En anelse bekymret :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2017

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod
Mor og meget mere skriver:

Jeg synes, han eller hun har en fin humor og kan godt lide ironiseringen over os forældre. Ser det som harmløs satire og synes, det er sjovt, hvad det kan skabe af debat blandt dem, der er med på joken. Egentlig synes jeg ikke, det er mere sørgeligt eller spild af tid end nogle af de småproblemer, vi andre i dybe alvor kan debattere. 

Det ser heller ikke som sørgeligt 

Men det er da tankevækkende st personen ikke vil sætte sit eget brugernavn under.

Og derfor tænker jeg der er en agenda bag der ikke lige er humor.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

8. juni 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Flomama skriver:

Top 3 er da fordi det er de 3 mest populære navne ergo må der være flest der navnegiver Noah. William og Oliver eller Ella. Anna og Emma. Og ikke flest der navnegiver  bulde. Tidseline eller flompostej 

Shit. Pointen er jo, at flere vælger unikke navne - alttså navne, som ikke havner på top 3. Flompostej er unikt, og flere og flere vælger ikke Flompostej, men tilsvarende meget usædvanlige navne. Altså - de vælger noget, som kun 1 eller 5 børn hedder. Og tilsammen udgør dem, der gør dét, mange flere end tidligere. 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Flomama

Profilbillede for Flomama

Shit. Pointen er jo, at flere vælger unikke navne - alttså navne, som ikke havner på top 3. Flompostej er unikt, og flere og flere vælger ikke Flompostej, men tilsvarende meget usædvanlige navne. Altså - de vælger noget, som kun 1 eller 5 børn hedder. Og tilsammen udgør dem, der gør dét, mange flere end tidligere. 

Shit du. Jeg fatter slet ikke din pointe 

så pointen er at selvom navnene er på 3 er det ikke fordi folk bruger dem men fordi de bruger specielle navne  hvad er top 3 så?

Anmeld Citér

8. juni 2017

J-star

Profilbillede for J-star
Tidligere tnbc (med ny profil)
Carina:-) skriver:

Ja der kunne måske komme mere seriøs debat ud af det hvis det var mere troværdigt.

Men tror ikke det er det ts ønsker 

Nok ikke. Nok bare en der keder sig

Anmeld Citér

8. juni 2017

Mor og meget mere

Flomama skriver:

Shit du. Jeg fatter slet ikke din pointe 

så pointen er at selvom navnene er på 3 er det ikke fordi folk bruger dem men fordi de bruger specielle navne  hvad er top 3 så?

Der vil altid være en top 3. Flest vælger p.t. Noah. Men navnene på top 3 bruges af færre end før - fordi så mange vælger at gå helt andre veje og finde meget LIDT brugte navne. Hvis vi kalder top 3 eller top 10-brugerne gruppe A og dem med specielle, unikke navne gruppe B, så er gruppe B nu meget større end tidligere. 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Flomama

Profilbillede for Flomama

Der vil altid være en top 3. Flest vælger p.t. Noah. Men navnene på top 3 bruges af færre end før - fordi så mange vælger at gå helt andre veje og finde meget LIDT brugte navne. Hvis vi kalder top 3 eller top 10-brugerne gruppe A og dem med specielle, unikke navne gruppe B, så er gruppe B nu meget større end tidligere. 

Okay så dybest set er vi helt enige 

flertallet vælger normale navne og derfor er det noget pjat at sige alt skal være specielt idag. 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Mor og meget mere

Flomama skriver:

Okay så dybest set er vi helt enige 

flertallet vælger normale navne og derfor er det noget pjat at sige alt skal være specielt idag. 

I rest my case  Vi er ikke helt enige. 

Anmeld Citér

9. juni 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg takker for det gode grin, jeg har fået over hele debatten! 

Og rigtig god weekend! Vh Stine 

Anmeld Citér

9. juni 2017

Xolia

KliseMedFregner skriver:

Jeg er meget glad for jeres engagerede diskussion i om hvorvidt man kan tillade sig at kalde sit barn for Tidseline eller ej.
Men jeg kan forsikre jer om at min dejlige datter nærmest tilbedes i vuggestuen for sit fantastiske navn. De har endda døbt en ellers tør tirsdag som Tidse-Tirsdag nede i Vandpytten (som børnehaven hedder). 

Men kald endelig jeres børn hvad I vil, Kogle, Agurka, HøneHans, Altan eller bare Susanne. Mulighederne er mange 

Fortsat god dag 

Hvis denne tråd er oprigtig, så er jeg rystet i min grundvold over jeres families mangel på tolerance men også egoisme.

Tolerance overfor sproget. Jeg synes min søn taler grimt, men det er også ord som møgunge og dumme skød  (Jeps han har ældre søskende)

Egoisme i forhold til navnet.... Det kan man sig ikke... på arbejdet havde jeg en persons eksmand i telefonen og han snakkede konstant om koen indtil jeg var ved at blive godt sur over den respektløse opførelse indtil jeg fandt ud af at hun hed koen  hun var lovligt undskyldt da hun var fra østen....

Men Klose: vågn op og bliv lidt mere tolerant. 

Anmeld Citér

10. juni 2017

Muhmi

KliseMedFregner skriver:

Hej alle mine kære med-mødre 

Det forholder sig sådan at min søde lille dejlige datter Tidseline på 89 uger er begyndt at snakke en anelse uhøfligt. Vi, i familien Skowsen her, har altid haft en særdeles høflig tilgang til hvordan man opfører sig, både overfor familien, men så sandelig også overfor fremmede(!). 

Forleden da moster Petunia var på besøg opførte min datter sig en anelse underligt. Hun sad selvfølgelig med babymosen udover det hele, imens min mand og jeg sad med vores voksenmos pænt og ordentligt på tallerknen. Men da moster Petunia ville sige hej til min datter, valgte hun at få et raserianfald og forsøgte derefter at spurte ind på værelset!! (Måske kan hun ikke lide babymosen, har I nogle forslag til en god en?? Vi bruger selv Hipp Kartoffel, Majs & Kalkun varianten). Vores moster tog det heldigvis pænt. Men Tidseline er i en svær alder for tiden kan vi mærke. Hormonerne spiller ind i en tidlig alder... 

Men specialt på Tidseline's 80 ugers fødseldag  gik det hele op i hat og briller!! 
Hele familien var samlet omkring det lille bord på Geritzvej. Vi hyggede så sandelig med god musik (en af min mands gamle funk plader blev taget i brug), god mad (lidt stuvet hvidkål) og generelt bare godt selskab (Ingolf kunne desværre ikke komme....)  
Under forretten med vores lækre østers (fra Østrig) begynder Tidseline pludselig at kalde vore kære farmor for ord som Bandit(!) Slyngel(!) og sågar Lømmel(!)???? Farmor blev helt ude af sig selv og spurtede også fra bordet (eventuelt dette ligger til familien??). Farmor forlod selskabet i raseri. Selv Petunia var mundlam. Tilbage sidder Tidseline igen med babymosen udover det hele og råber og skriger. 

Tilbage står vi her på Geritzvej med en datter der snart fylder 100 uger og simpelthen har fået tilegnet sig et skrækkeligt sprog. 

Er der nogle skønne forældre derude som har oplevet noget lignende?? Eller eventuelt har et bud på en bedre babymos? 

Mange håbelige kram her fra Klise. 

Æææææhhhh....

..........

...

Det' simpelthen for useriøst..

Gå du ind og spis lidt mere voksenmos og fejr din 844 ugers fødselsdag. Du kan da ikke være mere end 17.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+