Omsorgssvigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2017

An&Jo

Anonym skriver:

Hejsa

det ville jeg ønske , men kan vel ikke lave det om ? Ved faktisk ikke om man kan rette det når tråden er oprettet ?

kunne du have lyst til at fortælle i pb ? 

Det ved jeg heller ikke om du kan.. 

helst ingen privat beskeder nej 

Anmeld Citér

18. maj 2017

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Det ved jeg heller ikke om du kan.. 

helst ingen privat beskeder nej 

Helt i orden :-) nej det kan man nok ikke så skal jeg nok oprette en ny tråd. Men tak for svar alligevel.

Anmeld Citér

18. maj 2017

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Ville ønske at du havde tilladt anonyme svar, for så kunne du have fået et langt og ærligt svar fra en som er vokset op på den måde.. jeg fik alt det basale som tøj og mad, pånær kærlighed og omsorg.. 

men hvordan man ender kommer meget an på ens indstilling og tilgang til livet og om man har haft støtte andre steder fra til at klare de svære stunder! Det kommer selvfølgelig også an på hvor stærk man er psykisk og på den måde kan holde sig oppe.. nogen bukker under og andre klarer sig

Jeg har selv oplevet som dig, derfor min nysgerrighed blev vagt. Jeg kæmper med nogle ting som voksen, som jeg nu tænker om kan skyldes min barndom

Anmeld Citér

18. maj 2017

lineog4

Profilbillede for lineog4
Jullesnulle skriver:

Jeg har aldrig hørt det med kost.. hvilken en kost er det..?

Jeg er helt med på at noget kan skyldes omsorgssvigt. Men det er blot svært at skelne. Jeg kender mange yders omsorgsfulde forældre med autistiske børn... de har ikke manglet noget .

Jeg skal lige skynde mig at sige jeg ikke nødvendigvis tror på det. Men der har været nogle forsøg i USA blandt andet med tilsætningsstofferne og det var både i forhold til autisme og ADHD. 

Og så er der jo kernesunde familie der har påstået sønnen kom ud af sin autisme på baggrund af en kostændring. 

Tænker med autisme spektret, ADHD mm er vi stadig i middelalderen og der er meget vi ikke ved. Der er flere der vil stoppe brugen af begrebet autisme og autisme spektret fordi de er SF den overbevisning det er mange forskellige "handicaps/sygdomme" med samme symptomer. 

Vi har bekendte med en datter der blev diagnosticeret autist og det viste sig det var pga af en genetisk sygdom. Ja kender faktisk nu keg tænker over det flere eksempler på det, hvor børnene er som en autist, kan diagnosticeret som knfabil autist men man kender den fysiske begrundelse som er noget helt andet. 

Anmeld Citér

18. maj 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg tænker det er svært at sammenligne Jørn situationen , da der jo er diagnoser inden over. Jeg har ikke forstand på diagnoser men som jeg har læst er det medfødt . Så hvor meget der er diagnose's skyld og hvor meget der er omsorgssvigt er nok svært at sige lige i dette til fælle.

det var Udsendelsen med Jørn det satte snakke i gang. Men vores snak gik på hvilken betydning det havde for børn ( generalt selv om det nok er svært da 2 børn jo ikke er ens )

Autisme spektret er bredt og ikke nødvendigvis medfødt, men kan også være betinget af det miljø barnet er vokset op i. Det mener jeg helt bestemt at have lært på pædagogseminaret. 

Anmeld Citér

18. maj 2017

A-1995

Jeg tror der er stor individuel forskel på hvad det gør ved et barn. 

Min mor blev i høj grad omsorgssvigtede som barn. Begge forældre var alkoholiske og var ofte væk i både dage og uger hvor hun ikke vidste hvor de var og hun måtte passe sine små søskende. 

De havde næsten aldrig nogen penge fordi de blev brugt på alkohol så mad var der ikke meget af og børnene var tit ovre hos slagteren og hente rester til hunden - som de selv spiste for at få noget. 

Jeg tror at min mors mor var kærlig og omsorgsfuld i korte perioder når hun var ædru men eller er de i den grad blevet svigtet. 

Desuden har de tusindvis af gange været vidne til deres forældres ret vilde slåskampe hvor moren blev skubbet ned af trappen osv. 

- hun er utroligt nok et "helt almindeligt" menneske i dag med en god uddannelse og er meget anerkendt indenfor hendes fag. Hun arbejder med børn og også AKT børn som de kaldes. Hun har været en fantastisk mor og jeg er stadig forundret over hvordan det kan lade sig gøre at hun ikke blev skadet.

Anmeld Citér

18. maj 2017

Fremad

Det er bevist, mange gange, at det netop er den form for omsorgssvigt der giver skader, og oftes livsvarige.... Da man desværre ikke får den tilknytning man skal, og man vil kunne udvikle rigtig svære traumer, lidelser mm....

Anmeld Citér

18. maj 2017

An&Jo

Anonym skriver:

Jeg har selv oplevet som dig, derfor min nysgerrighed blev vagt. Jeg kæmper med nogle ting som voksen, som jeg nu tænker om kan skyldes min barndom

Må jeg spørge hvilke ting du selv kæmper med nu efter din opvækst?

Anmeld Citér

18. maj 2017

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Autisme spektret er bredt og ikke nødvendigvis medfødt, men kan også være betinget af det miljø barnet er vokset op i. Det mener jeg helt bestemt at have lært på pædagogseminaret. 

Okay det var jeg faktisk ikke klar over .

Anmeld Citér

18. maj 2017

Anonym trådstarter

Må jeg spørge hvilke ting du selv kæmper med nu efter din opvækst?

Jeg har svært ved at stole på folk, kæmper med en manglende tro på mig selv , har nogle handle mønstre som jeg er meget bevist om ikke er de bedste. Som at skubbe folk fra mig. 

Jeg har svært ved at tro andre vil mig, nu min familie ikke vil mig. Savner en familie som er der og støtter mig når livet er lidt svært. 

det var sådan lidt grove træk.

samtidig har jeg været meget bevist om at give mine egne børn masser af kærlighed og omsorg. Kys og kram i hverdagen . Lader dem vide at vi forældre altid er det for dem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.