BAE
mine2prinsesser skriver:

Jeg har dem den uge og han arbejder med at rejse og er hjemme 3 uger og væk i 3 uger, så han har ikke mulighed for at tage dem. 

Men det er sådan set heller ikke det det handler om, jeg har aftalt med barnepigen at hun har de, så hvorfor begynder du med om ikke andre kan have dem??

Det er bare et enkelt spørgsmål, om hvorfor du vælger en barnepige og ikke en pigerne måske kunne holde ferie(bedsteforældre, en moster/faster, en veninde)hos hvis du alligevel er væk hele dagen?

Jeg undre mig bare, da jeg ikke selv ville ansatte en barnepige for en uge, kun som allersidste løsning.. og jeg ville kun bruge hende som nødløsning i den uge, altså kun når jeg selv ikke var hjemme. Men det er dit valg.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.