En anelse bekymret :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

Det er nok en kendt bruger der selv synes hun er vældig kæk og rebelsk ved st lave sådan en tråd som der har været flere af herinde.

Men alligevel ikke så kæk st hun vil sætte det sædvanlige brugernavn under.

Jeg har sådan lidt at det er en der mangler indhold i sit liv  og det plejer at dø  ud igen men jo mere vi kommentere jo bedre for hende for så får hun opmærksomhed 

Jeg synes, han eller hun har en fin humor og kan godt lide ironiseringen over os forældre. Ser det som harmløs satire og synes, det er sjovt, hvad det kan skabe af debat blandt dem, der er med på joken. Egentlig synes jeg ikke, det er mere sørgeligt eller spild af tid end nogle af de småproblemer, vi andre i dybe alvor kan debattere. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

8. juni 2017

Mor og meget mere

Supergirl skriver:

Sikkert, men det er jo ikke det jeg mener. 
Fordi du synes et navn er specielt, betyder ikke at jeg gør. 

Hvad synes du er specielt? Udsædvanligt? 

Kommer jo også an på tiden. 

Hvis jeg hævder, mit barns navn er specielt for så at annoncere, at han hedder Noah ligesom fire andre drenge i hans børnehave, så vil jeg mene, jeg har en misforsttået opfattelse af begrebet specielt. Hvis jeg for tyve år siden hævdede det samme, ville jeg have haft ret. 

Emnet er "hvad folk kalder deres børn I DAG" - ikke, hvad de gjorde for tyve år siden. Hvis jeg døbte mit barn Splutterfuzz i morgen, ville det være specielt - men hvis det dannede mode og kom på top 3 om ti år, ville det nu engang ikke være specielt at hedde Splutterfuzz. Kun i en historisk og global kontekst, men det er jo ikke emnet her. 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Mor og meget mere

Flomama skriver:

Det er heller ikke det jeg spørger om 

hun skriver ALT skal være specielt i dag og derfor er det helt fint at kalde sit barn tisseline. Jeg fandt så top 3 for begge køn netop for at understøtte min påstand om det ikke er sandt. 

Hun mener jo nok ikke ALT, men at MANGE går efter specielle, altså usædvanlige navne, og det bakker statistikken op om. 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Mor og meget mere

Flomama skriver:

Det er heller ikke det jeg spørger om 

hun skriver ALT skal være specielt i dag og derfor er det helt fint at kalde sit barn tisseline. Jeg fandt så top 3 for begge køn netop for at understøtte min påstand om det ikke er sandt. 

http://politiken.dk/indland/art5856171/Unikke-navne-stormer-frem

Anmeld Citér

8. juni 2017

Flomama

Hun mener jo nok ikke ALT, men at MANGE går efter specielle, altså usædvanlige navne, og det bakker statistikken op om. 

Men alligevel var det du hun skrev. 

Alt skal være specielt så derfor må man ikke kommentere på et navne valg som tidseline  

om unikke navne er på vej eller ej ændrer ikke på at flertallet stadig vælger helt normale navne  

jeg kan iøvrigt ikke læse dit link  politikken vil ikke give mig adgang haha 

Anmeld Citér

8. juni 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mor og meget mere skriver:

Hvis jeg hævder, mit barns navn er specielt for så at annoncere, at han hedder Noah ligesom fire andre drenge i hans børnehave, så vil jeg mene, jeg har en misforsttået opfattelse af begrebet specielt. Hvis jeg for tyve år siden hævdede det samme, ville jeg have haft ret. 

Emnet er "hvad folk kalder deres børn I DAG" - ikke, hvad de gjorde for tyve år siden. Hvis jeg døbte mit barn Splutterfuzz i morgen, ville det være specielt - men hvis det dannede mode og kom på top 3 om ti år, ville det nu engang ikke være specielt at hedde Splutterfuzz. Kun i en historisk og global kontekst, men det er jo ikke emnet her. 

Antonio, Oktavius, Rosaurus, Sylvester, Bianca, Dolores, Olivia, Viola 

og det her er nogle navne folk hed i 1800tallet. 

to de navne ville jeg ikke kalde et barn i dag.. de synes jeg er specielle. 

To af navne hedder mine nevøer. 

Noah synes jeg bestemt ikke er specielt og har aldrig synes det. 

Man skal også tænke på at der er mange navne der ikke er danske. 

Mit navn er også ganske normalt og ligger på top 10(men jeg hører faktisk ikke ret mange der får det navn mere.. ) Kan heller ikke huske hvordan jeg sidst har mødt en der hedder Anna... hehe.. 

Det er en super svær debat, fordi vi virkelig ser specielt forskelligt. 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Mor og meget mere

Flomama skriver:

Men alligevel var det du hun skrev. 

Alt skal være specielt så derfor må man ikke kommentere på et navne valg som tidseline  

om unikke navne er på vej eller ej ændrer ikke på at flertallet stadig vælger helt normale navne  

jeg kan iøvrigt ikke læse dit link  politikken vil ikke give mig adgang haha 

Der vil jo alttid være en top 3 over de almindeligste/mindst specielle navne, uanset, om der er 500 eller 50.000, der bærer navnene. Altså siger top 3 udelukkende, hvad de almindeligste navne er - ikke, om størstedelen af befolkningen vælger Tidseline, Zzforg eller andre "unikke" navne til deres børn. 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Flomama

Mor og meget mere skriver:

Der vil jo alttid være en top 3 over de almindeligste/mindst specielle navne, uanset, om der er 500 eller 50.000, der bærer navnene. Altså siger top 3 udelukkende, hvad de almindeligste navne er - ikke, om størstedelen af befolkningen vælger Tidseline, Zzforg eller andre "unikke" navne til deres børn. 

Top 3 er da fordi det er de 3 mest populære navne ergo må der være flest der navnegiver Noah. William og Oliver eller Ella. Anna og Emma. Og ikke flest der navnegiver  bulde. Tidseline eller flompostej 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Mor og meget mere

Supergirl skriver:

Antonio, Oktavius, Rosaurus, Sylvester, Bianca, Dolores, Olivia, Viola 

og det her er nogle navne folk hed i 1800tallet. 

to de navne ville jeg ikke kalde et barn i dag.. de synes jeg er specielle. 

To af navne hedder mine nevøer. 

Noah synes jeg bestemt ikke er specielt og har aldrig synes det. 

Man skal også tænke på at der er mange navne der ikke er danske. 

Mit navn er også ganske normalt og ligger på top 10(men jeg hører faktisk ikke ret mange der får det navn mere.. ) Kan heller ikke huske hvordan jeg sidst har mødt en der hedder Anna... hehe.. 

Det er en super svær debat, fordi vi virkelig ser specielt forskelligt. 

Jamen, jeg er bare sprogligt uenig med dig i, hvad "specielt" betyder - det er et objektivt begreb, som går på noget målbart, ikke på synsninger og fornemmelser. Hvis jeg ser et navn på top 3, må jeg erkende, at det ikke (længere) er specielt, selvom jeg ikke kender nogen, der hedder det. Jeg ville måske tænke, at det var specielt, at så mange småbørn her og nu hed Zporg eller Altan - men hvis 5000 babyer hed det, ville navnet ikke længere være specielt - for babyer i DK nu. 

Ja, jeg er dansklærer og sprognørd, så jeg går altså op i definitioner og betydninger af ord 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod
Supergirl skriver:

Det kan godt være. 

Jeg forstår bare ikke, hvorfor laver de dem ikke mere troværdige..??  Det ville jeg da gøre hvis jeg ville lave sådan et indlæg(ikke jeg har eller vil gøre det...

Men med sådan et indlæg, kommer der virkelig også meningen frem. De fleste af indlæggende er om navnet, om hvad man kan tillade sig at gøre 

Det er underholdende. (og når ts ikke er rigtige, sårer man jo ingen. ) 

Ja der kunne måske komme mere seriøs debat ud af det hvis det var mere troværdigt.

Men tror ikke det er det ts ønsker 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.